Husqvarna svartpilen 401, dåligt balanserad eller fabrikationsfel?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Trådskaparen skriver att den är orörd och endast har rullat cirka 400 mil.
Uppenbart att det inte sitter rätt monterat. Om det är en 2021 som det står i din profil så bör däcket vara bytt minst 2ggr och är det då någon klåpare till däckverkstad som stått för bytet så blir det ju svårt att åka tillbaka till återförsäljaren och söka garantiåtgärder.

Bara att kavla upp ärmarna och montera av bakhjulet och se vad som är galet
 

lexcom

Medlem
Gick med
29 Apr 2020
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory Ultra Dark
Va bytt två gånger?Ok hardcore driver...men annars håller jag med övriga ,inte rätt monterat!
Noterade inte att det stod ca 400 mil. Utgick kanske lite dumt ifrån högre miltal i mitt antagande. Oavsett så har ingen normal hojåkare kört 400 mil med däcket sådär. Gissar att det monterats tillbaka fel vid ett däckbyte eller när man av annan anledning tagit bort bakdäcket.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Det är ju bara att köra den till närmsta hojmek, vad är grejen? Dom har säkert kaffe och så lär man sig alltid under tiden man står och ser på.

Jag kan väl också vara rätt så envis ibland, men att köra en hoj på det där viset skulle driva mig till vansinne. Hur har du stått ut med att köra den så?

Sen skulle jag vilja veta lite historik om hojen, som t ex när den blev besiktad, om / vem som bytt bakdäck (om överhuvudtaget), osv. Du kanske fick köpa hojen billigare pga just det där felet. Man blir som sagt lite nyfiken på mer info.

Inte alla kan, eller vill, meka med sina hojar. Det förstår jag. Men det här är ett så pass märkbart problem, och trafikfarligt, att jag vill nog sätta ett prio#1 att åtgärda det. En hoj ska inte köras med sådant problem.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Hej!
jag har en Husqvarna svartpilen 401 som jag upplever är tung på höger sida. Släpper jag styret så vill den lägga sig. Kollar jag bakifrån på cykeln så sitter hjulet förskjutet till vänster i svingen. Är alla svartpilen likadana eller är min felkonstruerad? Har nån en egen som kan kolla på sin? även fotpinnar och dämpare sitter förskjutet kontra hjulet...


Hur går det?

Vi är några stycken som är nyfikna på upplösningen.

Mitt erbjudande står kvar - skicka PM och berätta åtminstone i vilken region du bor, så vet jag när jag kan svänga förbi och kolla på din hoj.

Screenshot_20240421-070953~2.png

Jag täcker rätt mycket mark över ett år, så något större besvär är det inte att stanna en halvtimma för att kolla.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top