Fick nedslag på bilprovningen på hc,260,alla övriga värden bra(lambda-1,00,co/co2500-0)och gjorde då standard 1.0,alltså bytte stift,luftfilter och olja samt varmkörde kärran ordentligt 2 min innan jag rullade in i hallen för efterkontroll..........alla värden samma Utom hc-n som nu var 288 istället....
Hur fuskar jag till detta så jag kan köra ett år till innan jag skrotar?
Vet att det förmodligen är kass ventil eller liknande då det är standard på dessa gamla häckar,det är inte ett alternativ då kostnaden överstiger värdet på kärran utan vill bara få igenom den så den går ett år till.
På diesel med rökgasproblem finns ju rapsdieseln,ryker som fan och luktar gatukök men inga besiktningsproblem,finns det något universal till bensinare med?
E85 kanske,eller tar det bara co-n?
Fram med vedbotrixen nu!
Henrik
Hur fuskar jag till detta så jag kan köra ett år till innan jag skrotar?
Vet att det förmodligen är kass ventil eller liknande då det är standard på dessa gamla häckar,det är inte ett alternativ då kostnaden överstiger värdet på kärran utan vill bara få igenom den så den går ett år till.
På diesel med rökgasproblem finns ju rapsdieseln,ryker som fan och luktar gatukök men inga besiktningsproblem,finns det något universal till bensinare med?
E85 kanske,eller tar det bara co-n?
Fram med vedbotrixen nu!

Henrik