Frihet är väl en sak vi har väldigt mycket av i Sverige. Att kunna köpa sig fri, innebär också att man flyttar över det kollektiva ansvaret från samhället till individen. Jag kan märka en hel del reaktioner här över höjda premier på försäkringen. Varför det? Vi får ju bara ta mer ansvar själva för "våra" handlingar. Det är just denna frihet du får betala för nu om du vill köra en "farlig" mc. Jag skulle personligen inte vilja ha det som i just USA, att man skal behöva försäkra sig till höger o vänster mot allt o alla...![]()
Varför tror alla att enda alternativet till t ex vårt sjuksystem är det som usa kör med? Fins otaliga möjligheter att föbättra detta utan att hamna i närheten av usa.
Antingen gillar man läget eller så skiter man i att köra hoj, så enkelt är det. Var ska man sätta ribban när det gäller vad som är acceptabelt och inte, hastigheter betyder olika risker på olika vägar, en uili kan vara säkrare än en omkörning på bulten, mm. det GÅR inte att diskutera fram. Låt folk äga sig själva och ägna eran vakna tid åt att reda er egen situation i stället.
Kan jag ana en uns av självkritik?![]()
Jupp men inte över sådana här saker. Jag har lärt mig att skita i hur andra gör.
Har grabbarna aldrig hört talas om Husaberg eller KTM?
Fan vad alla skulle tro att jag hade rest tillbaka i tiden om jag gled förbi med en Aprilia SXV eller något... Urgh.
Då är det ju oljebyte efter varje uili och kolvbyte var tredje.
Och ni som gnäller på grabbarna gör det bara för att de är svarta. Skäms på er för fan!
ord
Last edited: