Halva priset på LCD-TV!

Va och kollade lite på siba idag, har en del samsungmodeller och en sony som alla hurrar så jävligt för (v2000 nåt). Gillade en samsung mest, men det ska sägas att skillnaderna som ibland målas upp som SKIIIIITSTORA egentligen bara ses om man vekligen jämför den brevid varandra...

Summan av det är väl att man blir nog nöjd så länge man inte köper en koreansk piratkopia för 50 spänn.

Jag slog till på en Sony 40" idag.

Är mycket nöjd än så länge :) Snuskigt bra med Xbox 360 :tummenupp

En fråga bara...
Om jag vill koppla den till datorn, hur kopplar jag den bäst?

HDMI antar jag? Men då måste man ha DVI på datorn, vilket jag inte har?
Har bara en vanlig utgång för skärm. Finns det splitters så man får två? Drar det ner kvalitén?

Strongliquid skrev:
2685408 Du kanske vet hur man går till väga, om det är möjligt, att köra på externa högtalare, typ surroundanläggning när man kör med kabeltv-uttaget i lägenheten? finns det Pre-out på många tv-apparater?
Du kan väl koppla från kabel-TV -> Receiver -> TV och surroundhögtalare

Vet inte om jag fattade din fråga rätt, men så kör jag i alla fall...

Linuus skrev:
2685498 Du kan väl koppla från kabel-TV -> Receiver -> TV och surroundhögtalare

Vet inte om jag fattade din fråga rätt, men så kör jag i alla fall...

Antennkabeln rakt in i receivern? hur vet den vilken kanal man har på?
Hm..
Kör ni med surroundanläggningen även när ni kollar tv?

Strongliquid skrev:
2685500 Antennkabeln rakt in i receivern? hur vet den vilken kanal man har på?
Hm..
Det vet den väl inte...och den bryr sig inte :)

Jag menar, i antennkabeln skickas väl alla frekvenser ut hela tiden, sen väljer väl bara TV:n vilken frekvens den vill visa. Den tar ju inte bara emot den frekvens som du har inställd på TV:n...

Med andra ord så kör du in antennkabeln i receivern o sen en ny kabel därifrån till TV:n. Den skickar bara vidare frekvenserna liksom... Sen körs ljudet via receivern till högtalarna.

Hoppas jag skrev rätt nu :D Och ja, vi har surround även när vi ser på vanlig TV.

Strongliquid skrev:
2685500 Antennkabeln rakt in i receivern? hur vet den vilken kanal man har på?
Hm..

Annars har en del tv "Stereo-out" eller så har du en utåtgående scart som du kan ta ljudet ifrån. Köp då en SCART med stereokontakter i andra änden. De pluggar du in i recievern,.

Linuus skrev:
2685531 Det vet den väl inte...och den bryr sig inte :)

Jag menar, i antennkabeln skickas väl alla frekvenser ut hela tiden, sen väljer väl bara TV:n vilken frekvens den vill visa. Den tar ju inte bara emot den frekvens som du har inställd på TV:n...

Med andra ord så kör du in antennkabeln i receivern o sen en ny kabel därifrån till TV:n. Den skickar bara vidare frekvenserna liksom... Sen körs ljudet via receivern till högtalarna.

Hoppas jag skrev rätt nu :D Och ja, vi har surround även när vi ser på vanlig TV.
Vänta lite nu, menar du att du ska ta in ljudet från tv kanalerna med radion i din stereo?

Fredde Meck skrev:
2685603 Vänta lite nu, menar du att du ska ta in ljudet från tv kanalerna med radion i din stereo?
öh... va? :)

För att vara säker på hur det är kopplat EXAKT så kan jag kolla... Var ju ett tag sen man pillade där....

NU har jag varit o kollat, var lite annorlunda än jag hade för mig :rolleyes:

Yrade kanske lite i nattmössan :D Orkar inte skriva exakt hur det var kopplat...ett jeffla ormbo var det i alla fall :)

Last edited:
Om man endast har en reciever(med tillhärande högtalare) och TV:n som visar kabel-TV så sätter man självfallet antennsladden i TV:n. Sen skickar man TV-ljudet till recivern via antingen en stereoutgång på tvn eller utgående scart på tv:n.

Lånar tråden en smula. Funderar på en Sony W2000. Har tidigare tittat på samsungs f71, men har nu börjat få lite beslutsångest. Tanken är att den ska inhandlas tillsammans med PS3:an när den kommer.

Som sagt var, någon som sitter inne med en w2000 och kan ge mig lite åsikter?

Dessvärre ingen W2000. Tror den ska ersättas med 2020 eller ngt liknande. Ska ev få in en 46" snart.

Dock skillnaden mellan U2000 och S2000 är minimal... dock inte prisskillnaden.. :va

supernaut skrev:
2686306 Märkligt prisintervall på denna.

Tycker inte det verkar särskillt märkligt. En ny, LITEN, aktör prisdumpar för att komma in på marknaden. "Mediaexperten" har ännu inte fått några omdömmen på vare sig Pricerunner eller Prisjakt. Mediaexpertens kundtjänst består av ett icke registrerat mobilnummer som uppenbarligen är öppet tre timmar varje vardagsförmiddag samt 2 timmar på lördagar.

Last edited:
Valentinic skrev:
2686445 Lånar tråden en smula. Funderar på en Sony W2000. Har tidigare tittat på samsungs f71, men har nu börjat få lite beslutsångest. Tanken är att den ska inhandlas tillsammans med PS3:an när den kommer.

Som sagt var, någon som sitter inne med en w2000 och kan ge mig lite åsikter?

Har läst på fler och fler ställen att 720p kommer bli hd-standarden för vanliga tv sändningar (olika forum iof, så sanningshalten är väl sisådär). Men om man köper en 1080i så får man alltså om jag förstått det rätt en sämre bild på 1080i tvn än en 720p tv vid vanligt tv tittande (pga uppskalning)? Isf är det sjukt dumt att köpa en full-hd tv. Med tanke på att bilden med 720p redan är så sjukt bra att man (jag) inte kan kräva bättre...

Är jag helt ute o cyklar nu?

korvgubbe skrev:
2686699 Tycker inte det verkar särskillt märkligt. En ny, LITEN, aktör prisdumpar för att komma in på marknaden. "Mediaexperten" har ännu inte fått några omdömmen på vare sig Pricerunner eller Prisjakt. Mediaexpertens kundtjänst består av ett icke registrerat mobilnummer som uppenbarligen är öppet tre timmar varje vardagsförmiddag samt 2 timmar på lördagar.

Varning!:hördu

Luktar bluff!

"Vid kundvagnen kan du se beloppet du har handlat för. Vill du se dina artiklar trycker du på ”Till kassan”. Önskar du göra ändringar, ta bort eller ändra antal, går det bra att göra det från kundvagnen.
Välj sedan betalsätt (postförskott, förskottsbetalning, Paynova osv) samt fraktsätt.(Vi kan i dagsläget endast erbjuda förskottsbetalning som alternativ.)
Tryck slutligen på ”Fortsätt/till kunduppgifter”."

Ingen jag skulle göra affär med!

Fredde Meck skrev:
2686763 Varning!:hördu

Luktar bluff!

"Vid kundvagnen kan du se beloppet du har handlat för. Vill du se dina artiklar trycker du på ”Till kassan”. Önskar du göra ändringar, ta bort eller ändra antal, går det bra att göra det från kundvagnen.
Välj sedan betalsätt (postförskott, förskottsbetalning, Paynova osv) samt fraktsätt.(Vi kan i dagsläget endast erbjuda förskottsbetalning som alternativ.)
Tryck slutligen på ”Fortsätt/till kunduppgifter”."

Ingen jag skulle göra affär med!

Agree! Skriker bara bluff.
Ett tips! Leta reda på någon som handlat där och fått sina saker innan du beställer. Tror aldrig du kommer få några saker, möjligtvis en gammal sko eller nått :näsblod

Suomalainen skrev:
2686755 Med tanke på att bilden med 720p redan är så sjukt bra att man (jag) inte kan kräva bättre...

Är jag helt ute o cyklar nu?

Vad jag har förstått är detaljskillnaderna mellan 720p och 1080i för små för att ögat ska kunna uppfatta dem om man ser på en TV som är 42" eller mindre om man är mer än en halv meter bort. Jag sitter 3 meter från min TV så det finns ingen som helst anledning för mig att ha en TV som visar full HD. Enda gången mina ögon ens skulle kunna uppfatta skilnaden är när jag går fram för att stänga av TV:n med huvudströmbrytaren.

dsundelin skrev:
2686781 Agree! Skriker bara bluff.
Ett tips! Leta reda på någon som handlat där och fått sina saker innan du beställer. Tror aldrig du kommer få några saker, möjligtvis en gammal sko eller nått :näsblod

Har någon vägarna förbi Kästa-området i Huddinge kan ni hälsa på personen som äger domännamnet och troligen hemsidan.

KTM-Jacke bor ju i huddinge.. han kan väl ta en tur förbi!

Ägaren av mediaexperten.se bor i något av följande hus:

Bifogat

• hus.jpg
    hus.jpg
    115.4 KB · Visningar: 41
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...