KGK
1200
Jag gick högvakten under Vattenfastivalen när den var. Fyfan vad det var att göra då!![]()
Fick du osäkra bössan och dra en salva?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag gick högvakten under Vattenfastivalen när den var. Fyfan vad det var att göra då!![]()
Fick du osäkra bössan och dra en salva?![]()
haha, jag fick springa ifrån högvakten när det va vattenfestivalen. va dé du?
Vi fick tävla i femkamp mot kustjägarna vem som skulle gå högvakt under nyåret. Jag tror inte att de trodde på förlust mot en pluton från Kungsängen, men det var just vad det blev![]()
Kungsängen Rocks!![]()
Fick dock kolla in kungens BMW M5, det fanns inte så många andra i sverige 1990. lite roligt är det att det är spinnspår efter dubbdäck på marmorgolvet i slottet.![]()
Jag har svårt att koppla samman allt som du skriver med mitt inlägg. Jag har inte kritiserat arbetsmiljön i lumpen eller dem olyckor som sker där, så att börja dra paralleller till byggare-bob tillsammans med din avsky för media skiter jag ärligt talat i.
Det verkar som att du är glad i det militära och känner att du måste försvara det. Jag vädrar bara en fundering jag har, och som du sa händer det alltid något i alla verksamheter, ÄVEN där människor ska hålla vakt (tänker på väktare till värdetransporter t ex). För nog kan även ett ruttet ägg glida förbi kontroller eller menar du att du kan gå i god för alla personer som går högvakt?
Det där med hål i dammen är ju en bra grej. Hur många har högvakt samtidigt "in case of revolution"?
Ah, så inte bara för turister då, fast statskupp är lite långsökt![]()
Många. Högvakten går ju både vid slottet och på Drottningholm. Vid Drottningholm placerar man alla avvikande, de feta och långa och de som går passgång.Jag ställer min fråga igen bara för att jag är nyfiken: Hur många är högvakten?
haha, jag fick springa ifrån högvakten när det va vattenfestivalen. va dé du?
Jag tillhör en av dem som inom NBG:s regi måste gå högvakt! Men med tanke på att det kommer bli 10 övningsdygn som vardera genererar 850 kr extra plus en betald semesterdag så tackar jag och tar emot.
Tråkigt ja men jag kan gråta mig hela vägen till banken sen när jag ska betala semesterresan och dricka paraplydrinkar![]()
Vad är NBG?![]()
Jag ställer min fråga igen bara för att jag är nyfiken: Hur många är högvakten?
En gång när vi gick på ute vid Drottningholm var det ett jävla pådrag med polis o säpo-folk. Det kom fram efter ett tag att en av dom som precis gått av lyckats med bedriften att skjuta ett vådaskott in i stenmuren på slottet.Om jag vore Knugen skulle jag nog vara lika rädd för själva högvakten som
för eventuella inkräktare.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden