Handen på hjärtat,,Hur många åker i jeans då och då?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Miss_Orchidee skrev:
E du typ SNut eller nått.....läser ett flertal av dina inlägg...å du verkar veta väldigt mycket......

(iof, det här är ju bara sunt förnuft) men typ det med polisen...mm..

Är du typ FJortis eller nått?
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag kör mer i jeans än i ställ.
Men jag har ingen bil, så jag använder hojen till transport...
Ska jag ut och larva mig så är det stället som gäller :)


men det är skönare att köra i jeans, jag blir så mkt rörligare på hojen :p
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Körde faktiskt ner till sjön en gång fram och tillbaka, är väl nån kilometer totalt, i bara shorts och tröja, ingen hjälm eller nåt. Gick väl i typ 40-50 och ingen övrig trafik. Jäv-t skönt tyvärr. Man går miste om en hel del av tjusningen med hojåka när man knölar in sig i en integralhjälm och skinnställ. :(
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag orkar helt enkelt inte sätta på mig full skyddsutrustning när jag skall iväg och köpa en dosa snus.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Har nån gång då och då åkt till jobbet i jeans, ryggskydd, jacka , handskar, hjälm annars gäller full utrustning. Har väl även tagit mig till kompisar i stan i detta. Kör aldrig längre sträckor utan full utrustning.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kör aldrig utan skinnställ längre. Däremot har jag två ställ, ett nytt, tight och bra A-stars och ett ganska rymligt och billigt Silver Hawk som jag har när jag ska till jobbet och så. Går att få på det utanpå jeansen nämligen.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Markus skrev:
Åk hellre i shorts än i Jeans, just denim bränner in i köttet på ett nasty sätt. Naken hud är lättare att göra ren.

MMM... du menar att nakna benpipor är lättare att göra rent... inbillar du dig att du bara får skrubbsår om du går omkull med hojen?? :kocko

JAG...en sjuksköterska som har sett....armar och ben skrapade ända in till benet så att man måste amputera för det finns ingen hud eller muskler kvar att ens transplantera!

Men kör du i shorts! Gör det!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
bikerwoman skrev:
MMM... du menar att nakna benpipor är lättare att göra rent... inbillar du dig att du bara får skrubbsår om du går omkull med hojen?? :kocko

JAG...en sjuksköterska som har sett....armar och ben skrapade ända in till benet så att man måste amputera för det finns ingen hud eller muskler kvar att ens transplantera!

Men kör du i shorts! Gör det!

JAG ( :hihi ) vet inte vad du tror att jag menade men vad jag hört så skyddar inte Jeansen någonting om man kraschar i över ungefär 30km/h, utan de smutsar bara ner köttet. Har jag fel? Min svägerska är i din branch, hon har jobbat på både SöS- och Karolinska-akuten och fått in alla typer av trasiga hojmänniskor.

Jag åker i Shorts, om du åker i jeans. :tummenupp
 

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Alltid full mundering, känns så osäkert annars att jag blir ofokuserad, dessutom skulle "regeringen" tvinga mig att sälja hojen om hon fick reda på det. Utan kör jag endast inom bostadsområdet för rangering och då minst med hjälm, max 35 km/h.
 
Last edited:

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Rammstein skrev:
Wheelade i 300 med Gixxern idag... iklädd badbyxor, snorkel, och simfötter :Rockbanan

Hoppas dom som mötte dej hade skyddsutrustning på sej för dom lär ha garvat så dom studsat av cykeln.. :)
 

Snorfen

Guest
Syndar jag med..trots man borde veta bättre...Har ingen bil så hojen får funka som laståsna dom dagar jag inte orkar cykla,så då blir det jeans.
Men i längden är det inte bra för lederna att sitta och åka i jeans eller andra tunna kläder.....det kommer igen när man sitter på hemmet.....vilket i mitt fall är rätt nära nu känns det som... :hihi
 

DaneTL1000R

Jesper Danskeren
Gick med
3 Jul 2004
Ort
Danmark Århus
Hoj
Aprilia RSV Factory -2004, Honda CM185 -1979, BSA B33 -1954
Jeg kan inte hitta et skinnställ som passer (54 extra lang) så jeg køre i skikläder :huvet
Sakner 10cm extra på armene :(
 
Last edited:

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Alltid full skyddsutrustning, ser ut som en puckelryggig apa med hängröv. Fördelen med att bli äldre är att man inte behöver bry sig om hur man ser ut. :hihi
 

swizkon

Mehr Fußball, mehr coolen Sounds.
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Majorna, Göteborg
Hoj
CBR 600
Åker i jeans + munkjacka när jag ska se extra frän ut,
eller när det är bad-dax...

Har även kört i badbyxor, hjälm och boots...
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag kör alltid med ryggskydd, mcskor, skinnställ, hjälm och handskar.
Kan personligen inte fatta varför folk kör i jeans eller t-shirt etc..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top