Halvljuset död, blinkersen döda, hojjen startar inte

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Jag har en Yamaha R6 -07

Skulle ge mig på o montera miniblinkers fram och bak på hojjen. Monterade de bakre först, provade och blinka..det blinkade för snabbt (behöver alltså nytt relä). Monterade även de främre, provade o blinka. Men denna gång så funkade varken bak eller fram, ingen blinkade, samt att halvljuset var dött. Hojjen startade inte heller. Satte på de nya relät, inget hände. Efter 3 startförsök så dog batteriet. Har haft batteriet på laddning i en vecka (underhållsfritt ctek-laddare)

Kollade även alla säkringar, alla var hela. Vad är problemet med min hoj?

tacksam för svar! mvh Iman

Om allt funkade innan du började skruva blinkers så har du antingen kopplat något åt skogen fel eller dragit ur nån kontakt som du inte har satt tillbaka.

grejjen e den att allt funkade fint när jag monterade de bakre (förutom att de blinkade för snabbt). men sen så lossade jag på de främre original blinkersen och allt slutade funka. Skrev lite fel innan, jag skulle visa en polare min blinkers, så jag provade med endast de bakre blinkersen kopplade, men de gick alltså inte. Rörde inte ens nån sladd till strålkastarna :va

Det låter som att en säkring har löst ut ändå. Är du söker på att du kollat alla säkringar?Det kan finnas minst två olika säkringsdosor.
Jag rekommenderar dig att köpa en Haynes-manual. Där står det tydligt Det mesta man behöver veta för att meka med sin hoj.

Halvljuset funkar inte förrens hojjen startar... Däremot ska det gå att blinka med helljuset... Så undrar jag om du monterade blinkers MED motstånden eller utan..... När jag bytte på R1an i vintras och satte dit motstånden slutade mina blinkers att fungera med så jag fick montera utan motstånd och med det nya relät för att allt skulle funka felfritt !

Last edited:
Det låter som att en säkring har löst ut ändå. Är du söker på att du kollat alla säkringar?Det kan finnas minst två olika säkringsdosor.
Jag rekommenderar dig att köpa en Haynes-manual. Där står det tydligt Det mesta man behöver veta för att meka med sin hoj.
Manual är det alltid STOR rekommendation på att inneha..:tummenupp
Sen kan det, är inte så bekant med Yamaha, finnas en överordnad bautasäkring på 30-40A intill batteriet som sitter före alla andra säkringar, dör den dör allt...
Eller så har du oavsiktligt lossat på nån anslutning, eller skavt sönder en kabel, eller... nåt annat...
Säkr fel är nog det bästa tipset, just nu.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla