bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Håller på att se över XT125R:en som jag köpt och jag får inte riktigt till tomgången. Problemet jag har är att efter gaspådrag så går inte tomgången ner utan motorn ligger kvar på ca 2500-3000 rpm en ganska bra stund men om jag låter den stå ett tag går den ner till ca 14-1500 rpm vilket känns som en bra jämn tomgång.
Jag har testat att öka på bränslet i pilotkretsen med balandninsskruven och det blev kanske lite bättre men jag har känslan att den går snålt till den kommer ner i tomgång. Jag är ganska säker på att trotteln och vajern löper fritt så frågan är då om man ska kolla lågfartsmunstycket om det är igensatt eller öka på bränslet i lågfarten? Eller är det nåt annat man ska kolla innan man börjar greja på?
Min spontana känslan är att hojen går snålt på lågfarten men jag har ju haft fel förr
Jag har testat att öka på bränslet i pilotkretsen med balandninsskruven och det blev kanske lite bättre men jag har känslan att den går snålt till den kommer ner i tomgång. Jag är ganska säker på att trotteln och vajern löper fritt så frågan är då om man ska kolla lågfartsmunstycket om det är igensatt eller öka på bränslet i lågfarten? Eller är det nåt annat man ska kolla innan man börjar greja på?
Min spontana känslan är att hojen går snålt på lågfarten men jag har ju haft fel förr