Hårda killar

• Thread starter Thread starter Ace.Rider
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Ace.Rider

Guest
Men... visst e d ju rätt bra med skyddsutrustning oxå, eller... :va

[YOUTUBE-ID]7EoVG71kln8 [/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]axJ1XJdI0yg [/YOUTUBE-ID]:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

Last edited by a moderator:
Det jag reagerade på var att XR verkar vara poppis där...

varför gnälla på dom? om dom vill köra utan utrustning så får dom väll det..... har ni verkligen så lite att säga om dessa trådar att ni måste upprepa samma sak varje gång "vilka idioter, varför har dom inte utrustning?" ni kan väll säga nåt positivt i alla fall ex. "dom var bra på att wheela" lr nåt. ni e väll inte deras morsor lr ?

varför gnälla på dom? om dom vill köra utan utrustning så får dom väll det..... har ni verkligen så lite att säga om dessa trådar att ni måste upprepa samma sak varje gång "vilka idioter, varför har dom inte utrustning?" ni kan väll säga nåt positivt i alla fall ex. "dom var bra på att wheela" lr nåt. ni e väll inte deras morsor lr ?
Vi får väl gnälla på vilka vi vill? :va Jag tror mest du är lite avis för att du inte får upp din farsas coola supersporthoj på slangen :D
Jag tycker filmerna var lite tråkiga, jag trodde ju dom skulle köra omkull å göra illa sig en massa :huvet

när ska folk sluta bry sej om va andra kör mej för skydd? skit i det o bryr er om er själv istället..

Tyckte inte alla såg så jävla stabila ut när dom slangade. Många utav nerläggen var katastrof. Men hur som haver, tråkigt, tråkigt, trååååååååååkigt. Mindre bakhjul och mera krascher, samt en gnutta offroad, det är vad en film ska innehålla i mitt tycke.

när ska folk sluta bry sej om va andra kör mej för skydd? skit i det o bryr er om er själv istället..

Kan tyckas vara var o ens sak, men jag skall sluta bry mig när jag vet att mina skattepengar läggs på att operera skadade som gjort allt de kan för att minimera sina ev skador. Hur bryr man sig? Det är ju inte mig det gör ont på... :rolleyes:

Olagligt att köra utan bilbälte med, men de har samma rättighet till vård om de får nyllet mulat i en olycka. Rätt? :va
Använde du skydd? Inte! Nähe, då drar vi in på bedövningen :D

Last edited:
Kan tyckas vara var o ens sak, men jag skall sluta bry mig när jag vet att mina skattepengar läggs på att operera skadade som gjort allt de kan för att minimera sina ev skador. Det är ju inte mig det gör ont på... :rolleyes:

Olagligt att köra utan bilbälte med, men de har samma rättighet till vård om de får nyllet mulat i en olyck. Rätt? :va Hur bryr man sig?

Dina skattepengar går väl knappast till vård av folk i USA:pannkyss Man kan även minimera olycksrisken genom att hålla hastighetsbegränsningar och hålla sig på ett hjul. Men vem kan ärligt påstå att man alltid håller hastighetsbegränsningen?

Kan tyckas vara var o ens sak, men jag skall sluta bry mig när jag vet att mina skattepengar läggs på att operera skadade som gjort allt de kan för att minimera sina ev skador. Hur bryr man sig? Det är ju inte mig det gör ont på... :rolleyes:

Olagligt att köra utan bilbälte med, men de har samma rättighet till vård om de får nyllet mulat i en olycka. Rätt? :va
Använde du skydd? Inte! Nähe, då drar vi in på bedövningen :D

Dina skattepengar lär inte drabbas om de pa filmerna klotar...

Och om du är sa bekymrad över skattepengar, varför kör du da hoj när risken för skador vid en olycka är sa mycket större än om man kör bil? Och varför kör du bil när det är samhällsekonomiskt mycket bättre att aka buss eller tag? Varför aker du buss och tag när det är mycket säkrare att promenera?

Fundera pa det innan man bannar alla andra för dumheter de gör? Vi är alla individer i ett system men i slutändan är var och en sig själv närmast....

Antingen hade dom bollar, eller så var dom bara korkade, jag skulle iaf inte vågat stå bakpå pakethållaren utan skydd med 2 stycken till på hojen och dessutom på ett hjul. Det var väl i stort sett det enda balla. Men jag orka inte se färdigt filmerna, det kanske var mer kul? Jag tröttna iaf.

Last edited:
Vi lever i sverige. ett system som går ut på att du inte äger ditt eget liv/din kropp. I sverige gnäller vi så är det bara. Sen att IQ nivån ligger någonstans mellan en invuxen klöv och en jordfräs har ju inget med saken att göra. Tour de france är ju HELT ok då de har hjälm på sig....visserligen en frigolit elips som ligger åvanpå huvet som en bordsduk men den hjälper nog när hela klasen hyvlar omkull i 70.

Om Jag uilar utan hjälm är jag inte korkad, Jag uilar bara utan hjälm...för att Jag anser mig ha den rätten att bestämma över MIN tillvaro. Tycker man en 20 kmt uili utan skydd är farligare än terrängritten, Tour de france, Downhill, mm DÅ är man korkad. Öppna dörren, ta ut fingret ur näsan och gå ut och lev DITT liv.

För när allt kommer till kritan så handlar det bara om just det. Jag är skylldig alla att hålla mig hel och frisk för alla andra i sverige äger mitt arsle då de betalar skatt...

Var kan Jag köpa mig fri?

Kan tyckas vara var o ens sak, men jag skall sluta bry mig när jag vet att mina skattepengar läggs på att operera skadade som gjort allt de kan för att minimera sina ev skador. Hur bryr man sig? Det är ju inte mig det gör ont på... :D

Fy fan för svenskar... "Jag betalar skatt! Jag har rätt att få sitta när Jag väntar på posten, bussen ska fan komma i tid, Varför öppnar dom inte en kassa till!"

Last edited:
Fundera pa det innan man bannar alla andra för dumheter de gör? Vi är alla individer i ett system men i slutändan är var och en sig själv närmast....

Nej självklart inte, fenomenet här i tråden var ju lite klagan över att inte använda skydd eller? Vi har väl lika sinnade personer i kära Svedala?

Ur aspekten att bry sig, var mitt inlägg bara ett sätt att bry sig på. Att det gör ont på dem behöver jag inte byr mig om. Jag kan bli lika irriterad när man ser folk köra i t-tröja o jeans, men som du skriver är det individens val.

:yoparty WORD!

hahaha jag såg först inte snubben som satt på flaket de intervjua :P

Vi lever i sverige... I sverige gnäller vi... IQ nivån ligger någonstans mellan en invuxen klöv och en jordfräs... Tour de france är ju HELT ok då de har hjälm på sig....
Ja detta bevisas lite titt som tätt även här. :rolleyes: Klart att jag inte formulerade mig så ingående... då mitt svar inte avsågs ha någon koppling till just platsen för händelsen.

...Tycker man en 20 kmt uili utan skydd är farligare än terrängritten, Tour de france, Downhill, mm DÅ är man korkad...
Vem sa att det ena var farligare än det andra? Klart att man kan dra olika paralleler men där i faller just valet vi gör för vad som är kul och tar riskerna med detta.

....Jag är skylldig alla att hålla mig hel och frisk för alla andra i sverige äger mitt arsle då de betalar skatt... Var kan Jag köpa mig fri?
Frihet är väl en sak vi har väldigt mycket av i Sverige. Att kunna köpa sig fri, innebär också att man flyttar över det kollektiva ansvaret från samhället till individen. Jag kan märka en hel del reaktioner här över höjda premier på försäkringen. Varför det? Vi får ju bara ta mer ansvar själva för "våra" handlingar. Det är just denna frihet du får betala för nu om du vill köra en "farlig" mc. Jag skulle personligen inte vilja ha det som i just USA, att man skal behöva försäkra sig till höger o vänster mot allt o alla... :näsblod

Fy fan för svenskar...
Kan jag ana en uns av självkritik? :rolleyes:

Har grabbarna aldrig hört talas om Husaberg eller KTM?
Fan vad alla skulle tro att jag hade rest tillbaka i tiden om jag gled förbi med en Aprilia SXV eller något... Urgh.

Och ni som gnäller på grabbarna gör det bara för att de är svarta. Skäms på er för fan!

och så har gnällandet börjat igen om vad MAN SKA och vad MAN INTE SKA göra/ha på sig/agera/you fuckin' name it.

rätt eller fel, svart eller vitt, yin & yang, frågan är: vad gör just DU istället för att peka på andra som gör nånting, oavsett vad och hur.

livet är ganska så kort och vill du använda det till massa gnäll och fy fy osv osv bla bla så blir det också väldigt tomt...

lycka till!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...