Hade problem att rasta en Porsche

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Kay skrev:
Jo det vet jag. Men det är väl rakt fram som räknas? :tungan :tummenupp
-Det är iaf det vi pratar om i tråden från början jueeeeh. :rolleyes:

Är det???
Citat Marsipulami: "Men det var inte på helt rak väg utan lite krokig"... :arsele

hållundan skrev:
:finger :kiss :krama

Så är det bara... Hur går A3:an då???

Å varför tjör du påssche? Tjöp min hoj så blir du glad :)
Den går grymt bra, perfekt när man ska från punk a till b, men spänningsfaktorn är låg, därför är de tur att man har tillgång till lite andra åk ;)

Har inte råd med hoj i år, har hittat en ny hobby som e betydligt billigare tillsvidare.. kitesurfing! ..vi ses i tylösand :hej

kajlyl skrev:
Den går grymt bra, perfekt när man ska från punk a till b, men spänningsfaktorn är låg, därför är de tur att man har tillgång till lite andra åk ;)

Har inte råd med hoj i år, har hittat en ny hobby som e betydligt billigare tillsvidare.. kitesurfing! ..vi ses i tylösand :hej
Kite e klockers.... jag är kass. Har bara provat en gång, men FAN va sköj...

Det är dyrt, men ändå billigare än hoj... Tjöp min...

:hej

orka_matte skrev:
Vad är skillnaden mellan 996 o 993 i Gt2 utförandet? :confused:

993 är en karossen innan 996 (båda heter 911, men 993/996 är namnet för respektive årsmodeller) och tillverkades fram till 98 om jag inte mins fel. 450hk, i stort sätt lika snabb som nya GT2.

Kay skrev:
993 är en karossen innan 996 (båda heter 911, men 993/996 är namnet för respektive årsmodeller) och tillverkades fram till 98 om jag inte mins fel. 450hk, i stort sätt lika snabb som nya GT2.

jaha :) trodde inte de hade med årsmodell o göra utan mer om man kunde få gt2an med typ styvare chaissi lr nåt, o då skulle den heta nåt annat. Den gammla Gt2an såg väl mer tävlingsaktig än nuvarande? eller e jag ute o cyklar nu igen? :tungan

orka_matte skrev:
jaha :) trodde inte de hade med årsmodell o göra utan mer om man kunde få gt2an med typ styvare chaissi lr nåt, o då skulle den heta nåt annat. Den gammla Gt2an såg väl mer tävlingsaktig än nuvarande? eller e jag ute o cyklar nu igen? :tungan

Smaksak. Jag har alltid ansett 993an vara den råste snyggaste porschen. Har provat både 993 och 996-turbo och står fast vid det, men gällande GT2 så är den nya verkligen ett vidunder till bil.

Har för mig att det byggdes väldigt få 993 GT2, medans det finns gått om 996or
skillnaden är väl typ: nyare, bättre, snabbare, starkare, enklare o.s.v..

Kay: då e du rätt nöjd me nya 997 va?

kajlyl skrev:
Har för mig att det byggdes väldigt få 993 GT2, medans det finns gått om 996or
skillnaden är väl typ: nyare, bättre, snabbare, starkare, enklare o.s.v..

Kay: då e du rätt nöjd me nya 997 va?

-Skojjar du; det bästa av 3 världar; 993ans front (nästan), 996ans rumpa(nästan), 997ans nya teknik och chassi :P Helt underbart :)
Kan knappt vänta att ta den för en liten "spinn". :)

Kay skrev:
-Skojjar du; det bästa av 3 världar; 993ans front (nästan), 996ans rumpa(nästan), 997ans nya teknik och chassi :P Helt underbart :)
Kan knappt vänta att ta den för en liten "spinn". :)
Hur lyckas ni köra dom?

Ring mig nästa gång.

Den nya 997 är ju riktigt kalasfin. Var inte riktigt nöjd med fronten på 996:an när den kom. Nya Carrera 2S ser ju ut att går riktigt bra. Verkar vara en riktig M3 CSL-dödare.

På tal om Gt2 993, så tycker jag att den är råare. Den är ju trots allt byggd för att vara en tävlingsbil. Popnitade skärmbreddare säger väl allt...

Medan 996 Gt2 mer verkar vara en gatbil. Tror inte ens en sådan har tävlat någonsin.

För att inte tala om en som kör en svajande rostig börjarblilitemjukdärunderhejdundrandes Heavy duty VOLVO 745 från-86 :hihi utan fungerade stötdämperi :huvet , det är helt klart en lite annorlunda spänning att köra än någon ännu tillverkad Porsche, min Volvo är spännande & underhållande i varje kurva oavsett hastighet.....ja....det vill säga...hm....den toppar ju inte mer än 160...men då krävs det inte ens någon kurva, eller ens en liten ojämnhet i asfalten för att det skall bli Ooooooonööööödigt spännande :3freak .......åsen krävs ju förstås en raka på en så där 1.5 mil för att uppnå den smått ooootroooooliga hastigheten. Ni som vill åka Turbo......köp min Hoj.. :kär ..innan jag ångrar mig, går rätt hyffsat...... :banana :yoparty

Fedt med 745... Jag ska ratta en chippad i helgen...

Farsgubbens GLT 16V från 88b... Med utbytt styrbox till 172 hk... Det är grejer det... Clarionbandare å annat... Plyschklädsel... Fina grejer till båten.

:hej

Uj Uj UJ.....faan, du tror inte farsgubben din kan bjuda ett gammalt vrak på en provtur i volvo vidundret....? tänk att bara få sitta där och smeka Plyschen...... :kär :kär :kär :rofl

Turbo skrev:
Uj Uj UJ.....faan, du tror inte farsgubben din kan bjuda ett gammalt vrak på en provtur i volvo vidundret....? tänk att bara få sitta där och smeka Plyschen...... :kär :kär :kär :rofl
Lätt att han kan... Men den är roligare på vintern. Då kan man schladda och värma sig i den beiga plyschen å lyssna på Cliff Richards i bandaren när värmen går på högvarv :kär

:hej :lol

hållundan skrev:
Lätt att han kan... Men den är roligare på vintern. Då kan man schladda och värma sig i den beiga plyschen å lyssna på Cliff Richards i bandaren när värmen går på högvarv :kär

:hej :lol

Faan vaa najs :tummenupp, då hör jag av mig framåt sen hösten, ååådu.....så kan man Myyyysa till det lite Xtra i den varma & Plyschiiiiga Musikfyllda kupe`n...man kan sitta å smutta på lite Alkohol fri Glögg :fyllisar
Jag bjuder självklart......man är ju ingen snåååliiiis :rolleyes: .

Back