Hårdrockande lärare uppsagd..

et är inte kristendomen heller, eller någon annan religion för den delen (kan eventuellt göra undantag för budismen).

Jag skulle gärna se att skolan lärde ut vad alla trosinriktningar går ut på, såväl kristendom, satanism, islam eller vad det nu kan tänkas vara.
Sen får väl ungarna själv klura ut ifall dom verkligen vill tro på alla dessa sagor.

Att Budism är en sund religion beror väl på att den strikt talat egentligen inte är en religion utan an filosofisk lära?

Sedan tycker jag att det är kul när folk talar om kristendom och satanism som rivaliserande religioner, utan att inse att det faktiskt är en och samma. Det är helt enkelt omöjligt att tro på den ena utan att samtidigt erkänna den andra :D

Så t.ex Reggea festivalen jämfört med Hulstfred.
Vart finns det mest droger?
På reggaefestiveln.

Det är inte kristendomen heller, eller någon annan religion för den delen (kan eventuellt göra undantag för budismen).

Jag skulle gärna se att skolan lärde ut vad alla trosinriktningar går ut på, såväl kristendom, satanism, islam eller vad det nu kan tänkas vara.
Sen får väl ungarna själv klura ut ifall dom verkligen vill tro på alla dessa sagor.

Om du jämför kristendom med satanism så är det nog du som borde tillbringa mer tid i skolbänken innan du lägger dig i gällande läroplan.

Last edited:
Jag skulle nog tippa att det är lika mycket på båda ställena.
Sen har ju Hultsfred rejält mycket mer alkohol inblandat också.
Antar att det har med den musiken som spelades där att göra...?

Det är inte kristendomen heller, eller någon annan religion för den delen (kan eventuellt göra undantag för budismen).

Det gör dom väl också. Det gjorde dom åtminstone när jag gick i skolan.

Sedan tycker jag att det är kul när folk talar om kristendom och satanism som rivaliserande religioner, utan att inse att det faktiskt är en och samma. Det är helt enkelt omöjligt att tro på den ena utan att samtidigt erkänna den andra :D

Du blandar ihop satanism och djävulsdyrkan. Satanism har inget med Gud och Djävulen att göra.

Men hur som helst så tycker jag inte att djävulsdyrkan och kristendom är samma religion. Är man religliös så lever man på det sätt som ens religion förespråkar. Jag skulle inte påstå att kristna och djävulsdyrkare har samma livsstil.

Last edited:
Du blandar ihop satanism och djävulsdyrkan. Satanism har inget med Gud och Djävulen att göra.
Vad jag har förstått så är väl "Satan" och "Djävulen" bara olika namn på samma kille?
Men hur som helst så tycker jag inte att djävulsdyrkan och kristendom är samma religion. Är man religliös så lever man på det sätt som ens religion förespråkar. Jag skulle inte påstå att kristna och djävulsdyrkare har samma livsstil.
Om vi gör en idrottslig liknelse... Idrottsgrenen är "religion". De tävlande klubbarna heter "Islam", "Kristendom", "Judendom" o.s.v. Då ser jag kristendom och djävulsdyrkan (som är samma sak som satanism) som A- och B-lagen. D.v.s. de kommer från samma klubb, men har olika tränare.

Edit: Fan också!! Nu är jag ju där igen... "Argueing on the internet..." :död

Last edited:
Om vi gör en idrottslig liknelse... Idrottsgrenen är "religion". De tävlande klubbarna heter "Islam", "Kristendom", "Judendom" o.s.v. Då ser jag kristendom och djävulsdyrkan (som är samma sak som satanism) som A- och B-lagen. D.v.s. de kommer från samma klubb, men har olika tränare.

Du har fel. Satanism (åtminstone enligt författaren av den sataniska bibeln) är mer en form av egoism och dom tror inte på helvetet eller Satan som en person eller en gud. Varje människa är sin egen gud.

Djävulsdyrkare däremot tror på Djävulen som bibeln beskriver honom.

Du kan inte påstå att två religioner är en och samma när dom varken tillber samma gud, har samma mål, samma trosbekännelse, samma regler, samma värderingar eller samma livsstil. Islam och Judendom tror ju förresten också på Gud och Djävulen. Är dom samma religion då också?

Last edited:
Jag skulle nog tippa att det är lika mycket på båda ställena.

Tror du fortfarande på det där?

Drygt 250 personer misstänks för narkotikabrott efter årets reggaefestival i Uppsala. Förra året anmäldes 243 personer.

Under festivalen har polisen beslagtagit cannabis, amfetamin, kokain och ecstasy. De flesta anmälningarna för drogpåverkan, men ett 80-tal misstänks för innehav och sex personer för överlåtelse av narkotika.

Bland de misstänkta finns artister och musiker som deltagit i festivalen.

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1213744&lid=puff_1213744&lpos=lasMer

Perfekt!! Nu måste det ju vara fritt fram att sparka människor som är med i t.ex pingstkyrkan eftersom andra människor kan ju må dåligt av vad de gör på fritiden:rolleyes:. Sen måste det ju vara ok att kicka ut de som lyssnar på Håkan Hellström, Kent m.m, eftersom dessa får då folk (jag inkluderad) att må illa:zpy.

Därför tycker jag att alla ska instämma i att det var fördjävligt att sparka den här grabben genom att sjunga "we shall overcome":rolleyes:

METAL IS FOREVER!!

Last edited:
Perfekt!! Nu måste det ju vara fritt fram att sparka människor som är med i t.ex pingstkyrkan eftersom andra människor kan ju må dåligt av vad de gör på fritiden. Sen måste det ju vara ok att kicka ut de som lyssnar på Håkan Hellström, Kent m.m, eftersom dessa får då folk (jag inkluderad) att må illa:zpy.

Därför tycker jag att alla ska instämma i att det var fördjävligt att sparka den här grabben genom att sjunga "we shall overcome":rolleyes:

METAL IS FOREVER!!

Att sparka folk som tror på gud eller "något" borde väl vara självklart? :näsblod

(OBS, ett skämt, gnäll inte på mig)

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...