Hade problem att rasta en Porsche

• Thread starter Thread starter Marsipulami
  • Start date Start date
Vitsen här är ju inte vad Porsche bilar och MC går på bana. Nu var det tal om denna bil och jag fick helt enkelt pisk. Men samtidigt nämner jag att hojen kanske haft en större chans om det suttit en annan förare på. Men som sagt, min gör inte mer än 280-285 och jag låg över 270 på denna väg och som sagt, jag blev piskad :confused:

Skrev det här på Zatzy för ett tag sedan och det gäller nog fortfarande.
---
Jag kör både hoj och bil.

Min hoj gör kvartsmilen på 10,4 och toppar 270 km/h standard (fabrikssiffror). Hur många här (på Zatzy) har en bil som knäcker det?

Race Yamaha R6orna ligger kring 1.22 på Mantorp (1.20 numera tydligen)vilket även en race-360 gör. Hur många här (på Zatzy) kör jämt med en raceprepparerad slicksförsedd Ferrari 360? En modern sporthoj ligger betydligt närmare racehojarna än vad en sportbil gör jämfört med racebilarna.

Att en bil i normalfallet är snabbare än en MC på kurvig väg hänger ihop med att en bil kan köra på 9/10 av max medan en hoj kan köra på högst 6-7/10. Det är nämligen så att en grussträng betyder "Wow, vilket ballt släpp jag fick" för bilföraren medan det betyder ett vitt kors för hojföraren. Körde själv ifrån en Honda sporthoj på Tungelstavägen för ett par månader sedan. Han sa sedan att han aldrig hade kört så fort någonsin på den vägen. Jag körde på 8/10 och han körde, om jag bedömmer lutet, på cirka 6/10. Det var vår och grusigt den dagen.

Back