Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, just det... CB:n agerade jordfräs igår... Mycket olyckligt...

Satan va ont jag har..... Stel som en anabolatuggande belgian blue typ...

Jaja, lite svårt å skriva här är det ju!

Men men, Tack Sergeant!!!

Och alla andra goa gubbar som var med.... Snart kör jag igen...

Förresten, Dumdum... Bilderna skulle vara roliga att se...

:hej :3freak =henke

Last edited:
Låter som att det gör ont, men vad är det egentligen som är skadat?

Krya på dig. :tummenupp

Du kan inte utveckla vad skadebeskrivningen innebär?

Hemma redan?

För övrigt anser jag att du betedde dig jävligt manligt, vettifan om jag hade kunna avhålla mig från att fälla en tår i det läget!

Du konstarerade bara helt kallt att det gjorde jävligt ont och att du antagligen hade brutit nyckelbenet :-)

//Anders.

UnderDOG skrev:

Hemma redan?

För övrigt anser jag att du betedde dig jävligt manligt, vettifan om jag hade kunna avhålla mig från att fälla en tår i det läget!

Du konstarerade bara helt kallt att det gjorde jävligt ont och att du antagligen hade brutit nyckelbenet :-)

//Anders.

hehehe, men jag lipade som en kanin nät läkare johan tryckte benhelvetet rätt........ fasen va morfin dom tryckte i mig igår....

helt väck.... pjukade två gånger på sjukan.... en gång utanför vid ambulansintaget när jasg skulle hem,,,,,, då fick jag en klubba :bow

hmmmm... citodon är det som gäller nu

UnderDOG skrev:

Hemma redan?

//Anders.
japp, killen var hur kall som helst o bara sa sej må lite illa då o då, efter en sån rullning skulle vem som helst vara groggy

hållundan< nu läker du snabbt o kollar efter en ny hoj under tiden
vi ska åka mera (lugnare) föresten, jag tog den vägen du visade efter diseröd, kanonsträcka på vägen tebax, mvh

Själv åkte man på en hyprakustiskdiafragmakontravibration igår...

dvs hicka...

gulsvartkawwa skrev:
Hmmm klavikelvasaru... Nyckelben eller?

Jajjemensan! Här är ett allt annat är helt nyckelben. Kolla bilden som jag kladdat lite på . De båda ändarna ska sitta ihop.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    8.6 KB · Visningar: 686
Teddy skrev:
Jajjemensan! Här är ett allt annat är helt nyckelben. Kolla bilden som jag kladdat lite på . De båda ändarna ska sitta ihop.
Efter en snabb kontrollmätning så ser jag att bitarna inte får plats om man sätter ihop dom, kan det ha varit problemet från början :confused: :rolleyes:

gulsvartkawwa skrev:
Efter en snabb kontrollmätning så ser jag att bitarna inte får plats om man sätter ihop dom, kan det ha varit problemet från början :confused: :rolleyes:

nä, dety var inget strul med min klavikel (nyckelben) innan, så nog borde dom delarna kunna hänga ihop....

red_ninja skrev:
japp, killen var hur kall som helst o bara sa sej må lite illa då o då, efter en sån rullning skulle vem som helst vara groggy

hållundan< nu läker du snabbt o kollar efter en ny hoj under tiden
vi ska åka mera (lugnare) föresten, jag tog den vägen du visade efter diseröd, kanonsträcka på vägen tebax, mvh

jo den vägen är förbannast najs..... hmmmm.... jo vi får åka mera sen när jag fixxat ihop de lösa benbitara...... knaprar som sagt citodon nu......lite groggy man blir då med, men smärtan linfras ju....

hmmm, fan va fräsch din kawwa var då *vill ha*

men men....ska ta mej en tablettjävel nu

:hej

gulsvartkawwa skrev:

Njaeeeeee, nu är jag inte riktigt säker på att jag förstår vad du skriver. Hur som hellst sitter hela partiet arm/axel/skulderblad färst mot kroppen via endast en stel (ben) förbindelse som är nyckelbenet. Om nyckelbenet går av eller om någon av lederna på nyckelbenets ändar, den som fäster mot bröstkorgen respektive den som färster mot skulderbladet, faller hela arm- axel- skulderbladspartiet ner och in mot kroppen, precis som det ser ut på röntenplåten. Efter att Hållundans nyckelben gått av finns det inget hårt som håller uppe arm/axel/skulderblad och hela paketet blir hängande en eller två cm längre ner än vad det gör när nyckelbenet håller det uppe och stabiliserar det. Det blir istället muskler och muskelfästen som får jobba hårt och hålla hela paketet på plats.

Teddy skrev:
Njaeeeeee, nu är jag inte riktigt säker på att jag förstår vad du skriver. Hur som hellst sitter hela partiet arm/axel/skulderblad färst mot kroppen via endast en stel (ben) förbindelse som är nyckelbenet. Om nyckelbenet går av eller om någon av lederna på nyckelbenets ändar, den som fäster mot bröstkorgen respektive den som färster mot skulderbladet, faller hela arm- axel- skulderbladspartiet ner och in mot kroppen, precis som det ser ut på röntenplåten. Efter att Hållundans nyckelben gått av finns det inget hårt som håller uppe arm/axel/skulderblad och hela paketet blir hängande en eller två cm längre ner än vad det gör när nyckelbenet håller det uppe och stabiliserar det. Det blir istället muskler och muskelfästen som får jobba hårt och hålla hela paketet på plats.

har ett s.k åttaförband på mig som drar ihop skiten....

det är inte direkt bekvämt...

Jag får väl ge mig för Teddys djupa kunskaper inom klaviaturområdet, men ser det inte lite photoshoppat ut? Tror det är en bild av nån som försöker skryta med ett större ben än han egentligen har, bara för att impa på brudar el nåt. :rolleyes:

gulsvartkawwa skrev:
Jag får väl ge mig för Teddys djupa kunskaper inom klaviaturområdet, men ser det inte lite photoshoppat ut? Tror det är en bild av nån som försöker skryta med ett större ben än han egentligen har, bara för att impa på brudar el nåt. :rolleyes:

jaaa, så är det nog :rolleyes:

nä, jag impar på brudarna genom att säga att jag har en stor____ istället för ett brutet klavikel =)

*/ ?>
Back