Handen på hjärtat,,Hur många åker i jeans då och då?

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Jeans...!

Det händer.....ungefär i liknande situationer som föregående talare/skrivare...! He he...!

Däremot är det otrevligt att åka barfota :fatta!
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Aldrig, vet att den dagen jag gör det så kommer jag vurpa, lagen o alltings jävlighet.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Att köra sporthoj utan skinnställ är som att kn_a luder utan kådis.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Åkte i linnebrallor och munktröjja här om dagen, men det händer inte igen, den bassningen man fick av familjen och damen var nog för att inte göra om det. :4skrika

Ta en glass-tour är ju så skönt :)

//@
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
jag har faktiskt inte kört en meter med nån sporthoj utan att jag haft absolut all skyddutrustning på mig som man överhuvudtaget kan ha. smart va :tummenupp
till och med när jag bara ska köra kanske 1km plockar jag på mig allt.
Jo du är den mest säkerhetstänkande människa jag känner till.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Gjorde det en gång för ca 3 år sedan, skulle testa bromsarna efter det att jag hade bytt bromsbelägg på min nyinköpta hoj, det var andra åkturen på den hojen....

Jag drog upp den i 70 och bromsade drog på och bromsade ett par ggr, men helt plötsligt så släppte inte bromsen när jag släppte handtaget..... resultatet blev mig kanande under mc:n över 18 meter :3freak

Jag hade bara ett par vanliga arbetsbyxor, skor och jacka på mig, inga handskar och ingen hjälm :kocko

Förra ägaren hade skruvat justerskruven till bromshandtaget i botten och det gjorde att bromsvätskan inte kunde gå tillbaka :tummenupp

Det hände utanför mina föräldrar (hade varit där och mekat med hojen) så när jag kom in och behövde låna en sax för att klippa bort nedre delen av handflatan höll ju morsan på att svimma.

Jag kommer ihåg att jag sa till henne att huden kommer ju tillbaka men det gör inte lacken på bågen, det tog förövrigt över 2 år innan färgen från mina byxor försvann från mitt ben, satt som en tatuering efter det att såren läkt= oljegrus är ett jä... skit :mad: .

Jag fattade direkt att jag hade haft en jä... tur att det inte hade gått värre och jag har aldrig utmanat ödet fler ggr.

Fick sedan rikta, laga plast och lacka hela natten :huvet , så jag fick igenom bågen på besiktningen morgonen efter :yoparty

Vad lär man sig av detta....tänk efter före, alla har kanske inte samma tur som jag....
 

BusNicke

Så har man blivit pappa igen....Junie!!
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
den e dessvärre såld...
Hmmm....jobbigt o säga men de händer då o då....senast idag då jag åkte in till stan o fika med en underbar tjej med en underbar hoj... åkte in i polysterbyxor o en tröja.... men annars så använder jag nog mest hela stället oftast... fast jag har inge ryggskydd o de måste jag nog prioritera upp på inköpslistan
 

Öhm@n

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Skara
Hoj
KTM 640 Prestige Suzuki Gsx r 1000 K5 Honda CBR 954 RR 02
Kör för tillfället bara i jeans... har jacka, hjälm o handskar men inga byxor än! har beställt.. men som sommaren ser ut nu så får man passa på att bestiga henne så fort vädret tillåter! :hihi
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Nästan alltid skyddutrustning

Kör nästan alltid med skyddsutrustning.De gånger jag inte kört med utrustning har varit när man ska till tvätt plattan i området eller om man kör ut till föräldrarna/kompisen (12 km) o ska mecka med hojen i garage men då kör man relativt lungt o tänker på att man inte har skinnställ.
Annars förespråkar jag att alltid använda komplett skyddsutrustning för ens eget bästa.Kostar så lite tid o besvär egentligen o klä sej rätt från början.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Pejo skrev:
Det var inte det frågan gällde, snoris. Frågan gällde om du ibland ville och åkte i jeans.

Javisst ditt lilla ludd...

Det har ju inte avhandlats hundrafemtio trådar kring jeans o sånt trams innan så man vill spy på dem.

Jag kör i jeans när jag inte orkar ta läderbrallorna.

Körde med läderbrallorna till skolan en gång för o se de andras reaktioner och folk bara skrattade. Så är det ju, okunnigheten susar ju precis överallt och vem fan vill bli utskrattad?
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Mavve skrev:
Javisst ditt lilla ludd...

Det har ju inte avhandlats hundrafemtio trådar kring jeans o sånt trams innan så man vill spy på dem.

Jag kör i jeans när jag inte orkar ta läderbrallorna.

Körde med läderbrallorna till skolan en gång för o se de andras reaktioner och folk bara skrattade. Så är det ju, okunnigheten susar ju precis överallt och vem fan vill bli utskrattad?

Håller med om det mesta, förutom kanske främst 'luddet'. Skönt o se att du är vid dina sunda vätskor ! :fyllisar
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Pejo skrev:
Håller med om det mesta, förutom kanske främst 'luddet'. Skönt o se att du är vid dina sunda vätskor ! :fyllisar

Liksom jag som höll med om det mesta förutom snoris ;)
 

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Nacka
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
uggla skrev:
tvärt om va? Anpassar klädseln efter körningen? :tungan

Näe, jag menade faktiskt just det att jag anpassar hur jag kör efter vilken skyddsnivå jag har - om jag har jeans väljer jag långsammare vägar och kör inte lika aggressivt som när jag har full skyddsutrustning och är ute för att piska hojen! :)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Miss_Orchidee skrev:
Åker la ner t garaget i jeans å så men det är ju inne i bostadsområdet..i max 15 km/h..........

å sen gick det såhär med....så nu blir d inge mer åka i annat än skinnställ...

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=789530&postcount=93

Är lyckligt lotad! Har förådet 20 m från ingången/utgången till lägenheten så jag behöver inte åka någonstanns för att parkera min moppe!

Har sett/varit med om en del i livet och vet att det kan finnas tillfällen då man väljer att inte köra med skinnställ/skyddsutrustning. Och INGEN väljer ju medvetet att köra utan skyddsutrustning för att sedan krascha just den dagen.

Det är upp till var och en hur han/hon vill hantera situationen och ALLA har fått information om vilka riskerna är med mc-körning så man kan ju i efterhand inte säga att man inget visste.

Vad som dock kan vara lite förvånande är att vissa fortfarande använder ordet "bara" (så till vida det inte är för att vara självironisk, vilket förekommer). För hur ofta har man inte hört:
- Jag skulle bara...

Eftersom jag vet att jag själv inte alltid påverkar om jag skall krascha eller inte så väljer jag, mitt högst personliga val, att ALLTID köra med skyddsutrustning.

Sedan VET jag att i vissa situationer finns det ingen skyddsutrustning i världen som hjälper. Då är man stendöd i alla fall!

// Niklas
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Avarage skrev:
Har sett/varit med om en del i livet och vet att det kan finnas tillfällen då man väljer att inte köra med skinnställ/skyddsutrustning. Och INGEN väljer ju medvetet att köra utan skyddsutrustning för att sedan krascha just den dagen.

Det är upp till var och en hur han/hon vill hantera situationen och ALLA har fått information om vilka riskerna är med mc-körning så man kan ju i efterhand inte säga att man inget visste.


Eftersom jag vet att jag själv inte alltid påverkar om jag skall krascha eller inte så väljer jag, mitt högst personliga val, att ALLTID köra med skyddsutrustning.

Sedan VET jag att i vissa situationer finns det ingen skyddsutrustning i världen som hjälper. Då är man stendöd i alla fall!

// Niklas

E du typ SNut eller nått.....läser ett flertal av dina inlägg...å du verkar veta väldigt mycket......

(iof, det här är ju bara sunt förnuft) men typ det med polisen...mm..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top