Handikappanpassad MC

Terence

Medlem
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Världens finaste GSX-R600
Hej Boys and Girls, någon som vet vilken MC-tidning en anpassad R1:a var med i?

Är intresserad av denna. Även all övrig info är välkommen ang. anpassning av Mc!!!

Grymmt tack på förhand!

Kommer ihåg en trehjulig turbomatad Suzuki GSX..någonting i AlltomMc för något år sedan.
Kan leta fram och scanna in artikeln ifall du vill.

Kommer även ihåg någonting om någon Retta men kommer inte ihåg vilken tidning.
Säger du bara vilken tidning och vilket nummer så hittar jag säkert den också.

Wiseguy skrev:
Det var väl BC (Before Crash, innan databasen krashade) så jag tror inte den diskussionen finns kvar. Den fanns väl i Sthlm.
Tror det va BC som du säger..

och att det kom upp bild på en r1:a med "stödhjul"

tror det va fotat av en medlem vid brostugan..

Micke_Lindstrom skrev:
Jag tror det var MC-folket, SMC's tidning alltså.
Jepp, så var det. Nummer 5/03, artikeln heter "Viljestyrka" och handlar om Johan, som fått pengar från SMC's Trafikskadefond för att bygga om hojen och kunna fortsätta köra.

Kuriosa: Han var även med på årsmötet i Ljungbyhed och på Knutstorp och visade hojen.

Terence skrev:
Hej Boys and Girls, någon som vet vilken MC-tidning en anpassad R1:a var med i?

Är intresserad av denna. Även all övrig info är välkommen ang. anpassning av Mc!!!

Grymmt tack på förhand!
Kan skicka det nummret om du pm:ar din adress.va ju mc_express såklart som gjorde bygget,skulle inte förvåna mig om det sitter en liten "hårblås" på den nu oxå.

MC-express har väl tydligen byggt 2 stycken cyklar. Alla verkar dock hålla sig alltför långt uppåt landet så att tjuvkika verkar allför långsökt :-(

Funderar starkt på att bygga själv men lite startinfo behövs :-)

Jåke skrev:
Jepp, så var det. Nummer 5/03, artikeln heter "Viljestyrka" och handlar om Johan, som fått pengar från SMC's Trafikskadefond för att bygga om hojen och kunna fortsätta köra.

Kuriosa: Han var även med på årsmötet i Ljungbyhed och på Knutstorp och visade hojen.

Taskig gråskaleinscanning finns här http://194.47.245.215/~pjohan/r1/
(kör man Internet Explorer så får man nog trycka på den lilla zoomrutan för att det ska bli läsbart)

Sålde en liknande hoj för ca ett år sedan men samma konstuktion. Det var en custom Kawasaki VN 800 med hydraliska stödhjul. Men tyver komer jag inte ihåg vem/vilka som byggde den, men jag vill minnas att det var en firma i sverige som byggt den.

Om du vill ha mer info om just den cykeln och vem/vilka som byggde den kan du ringa Mc-konsult 0510-24035 och fråga efter Claes Ekberg.

//Medin

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...