Högre premier för vårdslösa i trafik!

TokJohan skrev:
Jag vet inte, men är det bara jag som vill åka omkring på en snygg hoj oxå ? jag kör aldrig bana inte än iaf !kanske är därför men jag tycker det e kul att tvätta hojen då och då så att man inte åker omkring med en lorthög.
Att köra omkring med kraschkåpor på vanlig väg förstör ju lite av nöjet ! :yoparty

// TOK :fyllisar


Man kan ju få kraschkåporna snygga oxå.. kan ju dessutom bli lite mer personlig stil. En schysst lack, fräsch undertray, lite miniblinkers och ett par läckra lysen.. :rock

Det jag menade var mest att man kan spara in försäkringspengar genom att ha kraschkåpor som man plastar själv om det händer nåt och ändå ha snygga originalkåpor när det är dags att sälja.

Fast jag kör med originalkåpor på min... iofs ser dom nästan ut som kraschkåpor men ändå... :crash
 
Bingo skrev:
Grejen är att för att få ner försäkringspremierna med så mycket som 60% måste även kostnaderna för personskador falla efter de står för nära hälften av de totala skadekostnaderna. Även personskadorna skall ju täckas av försäkringspremierna. Om försäkringsbolagen helt slipper ifrån vagnskadorna och stölderna måste de fortfarande täcka de 43% som är kvar, allt annat lika. Eller missförstår jag dig?

Helt rätt Bingo, missformulerat av mig. I Italien finns inte exact samma indelning som vi har Trafik/Delk/Vagn. Men i deras Stöld/vagn sjönk premien med ca 60%. Vi skall inte förglömma att i många länder tecknar man en extra försäkring i annat bolag för person skador. Jag tror i England är det likadant, Personskador i bolag 1 och trafik/stöld/vagn i bolag 2.

Mvh//ZS
 
Zilversurfer skrev:
Helt rätt Bingo, missformulerat av mig. I Italien finns inte exact samma indelning som vi har Trafik/Delk/Vagn. Men i deras Stöld/vagn sjönk premien med ca 60%. Vi skall inte förglömma att i många länder tecknar man en extra försäkring i annat bolag för person skador. Jag tror i England är det likadant, Personskador i bolag 1 och trafik/stöld/vagn i bolag 2.

Mvh//ZS
Ok, då är jag med. Lite imponerande att man uppnått så goda resultat med så enkla medel. Det sklle inte förvåna om personskadekostnaderna också fallit, som en sidoeffekt av att folk blir försiktigare. Det verkar som om alla kan visualisera den ekonomiska effekten av en omkullkörning mer än de kan föreställa sig sin egen invalidisering.
 
Bingo skrev:
Ok, då är jag med. Lite imponerande att man uppnått så goda resultat med så enkla medel. Det sklle inte förvåna om personskadekostnaderna också fallit, som en sidoeffekt av att folk blir försiktigare. Det verkar som om alla kan visualisera den ekonomiska effekten av en omkullkörning mer än de kan föreställa sig sin egen invalidisering.
Frågan är hur dom som aldrig vurpar resonerar.

1. Bäst att ta det lugnt det är ju dyrt att vurpa.

2. Bästa att ta det lugnt det gör ont att vurpa

3. Dom tänker inte alls, dom har bara haft en j-a tur.
 
inte bara tur hoppas jag, man kan allt välja hur man kör.
Sen inledde väl många med mig på billigare skithojar som vi la omkull utan större kostnader.
Ju mer åren går ju färre olyckor råkar iaf jag ut för.
Idag inleder många sin mc-era på klass 7, och även de lär ju sätta de där första vurporna.
 
Jag tror ju inte att Fb lägger ett förslag som ger mindre pengar i inkassan.
Vi skall nog inte räkna med sänkta premier för någon men ordentligt höjda för en del.

Jag skulle vilja undersöka vad jag ska betala för premier för en klass 7 hoj ex retta, gixxer, sp1 eller nått.
Vill någon ge mig ett reg nr på pm eller tipsa mig om var jag hittar det?
tack
 
Bra OM dom har en preskiberingstid på forkörningarna på exempelvis 2 år...
Bra OM priserna börja lågt, och inte vart dom är idag.


Sen får det vara någorlunda rimliga höjningar för olika företeelser... Exempelvis från 6000.- om året till 7000:- om året om man har exempelvis 2 fortkörningar inom ett år bakom sig. Det kan jag acceptera, men från 6000.- till 12000:- så kan dom räkna med att det blir många Agda 67 som blir plastraketsägare.
 
PutteLiten skrev:
Så här funkar det redan i USA, och det verkar fungera bra.

Jo det ser vi ju på alla amerikanska filmer, Las Vegas Extremes, Street Fighterz etc :)

Skämt åsido...visst e det jävligt tråkigt men det är nog rätt bra. Fast det där med smitningar kan ju vara en parameter som skall vägas in...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top