BlueDevil
Whooot?
Psychobiker skrev:Eftersom jag kommer att stå och bedömma sånt i år kan ju jag se min syn på saken.
Finns det ett reglemente så gör det av en anledning, det är bara att följa om man vill vara med. Sen betyder inte det att man lägger det sunda förnuftet på hyllan. Katt-tvåan hade jag godkänt, det syns fortfarande tydligt vad det står.
Däremot Slevens nr 16 blir det omprov på om jag får bestämma. Siffrorna sitter inte där för att vara snygga i depån, de skall synas ifrån kanske 20-30 m avstånd i 200 km/h. Att man har transpondrar hjälper ju inte, som nån nämnde tidigare, funktionärerna skall ju se vem det är som gör nått bus, när det sker.
Att vi skulle få mer publik för att vi gör häftiga siffror, det känns rätt långsökt, tror inte folk ens reflekterar över det. Det går ju fortfarande att måla sin hoj i ett eget och snyggt mönster utan att dribbla med siffrorna.
Sen är det visst så att reglementena inte hinner med alltid, men reglemtet är ett stöd för oss när vi jobbar, inte en lagbok. I såfall hade reglementet fått vara tjockt som en telefonkatalog för att täcka in varenda eventualitet
Bra skrivet Psychobiker..