Hög sadel till bmw r1200r

Snagge

Medlem
Gick med
27 Jul 2013
Hoj
Bmw r1200r
Någon som har en hög sadel till en bmw r1200r tillsalu?
Någon som har koll på om man behöver höja även styret när man byter till högre sadel?

Allt beror väl på vilken körställning du vill ha? Det finns inget som säger att du måste höja styret bara för att du höjer sadeln ett snäpp.

Nu gör även små justeringar ganska mycket i körställning. En tidigare hoj jag hade (R1100RS) hade justerbart styre i x antal ledder samt höj- och sänkbar sadel i ytterligare y lägen. Det gick fanimig att variera körställningen i 388^23 antal kombinationer (minst) och jag blev aldrig riktigt klok på det där. Den var iofs mycket bra i alla lägen men en centimeter på handtagen eller bara vinkeln på dem gör otrolig skillnad i verkligheten.

Sadeln går ju dessutom att sätta i olika lägen fram och bak...

Allt beror väl på vilken körställning du vill ha? Det finns inget som säger att du måste höja styret bara för att du höjer sadeln ett snäpp.

Nu gör även små justeringar ganska mycket i körställning. En tidigare hoj jag hade (R1100RS) hade justerbart styre i x antal ledder samt höj- och sänkbar sadel i ytterligare y lägen. Det gick fanimig att variera körställningen i 388^23 antal kombinationer (minst) och jag blev aldrig riktigt klok på det där. Den var iofs mycket bra i alla lägen men en centimeter på handtagen eller bara vinkeln på dem gör otrolig skillnad i verkligheten.

Sadeln går ju dessutom att sätta i olika lägen fram och bak...

Det gäller en bmw r1200r 2008 och där är ingen justering på styre och sadel?

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP