Pips
Guest
korvgubbe skrev:2674860Panasonic PV60 sparkar röven på så gott som alla apparater och 42"-versionen finns för 13500:-. Den visar tydligt att priset inte säger något om bilden och bilden är nästan det enda viktiga vid val av apparat.
Håller med helt och hållet.. äntligen någon annan som också fattat hur bra panasonic är på plasma

I stort sett, kunderna kommer in innan jul och undrar vad kommer på rean, aftonbladet "skriker" ut halvapriset på platt-tv efter jul etc etc. Knappast! Finns i princip inga marginaler på tv idag. De modeller som reas ut är antingen utgående eller rena instegsmodellerna oftast. Bättre då öppningserbjudanden när en ny butik öppnar... brukar finnas guldkorn där.korvgubbe skrev:Vad det gäller elkedjornas utförsäljningar ger jag inte mycket för den. De maskiner de tagit in pallvis av är ju ofta lågupplösta budgetmaskiner som de haft lockpriser på redan innan jul. De platt-TV som faktiskt är värda namnet lär de inte sälja ut till några vrakpriser eftersom dessa lär kunna säljas iaf.
DN hade annons från Expert Stormarknad i torsdags eller fredags. De sålde Panasonic PV45 37" för 7999kr eller liknande.. den tv'n har ett inköpspris på ca 11000-12000kr.. En god vän ville köpa den men fick beskedet att den tv'n hade skitbild, var jätte dålig etc.. köpte en samsung 42 PSQ7H eller liknande ist

korvgubbe skrev:Men hittar ni några av följande till priser under tio tusen så hade iaf jag slagit till:
(plasma)
Panasonic TH-42PV60E
LG 42PC1R
Samsung LE-40S71
Nja, du har väl egentligen listat en bra av tre där.
LG PC1R har värdelös svärta, panalen som avstängd är ju ffs GRÅ, svart blir mörkgrått på den.
Samsung S71 är instegsbudget kass.. kan inte prestera ordentligt ens med HD-tv... tyvärr.. där skulle jag hellre satsa på SONY 40" U2000 eller vad den heter. Förvånansvärt bra LCD som faktiskt återger SVART. Brutal skärpa och kontrast på den tv'n. pris, 15000kr

Last edited: