Jag har genom åren fått en del kritik för mina siffror som är av den mer fartiga och konstnärliga typen. I ett fall var det nummer 77, där jag hade låtit siffrorna gå ihop. Ingen kunde med bästa illvilja få det till något annat än just 77, men det skulle absolut vara ett visst mått mellan siffrorna. Jag tog en bit silvertejp med rätt mått och satte dit. Det blev lite mer otydligt, men besiktningstomtarna blev nöjda.
Under 2002 fick Cralle åka med köpesiffror för att jag hade gjort en orange outline/skugga på hans blåa siffror. Man kan ju undra hur svårt det kan ha varit att urskilja vem mannen på den vita R6-an med orange och svart dekor var?
Jag har sett folk åka med handklippta siffror som knappt har varit läsbara, men de har inte haft några problem i besiktningen. Är det måhända så att det inte får vara för snyggt? Blir de andra barnen avundsjuka då?
Det ska bli intressant att se hur Hallblad och Sleven blir bemötta i besiktningen med sina fräsiga siffror. De har beställt siffror direkt hämtade från 125 och 250GP, respektive. Duger det i VM borde det ju kunna funka här, tycker man.