Höstkänslor!

Kakan skrev:
För de som åker hoj är det självklart tråkigt som fan, men annars är jag en höst och vinter människa...och JAAAAAAAAAAAAAAAA jag vet jag åker hoj och borde hata dessa årstider :lol Men det gör jag inte.

INTE haft nån sommar :va nä ge dej ting det har ju vare kanonväder ända till slute av juli...det är först nu det kommer regn...och tänk på att ju mer regn nu ju mindre snö :gråta hade vare bättre med mer snö då...jag vill ha massa snö så man kan åka skoter och slalom :banana

Så varför deppa sommaren är på övergång men i sep blir det finnt en sväng till (så har de ju vare ett par¨år nu om jag inte har missmint mej fel)
:lol :banana
Håller med du..och kommer man från Hälsingland finns det ju bara "en" given slalombacke :banana

-PLASTMISSIL- skrev:
Håller med du..och kommer man från Hälsingland finns det ju bara "en" given slalombacke :banana

:rolleyes: japp det kanman lungt säga :tummenupp jag vill upp å åka NU :banana

Kaka: Regnet kom i mitten av juli inte i slutet !!! :mad:

Men jag har hört att det ska bli fint igen.......hoppas det !! :tummenupp

SEn när det väl är vinter ska det vara vinter på riktigt !!! :banana

@ Lilla_Tingeling

arrggghh, det kliar i fingrarna på mig när jag läser en del av dina trådar :näsblod Låt oss komma överens om en sak, det är inte synd om dig! OK, det har hänt en massa skit i livet, so what, livet är inte rättvist. Om man snurrar runt i en bana kring sig själv så blir det till en virvel som suger ut allt det goa som finns att hitta i livet. Du får börja tvinga dig själv att försöka hitta de små positiva saker som händer runt omkring dig istället. Jag säger inte att det är så himla enkelt, men det är nog tyvärr nödvändigt om man inte ska må dåligt mer eller mindre konstant. Det finns lösningar på alla problem, ALLT går, UTOM små barn och tennsoldater! Deppa inte ihop för att hösten är på gång, ta vara på dom många fina sommardagar som är kvar istället. Byt liv och flytta ifrån Tierp för det verkar vara en sällsynt trist liten håla.
Peace out.

[PlastRaket] skrev:
@ Lilla_Tingeling

arrggghh, det kliar i fingrarna på mig när jag läser en del av dina trådar :näsblod Låt oss komma överens om en sak, det är inte synd om dig! OK, det har hänt en massa skit i livet, so what, livet är inte rättvist. Om man snurrar runt i en bana kring sig själv så blir det till en virvel som suger ut allt det goa som finns att hitta i livet. Du får börja tvinga dig själv att försöka hitta de små positiva saker som händer runt omkring dig istället. Jag säger inte att det är så himla enkelt, men det är nog tyvärr nödvändigt om man inte ska må dåligt mer eller mindre konstant. Det finns lösningar på alla problem, ALLT går, UTOM små barn och tennsoldater! Deppa inte ihop för att hösten är på gång, ta vara på dom många fina sommardagar som är kvar istället. Byt liv och flytta ifrån Tierp för det verkar vara en sällsynt trist liten håla.
Peace out.

Nää, det vet väl jag oxå att det inte e synd om mig.
Blir bara lite less på att det regnar så ofta. När sommaren e så kort. Vill ha fint och soligt väder så man kan vara ute och njuta! :tummenupp

// Lena

Jag är otroligt lyckligt kär! Och där jag varit senaste tiden har det varit mer sol än dåligt väder! Höstkänslor funkar för mig iaf :D

Biturbo skrev:
Nåja, nåja... Du kan gott vänta någon månad till... Nu tar vi en sak i taget..
hmmm nä men kan vi inte ha en kort höst nu och en redig snöstorm i mitten av sep och vinter till april :hihi

Prillan73 skrev:
Kaka: Regnet kom i mitten av juli inte i slutet !!! :mad:

Men jag har hört att det ska bli fint igen.......hoppas det !! :tummenupp

SEn när det väl är vinter ska det vara vinter på riktigt !!! :banana

:banana tja jag har noll koll på dagar så det stämmer skert att de var mitt i och inte i slutet...tror på de äldre å klokare i vårt samhälle jag :tungan :banana

jo det brukar bli finnare i slutet av agusti och in i september :tummenupp
Ja va är det för slask ni har här nere :va har inte vant mej vid det än :lol

äh, bara att gilla läget.. sen köpa en offroad så man kan köra när som helst..

Markus wrote:
Det här är en sån tråd där det när som helst kan dyka upp en dikt om livet

Här kommer den: :D

Gråa dagar, vinterväntarväder
Alla klagar, med för lite kläder
då tänker jag blott
att ledsna ögon målar hela året grått
Nää..Intet ont utan gott
då värmen från spisen
å whiskyn med isen
aldrig smakar så gott
som när man av kylan har nåtts
..tänker jag, i min fåtölj av läder.

..hmm..nåja.. ja försökte i alla fall :3freak :D

mera ???

ok då :)

Livet är som granit
fyllt av både svart och vitt
men vi väljer själva sättet att betrakta
svart med inslag av vitt
eller vitt med stänk av det svarta

Kramisar

/ Lillebror

P.S: Tierp är Underbart !! D.S

Kakan skrev:
hmmm nä men kan vi inte ha en kort höst nu och en redig snöstorm i mitten av sep och vinter till april :hihi

Efter slutet på augusti får det vara precis vilket väder det vill för mig i sverige.. Iaf tills i maj..

Sen får det vara en snabb vår i Stockholm och en långsam vår i Vemdalen..

Last edited:
Gnäll gnäll gnäll.

Fan, det är ju inte snö. Då är det ju lugnt. Allt annat än att behöva sitta i ett jävla 20-tält och frysa häcken av sig när det är fullt med snö ute är lyx.

Göteborg 17:51 - 20 grader, klarblå himmel, vackert väder. Allt är kalas förutom att man börjar jobba om 3 timmar. MEN, det är fortfarande ingen snö. :tummenupp

Jag gillar alla årstider!!!!
Sluta deppa och se det positiva i varje årstid.. :tummenupp

Jag gillar att leva livet!!

Last edited:
hållundan skrev:
Gnäll gnäll gnäll.

Fan, det är ju inte snö. Då är det ju lugnt. Allt annat än att behöva sitta i ett jävla 20-tält och frysa häcken av sig när det är fullt med snö ute är lyx.

Göteborg 17:51 - 20 grader, klarblå himmel, vackert väder. Allt är kalas förutom att man börjar jobba om 3 timmar. MEN, det är fortfarande ingen snö. :tummenupp

Helt sant! Kunde faktiskt inte sagt det bättre själv förutom att jag inte ska jobba alls på flera veckor.

La vita e bella!!

Lilla_Tingeling skrev:
Nää, det vet väl jag oxå att det inte e synd om mig.
Blir bara lite less på att det regnar så ofta. När sommaren e så kort. Vill ha fint och soligt väder så man kan vara ute och njuta! :tummenupp

// Lena

Jamen, du som jag, bor ju i tierp. Vad kan man förvänta sig här:)

Lillebror: Tierp är underbart!

Vart då? :3freak

Biturbo skrev:
Efter slutet på augusit får det vara precis vilket väder det vill för mig i sverige.. Iaf tills i maj..

Sen får det vara en snabb vår i Stockholm och en långsam vår i Vemdalen..

:7peta jamen du fuskar ju och åker till ett ställe där det alltid är sommar :hihi
Mmmm mer snå åt stockholm säger jag då :tummenupp :banana

Back