Hampus Johansson kör Bsb

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Hur kul som helst!

Någon som vet mer än mig om BSB kanske kan svara på om det kan anses vara ett bra team, och vad som menas med Evo Class?

edit:
såg att Hodgson kör i samma team, det borde ju vara bra =) och Linfoot är ju inte sämst heller.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Teamet har varit ett av de bästa i BSB, bla tog Niall Mackenzie tre raka titlar för dem 96-98. Dock lite på dekis de sneaste åren men det är ett bra team Rob MacElnea som är teamchef/ägare har ju kört på högsta nivå själv och är känd som en riktig snåljåp. :)
kan bli riktigt bra.

EVO klassen är som en kombination av WSBK och Superstock. Värstingfjädring men inte lika trimmade motorer.

För övrigt sjukt kul att Hampus får chansen! :tummenupp
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
what Gustav said, helt sjukt kul, bästa jag hört på länge.

TV sändningar från detta hittas på?
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det saknas inte självförtroende iaf! Får hoppas det även visar sig i resultaten!

Synd man inte kan se BSB live, men det får duga i repris!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Varför blev det ingen fortsättning i STK? BSB Evo känns ju som ett (ev.) nerköp. Iofs. kanske han får köra på bättre/mer konkurrenskraftigt material nu..
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Varför blev det ingen fortsättning i STK? BSB Evo känns ju som ett (ev.) nerköp. Iofs. kanske han får köra på bättre/mer konkurrenskraftigt material nu..
Mindre resande, kör bland dom stora grabbarna direkt..., mer möjlighet att avancera inom serien. WSBK är tufft att avancera i. Du måste typ vinna STK1000 för att möjligen få äran att prova till WSBK. Om ens det hjälper.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Mindre resande, kör bland dom stora grabbarna direkt..., mer möjlighet att avancera inom serien. WSBK är tufft att avancera i. Du måste typ vinna STK1000 för att möjligen få äran att prova till WSBK. Om ens det hjälper.

Precis. Superstock 1000 FIM är en stenhård klass. Men när inte ens mästaren och de absoluta toppkillarna har kunnat gå vidare till WSBK eller någon annan större serie så känns det helrätt att gå vidare till en annan serie.

Från BSB vet vi ju alla hur många förare som kommit vidare in till både WSBK och WSS. Så sköter han sina kort rätt och med lite tur så är han förhoppningsvis i WSBK inom några år=)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Detta blir spännande! Hampus (och Helge Spjeldnes) i BSB!:tummenupp
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
blir inte många motståndare i evo dock. inte än iaf. men att par tunga namn att bita i finns ju.

delmål 1 borde ju vara att vinna något/några race i sin klass. bör ju öppna några ögon i depån.

gary mason har ju kört en flera år gammal hoj i privatcupen och sitter nu på en fabriks-backad hoj. så jag tror det är en bra väg att gå.

http://www.britishsuperbike.com/riders.aspx
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inga dåliga namna faktiskt i BSB i år... bra startfält, absolut.
men jag är faktiskt lite förvånad att Josh Brookes fick förnyat förtroende
hos HM Plant Honda, efter allt som han ställde till med förra året...
Han klantade sig flera gånger men var ju samtidigt en av de få som kunde ge Camier en match. Förstår att han fick fortsatt förtroende - trots allt.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ska bli för jävla kul att följa detta! Åker ner till Spanien för att följa Hampus första testdagar med Motorpoint Yamaha. Nästa tillfälle för mig blir inte förän finalen i höst.. De övriga racen krockar tyvärr med skandinavisk racing och Supersport VM/WSBK.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Trist som f-n! Hoppas han lyckas få ihop mer deg så han försöker igen i STK 1000 istället för PSB.

Highsider.se skrev:
Ingen British Superbike för Hampus Johansson

Det blir tyvärr ingen British Superbike för Hampus Johansson i år. Han blev så sent som för bara två veckor sedan klar för Motorpoing Yamaha-teamet för att köra i Evo-klassen i BSB. Men teamchefen Rob McElnea har inte kunnat hålla vad han lovat och samarbetet avbryts nu med omedelbar verkan.


Hampus ser nu sig om efter en annan Superbike-serie att köra i under 2010.

-Jag skulle ner till Spanien och testa denna vecka för mitt nya team under det officiella BSB-testet på Cartagena. Men förra veckan fick jag plötsligt ett mail om att teamet hade problem med budgeten och att de inte skulle ha råd att köra i Evo-klassen i år, utan bara fokusera på sina andra två förare. Klart man är väldigt besviken, detta hade ju varit ett bra steg för mig i karriären. Nu när säsongen inte är så långt borta måste jag snabbt få ihop en budget till en annan Superbike-serie, säger Hampus Johansson.

Hampus Johansson utesluter inte Pro Superbike, utan det är med störst sannolikhet den serie som han snabbast kan få ihop en budget för så här tätt inpå säsongen.

-Ja vi får se vad jag ska köra. Något ska det självklart bli, men vi bör ju vara klara med allting inom en månad, avslutar Hampus.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top