sylta nr1
Gudomlig sporthojare
Tänk på att du måste peta med nåt, typ ett borst från din tandborste. Blåsa räcker inte. Behåll du original munstycket, den gick nog riktigt när den var ny!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänk på att du måste peta med nåt, typ ett borst från din tandborste. Blåsa räcker inte. Behåll du original munstycket, den gick nog riktigt när den var ny!![]()
Då kan det vara så att man (du) har "korrigerat korrigeringen" genom att ha varit tvungen att höja tomgången mycket för att få den att gå med fel justerad luft/ bränsle skruv om du fattar vad jag menar. Men det ger ju sej nu när du har koll på lågfartmunstycket och får den att gå på tomgång!Har koll på det, jag brukar ta karteller från kabel för att rengöra munstycken. Jag ska ta tag med denna och riva isär förgasaren förhoppningsvis i veckan.
Jag blir inte riktigt klok, tomgången sänks snabbare om man har blandningskruven utskruvad mycket men inte direkt, dock kommer jag då i läget att den verkar få för mycket soppa just vid gaspådrag och bluddrar. inskrivad mycket rusar den länge och ställer mab tomgången på det höres varvtalet så dör den senare då den går ner i varv.
Har i alla fall köpt startgas och ska testa med den om man ska hitta tjuvluft. Hoppas man får lite tid att kolla över detta.
Då kan det vara så att man (du) har "korrigerat korrigeringen" genom att ha varit tvungen att höja tomgången mycket för att få den att gå med fel justerad luft/ bränsle skruv om du fattar vad jag menar. Men det ger ju sej nu när du har koll på lågfartmunstycket och får den att gå på tomgång!
Ett rätt lågfartmunstycke sitter i om motorn går ner i varv när du skruvar ut, rättar till sej när du skruvar tillbaka och går ner i varv när du fortsätter att skruva in. Då ställer du skruven mittemellan och du kan behöva justera tomgången lite vart efter...
Blandningsskruven, dvs om den sitter efter trotteln ger fetare blandning om du skruvar ut.
Luftskruven, om du har en sån förgasare, ger tvärtemot magrare blandning när du skruvar ut.
Allt är alltså avhängt av att trottelhöjden står rätt vid justering så det blir lite fippel innan man hittar rätt, börja med väldigt låg trottelhöjd. Du har säkert koll på detta men det kanske kan hjälpa nån annan!
Är det inte något som har med avgasrening att göra? Vissa bilar jag stött på hänger kvar på varv ett tag. typ en sekund eller två innan den går ner på tomgång.. Till och med min Saab 99 från 1978 hade en sån anordning som höll kvar gasen vid motorbroms över en viss hastighet. För bättre förbränning eller något.
Höftskott: har du för tight ventilspel?
Har slöläst tråden bara, är det original luftfilter?
Finns glapp i gasrullen åt styrets alla håll?
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|