Hammarlack på skivcentum?

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Nu har mina skivor börjat rosta i centrumet och det är oåterkalleligt, dvs det går inte att fräscha upp med polering.
En elak tanke slog mig när jag fick syn på en svart hammarlacksburk i skåpet hemma.
Vågar man måla med hammarlack på centrumet?
Den ska tåla värme upp till 150 grader, är väl mest det jag är bekymrad för.
Skivorna är ändå så pass dåliga att dom förmodligen inte kommer sitta på mer än detta och eventuellt nästa år.
Vad tror ni om min fulstyling? :D

//Tobbe

UrbanTiger skrev:
En hädelse. Köp en burk värmetålig sprayfärg på Biltema och gör det seriöst i stället.
Finns svart, vit och silver.
Kostar 39,90

Snåla inte nuuuuu :huvet
hm...reskostnad 24mil 200:-
Nä hammarlack är fint :banana
Som sagt så vore det lite tattaraktigt att köra hammarlack :hihi
Men som sagt så stod den på hyllan hemma, men antagligen blir det väl en sprayburk, ap ap ap får inte glömma maskeringstejpen.
Men vad tror du om att snygga till slitytan på skivan med falu rödfärg?
Då ser dom juh lixom glödande ut hela tiden bah juh lixom...fan vad cooolt bah.
Har även funderingar på bananar i avgasröret för den där effektökningen på 120hästar det gör, eller var det morötter man skulle ha?
Kan man egentligen röka morötter? :banana
//Tobbe

UrbanTiger skrev:
Du får väl ta dig en touringvämnda och förena nytta med nöje :banana
Annars finns det väl någon bildelsmånglare i Väcksjön åxå, LR ?
Priser blir väl 129 kronor kanske men det är det värt :yoparty

Att röka morötter rekomenderas inte. Prova att riva dom, koka av och sedan sila det genom en tesil. Kondenseras in till ett pulver. Snorta :jisses
Hehehe, hade väl mina föraningar om vad jag skulle få för reaktioner på hammarlacken, men snorta morötter, är det bästa sättet asså? :hihi
//Tobbe

UrbanTiger skrev:
En hädelse. Köp en burk värmetålig sprayfärg på Biltema och gör det seriöst i stället. ....

Det där är en fantastisk kul mening. Hammarlack är fanimej int en sekund oseriösare än Biltemas sprayburkar och jag hade inte bangat på att testa. OM det blir bra kan det nog bli j-t bra.

Chrille skrev:
Det där är en fantastisk kul mening. Hammarlack är fanimej int en sekund oseriösare än Biltemas sprayburkar och jag hade inte bangat på att testa. OM det blir bra kan det nog bli j-t bra.
Jag håller på att sila morötter nu, tänkte testa att dra en line så att man blir lite modigare :banana
Jag tror det blir jobbigt att maskera allt som inte borde målas, jobbigare än med pensel iaf :)
//Tobbe

Nu har jag bestämt mig!
Jag ska sluta röka, snorta och sila morötter och i fortsättningen hålla mig vegonykter.
Dom där morötterna gav mig mod till att ta fram penseln och måla på ena skivan, men eftersom det ( JA UrbanTiger DU FÅR SKRATTA NU! :huvet ) torkade fortare än jag hann måla skivan till hälften av ena sidan så blev det härliga penseldrag och kladd överallt, den vackra ytan av hammarlack blev som förbytt mot ngt otäckt månlandskap. :gnissla
Jag tackar min gud för att jag hade en flarra lacknafta hemma så problemet kunde raderas tämligen kvickt.
NEJ UrbanTiger det var INTE så mkt jobb som du nu sitter och hoppas på att få bort färgen jag kluddat med :D
Vis av erfarenhet har man juh hört ngn gång, men denna gången var det juh tom en som sa till mig att inte vara hjärndöd :huvet
(nu ska jag till affären som säljer värmetålig färg på sprAJburk :3freak )

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R