Har du drabbats av mc-förare som kört för fort? Hur ska problemet lösas?

Aftonbladet, vilken jävla skittidning! De skriver bara en massa trams, propaganda och "sensationer". De få riktiga nyheterna som man faktiskt ibland kan hitta innehåller ALLTID massor av faktafel. Kort sagt, Aftonbladet innehåller bara skit. Skrämmande att så många personer läser den.

Min egen erfarenhet av trafiken är enligt följande: Visserligen är det en aning större andel motorcyklister än bilister kör "för fort". Dock är det en större andel bilister som kör farligt och som kör för fort på olämpliga ställen.

Bilister kör alltså enligt mig farligare än motorcykliser och de är många många fler. En bil är mycket farligare att träffas av än en motorcykel. Dessutom har en bil större träffyta än en mc.

Enda anledningen till att det är farligare att köra mc än bil är att man är så oskyddad på en mc. Det är en risk som man tar själv, risken för andra är ytterst liten. Visst har det hänt att folk blir ihjälkörda av en mc men hur ofta är det enbart motorcyklistens fel?

Är den enda anledningen till Aftonbladets propaganda mot motorcyklar att vi kör snabbt? I så fall tänker inte deras journalister längre än näsan räcker. Fast det var ju ingen nyhet...

Om alla motorcyklister slutade köpa denna skittidning och slutade besöka deras skitwebsida skulle de kännas för dem. Bojkotta aftonbladet!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aftonhoran (ursäkta uttrycket) sponsar jag inte alls, hoppas innerligt att ingen tror på vad de skriver. I klass med se&hör.

Aftonhoran (ursäkta uttrycket) sponsar jag inte alls, hoppas innerligt att ingen tror på vad de skriver. I klass med se&hör.

Tvärtom, det är förbannat många som tror på vad de skriver... tyvärr. Ta aftonhoran på allvar, ty det är en fiende som är starkare än du tror!

Den här idioten nedan är ju bevis på att man borde tillåta retroaktiv abort!

Hahahahahaha! klockren kommentar! :tummenupp :D :tummenupp :D

Många har fel uppfattning om MC-förare!
ser dom en sporthoj på vägen tänker dom som en viss idiot på aftonbladet skrev "hoppas dom kör ihjäl sig"
Hur fan kan man tänka så??? :mad:
Man är väl samma person oavsett man kör MC eller lastbil?!
Bara gamla feta gubbar som inte har annat att göra än att lukta skit och tracka ner på Mc-förare hela dagarna som skriver såna inlägg!

Men allså, ligger du och kör i 250 och får en mötande bil (som säkert håller runt hunda själv) så blir det lätt brunt i byxan. Så fel har han väl ändå inte?

Nej det har du rätt i, nu var det jag som var för snabb med att hacka på honom.

Jag såg det som en självklarhet att det var motorväg han pratade om och att nån bil då skulle komma ut i vänsterfilen. Pratar vi "vanlig" väg så förstår jag honom och då hade det nog blivit brunt i byxan som sagt ja :näsblod.

Bara gamla feta gubbar som inte har annat att göra än att lukta skit och tracka ner på Mc-förare hela dagarna som skriver såna inlägg!
Alla gamla gubbar är inte griniga och sura måste tilläggas :fakta

Igår stod 2st vithåriga gubbar (60+) och gjorde "bakhjulstecknet" med händerna när jag körde förbi (precis som de 8 åriga grabbarna också gör), vips insåg man att man nog aldrig kommer bli vuxen :D

Alla gamla gubbar är inte griniga och sura måste tilläggas :fakta

Igår stod 2st vithåriga gubbar (60+) och gjorde "bakhjulstecknet" med händerna när jag körde förbi (precis som de 8 åriga grabbarna också gör), vips insåg man att man nog aldrig kommer bli vuxen :D

Självklart inte! Blir bara så förbannad!
Ska ju inte dra alla över en gräns!

Det värsta är att Aftonbladet en gång i tiden var en ganska ansenlig tidning som faktiskt framförde nyheter av vikt, dessutom sakligt.
Tyvärr så har ju tidningen totalt körts i botten och är ju idag mer en tidning i klass med Allers eller Se&Hör. Det farligaste är ju att många i sverige fortfarande tror och anser att tidningen är lika seriös som förr, och jag kan tänka mig att både Bertil och Gunvor som läser skiten vid morgonkaffet tror blint på vad som står där i.

Vi ska inte sitta här blint och mumla åt vad som skrivs om oss i media, för media är den absolut starkaste kraften som finns just nu. Vi ska se till att ge svar på tal när det gäller sådan här skit-journalistik, och då helst på ett seriöst sätt. Det ligger faktiskt i allas vårat intresse att inte Bertil och Gunvor går på den smörjan som skrivs i Aftonbladet, för det är de som håller i röstsedlarna, och det är de som i slutändan bestämmer om höjda försäkringar, regskylt i fram eller, gud förbjude, totalt MC förbud.

Vissa knarkar, super & våldtar, jag åker för fort...

Vore hetsjakten på knarkare lika stor som på hojåkare så skulle det inte finnas några pundare kvar.

jag har drabbats av bilar som kör för fort och mår fortfarande dåligt :näsblod :näsblod

nåt bra tipps?

OFF-TOPIC!
Tycker detta är lite kul då ni vet hur det känns för oss som har "kamphundar".
Samma sak! :)

Så det är skönt att ni får smaka på eran egen medicin :tummenupp
Men bara till er som är emot kamphundar :)
ON-TOPIC
Skulle bara vilja säga att det är bara ni läggerner med att hävda er för det är ingen som lyssnar folk har så fina fördomar :D

Ja, dom får gärna hålla på, men något totalt MC-förbud kommer det aldrig bli och personligen ger jag fan i om jag har en skylt fram också, så länge jag får köra. Höjda försäkringar drabbar alla, så hur mycket som helst kan dom inte höjas utan att man retar upp annat folk också. Åt helvete med dom helt enkelt.

OFF-TOPIC!
Tycker detta är lite kul då ni vet hur det känns för oss som har "kamphundar".
Samma sak! :)

Så det är skönt att ni får smaka på eran egen medicin :tummenupp
Men bara till er som är emot kamphundar :)
ON-TOPIC
Skulle bara vilja säga att det är bara ni läggerner med att hävda er för det är ingen som lyssnar folk har så fina fördomar :D

Jämförde du nyss kamphundar och motorcyklar? :rofl

Klockan är för fan bara 20:40, så mycket kan du ju inte ha hunnit dricka än väl? :hihi

Last edited:
Jämförde du nyss kamphundar och motorcyklar? :rofl

Klockan är för fan bara 20:40, så mycket kan du ju inte ha hunnit dricka än väl? :hihi

Ok, läsglasögonen på!
Kan du svara på vart jag jämförde?
Det jag menade var väl ändå förbudet!
Trevligt att du tog åt dej och att du påstår att jag dricker på jobbet :D
Försök förnedra någon med samma kompetens som dej själv istället.

Alltså, underskatta inte fienden som jag sade tidigare. En bojkott hjälper inte ett jäkla dugg. Om vi antar att alla intelligenta personer i Sverige bojkottar aftonbladet, så blir det väl en sisådär 2% av deras läsekrets. Dumskallarna fortsätter att läsa!

Nej, nu var jag dum. Jag hårddrog det lite. Jag är gärna med och bojkottar aftonbladet, men jag tror ärligt talat inte att det hjälper. Allmänheten kommer att fortsätta med att läsa den. Sorry.

Själv är jag en konstig prick som faktiskt aldrig tittar på TV, då jag har åsikten att det bara är skit som sänds. Hjälper det? Nej, inte precis. TV fortsätter att sända sitt skit, och märker inte att jag inte tittar. :) Nä, uppriktigt sagt så dömer jag ingen, jag har bara konstaterat att JAG inte vill titta och låta programtablåer styra MITT liv. Vad andra gör bryr jag mig inte om.

Poängen med mitt flummiga inlägg då:

Jag tror faktiskt att det bästa är att spela med i spelet om man nu vill påverka. Bomba hellre aftonbladet med debattartiklar och insändare, och försök få dem att gå din väg. Påverka på andra sätt, helst inifrån. Skitsvårt, nära nog omöjligt, det vet jag. Men jag tror ändå att det gör en aning större nytta... Heja Dansken, han gör ju just detta! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...