Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

Jag hade ju helförsäkrat, men det ska gå att ta ut det på hemförsäkringen också om jag inte fått allt om bakfoten.
En förutsättning är väl att du har allrisk på hemförsäkringen.

Bor du hemma hos föräldrarna eller?

R1-Uffe vet mer om Hemförsäkring och Hjälm, han verkar vara helt paranoid vad det gäller sånt. Kolla med honom.

//Anders.

UnderDOG skrev:
Jag hade ju helförsäkrat, men det ska gå att ta ut det på hemförsäkringen också om jag inte fått allt om bakfoten.
En förutsättning är väl att du har allrisk på hemförsäkringen.

Bor du hemma hos föräldrarna eller?

R1-Uffe vet mer om Hemförsäkring och Hjälm, han verkar vara helt paranoid vad det gäller sånt. Kolla med honom.

//Anders.

hmm, får snacka med honom.....

Jag bor hemma, men har egen hemförsäkring.... jaja, får la säga att den är stulen annars....

När det blir kroppskada så går trafikförsäkringen in och betalar skadad utrustning, läkarbesök, förlorad arbetsinkomst och även en liten peng för sveda och värk.
Jag vet för jag sitter själv med ett brutet nyckelben och var och lämnade ställ och hjälm hos försäkringsbolaget idag. Så nu är det bara att sitta hemma och vänta på att pengarna ska trilla in....

hållundan skrev:

Förresten, Dumdum... Bilderna skulle vara roliga att se...

:hej :3freak =henke

:rodnar Det tycker jag med :rodnar

Du såg vilken kamera jag hade, du hade visst en likadan själv? Hmmmmm, i alla fall så är det så att när batterierna tar slut så tappar kameran minnet och bilderna försvinner ut i intet :mad: När jag kom hem så var batterierna slut och bilderna hade förvunnit ut intet :mad:
Ändå så satte jag i nya batterier innan jag åkte ner till g-platsen så dom håller väl kanske en timme eller så. :(

Skönt och se att du är efter omständigheterna ok. :) Ta nu och läk ihop omedel bums så får vi åka lite mer.

Kobbe skrev:
När det blir kroppskada så går trafikförsäkringen in och betalar skadad utrustning, läkarbesök, förlorad arbetsinkomst och även en liten peng för sveda och värk.
Jag vet för jag sitter själv med ett brutet nyckelben och var och lämnade ställ och hjälm hos försäkringsbolaget idag. Så nu är det bara att sitta hemma och vänta på att pengarna ska trilla in....

å fan....får kolla upp det då!

hur är det med dig då?

själv har jag satans ont å dränker mina smärtor med glass

Re: Re: Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

DumDum skrev:
:rodnar Det tycker jag med :rodnar

Du såg vilken kamera jag hade, du hade visst en likadan själv? Hmmmmm, i alla fall så är det så att när batterierna tar slut så tappar kameran minnet och bilderna försvinner ut i intet :mad: När jag kom hem så var batterierna slut och bilderna hade förvunnit ut intet :mad:
Ändå så satte jag i nya batterier innan jag åkte ner till g-platsen så dom håller väl kanske en timme eller så. :(

Skönt och se att du är efter omständigheterna ok. :) Ta nu och läk ihop omedel bums så får vi åka lite mer.

ja det är allt en jääävla sketkamera! jaja, jag lever jui å käkar stora mängder glass nu för att läka mej....

se till å sälj inte hojen till nån annan nu när jag är sleten!! Snart åker vi igen!!

Re: Re: Re: Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

hållundan skrev:
ja det är allt en jääävla sketkamera! jaja, jag lever jui å käkar stora mängder glass nu för att läka mej....

se till å sälj inte hojen till nån annan nu när jag är sleten!! Snart åker vi igen!!
fan vad synd med vurpan hållundan,lider med dej :(
du ska dricka MASSVIS med vatten,då ska det läka snabbare :fakta :tummenupp

Re: Re: Re: Re: Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

Skorpan skrev:
fan vad synd med vurpan hållundan,lider med dej :(
du ska dricka MASSVIS med vatten,då ska det läka snabbare :fakta :tummenupp
Dricker man mycket vatten flyter väl bara benen omkring utan att få fäste, låter bättre med mycket glass så det blir klibbigt och limmar ihop liksom.
/En med kunskaper om kroppen :tummenupp

Re: Re: Re: Re: Re: Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

gulsvartkawwa skrev:
Dricker man mycket vatten flyter väl bara benen omkring utan att få fäste, låter bättre med mycket glass så det blir klibbigt och limmar ihop liksom.
åfan :eek: ........är du läkare??

UnderDOG skrev:
Skorpan, är det därför du alltid är kissnödig?

Läker det fort nudå?

//Anders.
nope......för mycket kaffe :fakta :D

det har läkt......alldeles för bra,hälen har blivit för bred så det skaver på nerver,ledband mm....kanske ska in o operera tassen igen snart :(

Skorpan skrev:
nope......för mycket kaffe :fakta :D

det har läkt......alldeles för bra,hälen har blivit för bred så det skaver på nerver,ledband mm....kanske ska in o operera tassen igen snart :(
Kaffe är för varmt, då smälter glassen och benbrottet går upp igen... :fakta

Re: Re: Re: Re: Re: Hö-sidig Klavikelfraktur - intermediärfragment...

gulsvartkawwa skrev:
konstigt att när jag bröt mitt ben så var det det första dom sa till mej - sluta o rök o drick mycket vatten.....dom kanske ljög då :rolleyes:

hållundan - så läker det snabbare :tummenupp länk

Skorpan skrev:
vad snackar du om nu :confused: :confused: :confused:
läs noga innan du skriver nåt :fakta
Sorry, läkt för bra skrev du ju. Då måste du haft mycket socker i kaffet, Det blir klibbigt som attan. Måste vara bra för att limma ihop ben igen.

:rodnar Sorry jag sitter solo på jobbet med en tyst telefon och aldeles förmycket taskig humor som vill ut... :rodnar

Last edited:
gulsvartkawwa skrev:
Sorry, läkt för bra skrev du ju. Då måste du haft mycket socker i kaffet, Det blir klibbigt som attan. Måste vara bra för att limma ihop ben igen.

:rodnar Sorry jag sitter solo på jobbet med en tyst telefon och aldeles förmycket taskig humor som vill ut... :rodnar
har bara mjölk i kaffet,är redan tillräckligt söt säger tjejerna :p ;)
upp med nummret så kan jag ringa dej så slipper du o sitta där i din ensamhet o ha tråkigt :tummenupp
:öl *kaffe* hahahahaha

Du betedde dig jävligt manligt igår :fakta :tummenupp . Jag var klart imponerad :bow . Nästan så att jag tvekade på att du verkligen brutit något :) .

Tyckte så synd om dig så att jag var ute till halv tre på natten och bara körde runt, första gången jag ser någon vurpa ordentligt.

Tur att det gick så bra som det ändå gick :tummenupp .

Har du fått hem hojen? Säg till om du sedan behöver hjälp att pilla lite med den.

Ha det bäst Å manlige hållundan :hej

Sergeant skrev:
Du betedde dig jävligt manligt igår :fakta :tummenupp . Jag var klart imponerad :bow . Nästan så att jag tvekade på att du verkligen brutit något :) .

Tyckte så synd om dig så att jag var ute till halv tre på natten och bara körde runt, första gången jag ser någon vurpa ordentligt.

Tur att det gick så bra som det ändå gick :tummenupp .

Har du fått hem hojen? Säg till om du sedan behöver hjälp att pilla lite med den.

Ha det bäst Å manlige hållundan :hej

Hehe, du e la för go du! Det var ju inte så att jag tänkte; nu jävlar ska jag vara manlig, utan jag är väl helt enkelt rätt hård =)

Fan körde du till halv tre????? Jösses! Vi får åka långt sen när jag är frisk å köra lite lugnare kanske!!!

Ja ja, återigen tack för hjälpen, du e bäst :tummenupp

Ja ja, ska upp å hämta hojen nu, får se hur det går sen.... Ska fota den, så ni får se... Hmm, ja ja, skriver mera sen, även om det är jävligt svårt

:hej

Jag lider med dig, det gör satans ont den första veckan men det är bara att bita ihop och käka triangelpiller. Det tog 2 1/2 vecka innan jag kunde köra hoj igen. ;)
Men nu har jag ju som sagt lämnat in hela utrustningen så nu är det bara att vänta tills det ska HANDLAS!

hmmm, hämtade hojen nu....den va rätt sleten..... Digitalkameran ville inte vara med, så jag fixxade inga bilder på den..... men men

Framgaffeln va rätt illa därann.... resten med för den delen......motorn verkar klarat sig hyffsat....

dom som bodde i huset sa att jag var den andra iår som gått av....Förra året körde farbror blå av med sin BMW eller va det nu må vart för hoj... :rolleyes:

nåväl, den kallas nu för hållundankurvan.....i mina ögon iallafall....

:hej

*/ ?>
Back