Depårapport från en rr-groupie (SO, Karlskoga)

Liwa1 skrev:
Låter som man kommer träffa på många nya förare nästa år i rookie klasserna. Samt en del tjejer till.

Spännande

Idag skriver vi på för nya teambussen, tjoho :)

Liwa, ska du tävla nästa år? Mycket halvkvädna visor här :) Teambuss??
 
Chrille skrev:
Liwa, ska du tävla nästa år? Mycket halvkvädna visor här :) Teambuss??

Teambuss för två hojar blir köpt idag :)

Jobbar lite utanför forumet så att säga inför nästa års planer.

Vi har våra "tentakler" (heter det så?) ut lite här och var och mc framtiden ser ljus ut.
 
Aaaarhgggg!!!

Du kan ju inte gå här och vara hemlig!! Nyfikenheten är svår!!
Du måste ju skryta och stå i. Berätta vem du ska köra ifrån och vilka mål du har så vi kan mobba dig om du bryter för att nuppa som apstrutsen :)

Måste vi vänta hela vintern eller får vi veta i höst?
 
Chrille skrev:
Aaaarhgggg!!!

Du kan ju inte gå här och vara hemlig!! Nyfikenheten är svår!!
Du måste ju skryta och stå i. Berätta vem du ska köra ifrån och vilka mål du har så vi kan mobba dig om du bryter för att nuppa som apstrutsen :)

Måste vi vänta hela vintern eller får vi veta i höst?

Är inte den som vill skryta ju och jag lägger hellre tid och energi på att få till det hela än skriver om det. Agera är bättre en regera så att säga ;)

Sen är det inte bara jag som kommer tävla om allt faller på plats, vi är ju två hemma :)

Många bollar i luften och vi ska landa dom varligt en efter en nu.

Vår nivå är hög men vägen dit är erfarenhet, nöta, träna, kontakter, hårt jobb och seriös inställning.

Vad vi hamnar återstår att se och vad allt blir.

Vi inser ju att Rookie 1000 är inte bästa klassen att hoppa in i som nybliven RR och därför har vi ögonen öppna runt om oss.
 
Liwa1 skrev:
...

Vi inser ju att Rookie 1000 är inte bästa klassen att hoppa in i som nybliven RR och därför har vi ögonen öppna runt om oss.

Ovanligt seriöst av mig då...

R600 eller 1000 är de enda klasserna ni har att välja på om ni vill köra fyrakt och då tycker jag att ni har två alternativ att välja på:
- en otrimmad 600 i R600 vilket ger en kanonfin säsong för inskolning på en lite mer förlåtande hoj som dessutom rullar utan problem.
- en kitad supersporthoj i R600 eller något objekt i R1000. Lite svårare att köra men helt likvärdiga alternativ tycker jag.

Siktar man högt så siktar man på uppklassning och då bör man ju redan nu fundera lite på målsättningen 2006 i ert fall. SS600, std600 eller NSB?
 
Chrille skrev:
Ovanligt seriöst av mig då...

Det var inte en pik, utan vad vi känner är fel klass för oss att börja i då vi inte känner att vi har erfarenheten att börja där.

För oss är det inga problem att börja lägre klass och avancera (byta hoj) med åren. Ska det bli RR så är siktet som du även skrev inte bara 2004 utan ska man in så måste man nog tänka längre. Så tänker vi i alla fall. Sen är det fritt för andra att ha andra värderingar och tankar.
 
Vad finns det för andra klasser att deltaga i då, förutom gärsgårdsserierna med tvitakt?
 
Mcb, antigen är Liwa ordentligt påläst och vet att R1000 haft en extremt hög nivå i år och tittar därför åt 600-hållet eller så är det missförstånd på gång.

De klasser man har att välja på är R600 R1000 250sp 125R och 250R.

Inga andra alternativ finnes.
Allra bästa inskolningen som finns, enligt mig, är 250sp eller en standard 600 i R600. Allting annat är svårare...
 
Jo, det var också de serierna som jag hade i åtanke. Men det intryck jag har fått av att vara på tävlingar är att lägstanivån i tex. 250R är högre än lägstanivån i R600 eller R1000.
 
Jag är påläst Chrille, jag kollar alltid noga in konkurenter och vad det är jag ev. tänker ge mig in på när det gäller tävling.

250 är inte alls helt fel....

P.S Börjar förstå vad ni menar med missförstånd och vinklar hit och dit. Att jag skrev att man kommer möta många nya förare i Rookie klasserna...dock skrev jag inte att vi promt kommer köra rookieklass ;)

P.S 2 Just detta vrid, vänd, missförstånd och spekulationer gör att jag fortsätter som vi börjat, lite utanför forumet och låter Er se med tiden hur allt blir :hej
 
Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jag undrar...

#11 skrev:
82Hk = mindre risk för highsider :D
Det där med gris får du inte ta så allvarligt (jag tycker faktist att den är riktigt snygg :tummenupp men kanske inte bästa hojen att bygga en RR cykel av.Ska dock bli himla kul att se den i aktion

Kommer du och tränar nu på tisdag ?

#11


Det är ju en vacker gris som kanske inte passar för RR. Dock är tiden och pengarna för knappa för att få till en annan hoj till B-racet så det får bli enkla modifieringar av TRX:en för att kunna testa om det är ngt för mig. Dumt resonemang för det vet jag att det är men man vill ju prova så att man kan gå och längta hela vintern!
Ska försöka komma ner på tisdag om jag hinner få ihop hoj, klubbstämplar, pengar och annat i tid.
Jag tar med en faktura till dig eftersom du var instruktör på min första gatkörning på Sviestad så jag håller dig lite personligen ansvarig för att jag nu lägger ut hutlösa pengar på ett projekt som detta. :D
 
Chrille skrev:
Ovanligt seriöst av mig då...

R600 eller 1000 är de enda klasserna ni har att välja på om ni vill köra fyrakt och då tycker jag att ni har två alternativ att välja på:
- en otrimmad 600 i R600 vilket ger en kanonfin säsong för inskolning på en lite mer förlåtande hoj som dessutom rullar utan problem.
- en kitad supersporthoj i R600 eller något objekt i R1000. Lite svårare att köra men helt likvärdiga alternativ tycker jag.

Siktar man högt så siktar man på uppklassning och då bör man ju redan nu fundera lite på målsättningen 2006 i ert fall. SS600, std600 eller NSB?
*host* Sidecar...
 
Asså, om man trimmar en SZR ordentligt så lär man ju inte bli hopplöst sist såvida man är kapabel att köra någorlunda. Supermono har ju ett rätt brett spann, från factorysuperduper till rena vedbodbyggen. Haken är ju att rejsen körs ihop med Classic, vilket kanske inte är så kul ur depåliv-synpunkt. Om man inte är så gammal som jag, vill säga. Jag gillar ju melodikrysset och mogen dans.
 
Mogen dans? Heter det inte mogendans? :D

Förutom det så förstår jag vad du menar och håller med. Classic-förarna lär väl inte vara lika pigga öldrickare som rookie-ditona.
 
oFFkeFF skrev:
r600 skulle du nog få åka de, efter som ducce748'or får åka där också..

Om jag fattar reglementet rätt så måste hojarna ha två eller fyra cylindrar i R600. Fast det är ju inte helt tydligt......
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top