Hårda killar

• Thread starter Thread starter Ace.Rider
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Frihet är väl en sak vi har väldigt mycket av i Sverige. Att kunna köpa sig fri, innebär också att man flyttar över det kollektiva ansvaret från samhället till individen. Jag kan märka en hel del reaktioner här över höjda premier på försäkringen. Varför det? Vi får ju bara ta mer ansvar själva för "våra" handlingar. Det är just denna frihet du får betala för nu om du vill köra en "farlig" mc. Jag skulle personligen inte vilja ha det som i just USA, att man skal behöva försäkra sig till höger o vänster mot allt o alla... :näsblod

Varför tror alla att enda alternativet till t ex vårt sjuksystem är det som usa kör med? Fins otaliga möjligheter att föbättra detta utan att hamna i närheten av usa.

Antingen gillar man läget eller så skiter man i att köra hoj, så enkelt är det. Var ska man sätta ribban när det gäller vad som är acceptabelt och inte, hastigheter betyder olika risker på olika vägar, en uili kan vara säkrare än en omkörning på bulten, mm. det GÅR inte att diskutera fram. Låt folk äga sig själva och ägna eran vakna tid åt att reda er egen situation i stället.

Kan jag ana en uns av självkritik? :rolleyes:

Jupp men inte över sådana här saker. Jag har lärt mig att skita i hur andra gör.

Har grabbarna aldrig hört talas om Husaberg eller KTM?
Fan vad alla skulle tro att jag hade rest tillbaka i tiden om jag gled förbi med en Aprilia SXV eller något... Urgh.

Då är det ju oljebyte efter varje uili och kolvbyte var tredje.

Och ni som gnäller på grabbarna gör det bara för att de är svarta. Skäms på er för fan!

ord

Last edited:
Jag tycker inte man skall äta direkt ur barnmatsburken utan hellre lägga upp det på en tallrik så att folk inte ser att det just är barnmat man äter.

Tack. Jag får provresultatet snart :D
Männen i vita rockar är ute efter mig :tungan

Last edited:
Helt seriöst nu, när ni ser en sån här film kollar ni vad snubbarna har för skydd då? vem fan bryr sig om de? de e väl slangen man vill åt? de e väl för fan inget ovanligt me killar som kör båge utan hjälm? eller e jag ute och cyklar! killarna gjorde väl denna filmen för att folk skulle gilla de dom gjorde och inte för att några muppar skulle kommentera deras skydd?

Helt seriöst nu, när ni ser en sån här film kollar ni vad snubbarna har för skydd då? vem fan bryr sig om de? de e väl slangen man vill åt? de e väl för fan inget ovanligt me killar som kör båge utan hjälm? eller e jag ute och cyklar! killarna gjorde väl denna filmen för att folk skulle gilla de dom gjorde och inte för att några muppar skulle kommentera deras skydd?

Fel. Dessa killar på bahamas gjorde filmen ENBART för att provocera ett 10-tal sossar i mellersta skandinavien.

sen en sak till, bettskena har helt jävla rätt!!
de mesta trådarna handlar om här e vad man får och inte får göra, ska man hålla på så ska man inte köra hoj, hojen uppfanns för ett par saker, jag nämner några här: köra ifrån snuten på bakjulet, gasa allt vad hojen har och ha allmänt trevligt med polarna som också kör!

Dina skattepengar lär inte drabbas om de pa filmerna klotar...

Och om du är sa bekymrad över skattepengar, varför kör du da hoj när risken för skador vid en olycka är sa mycket större än om man kör bil? Och varför kör du bil när det är samhällsekonomiskt mycket bättre att aka buss eller tag? Varför aker du buss och tag när det är mycket säkrare att promenera?

Fundera pa det innan man bannar alla andra för dumheter de gör? Vi är alla individer i ett system men i slutändan är var och en sig själv närmast....

Kunde inte sagt det bättre själv:tummenupp

Jag funderar istället på vad dom gör för att få in stålars ..

Frågan e ju vad kostar mest, att laga en hoj eller människa?

Gissa vad ett försäkringsbolag svarar på det...

Visst skysta skydd kanske inte hjälper när du smäller i 200+ men jag e helt övertygad att bra skydd drar ner en hel del av skadorna...

Men va fan jag gillar att betala höga försäkringspremier...

FläSKigt cOoLa GrAbBar

Varför spårar en tråd ur om några killar som kör bakhjulet?

Helt plöstligt blir det anklagelser hit och dit om skydd om att dem var svartingar och grejer...:rolleyes:

Last edited:
Kan tyckas vara var o ens sak, men jag skall sluta bry mig när jag vet att mina skattepengar läggs på att operera skadade som gjort allt de kan för att minimera sina ev skador. Hur bryr man sig? Det är ju inte mig det gör ont på... :rolleyes:

Olagligt att köra utan bilbälte med, men de har samma rättighet till vård om de får nyllet mulat i en olycka. Rätt? :va
Använde du skydd? Inte! Nähe, då drar vi in på bedövningen :D

jobba svart o skit i att betala skatt så slipper du böla över att dina pengar går till folk som skadar sej utan att använda dom skydd som finns..
o sen den lilla bråkdelen som kör me lite skydd så gör nog inte det så mkt på dina skatte pengar...

Svartfärgade afroamerikanska negrer skulle inte få åka sparkcykel utan hjälm, dubbla skinnställ, gummistövlar och kondom om jag var kung.
Rösta på mig.
Minst lika kewlt att stunta med skydd - kolla bara snubben i början på detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=ru2c9qvsn-w
Musiken hjälper upp stämningen åsså

den reste sig om man poppade kopplingen, men jag e för dålig på att köra på slangen....och varför skulle jag vara avis på dom. lr menar du att jag e avis på dig som jag inte vet om du kan få upp den (kan tolkas som man vill):D

Vi får väl gnälla på vilka vi vill? :va Jag tror mest du är lite avis för att du inte får upp din farsas coola supersporthoj på slangen :D
Jag tycker filmerna var lite tråkiga, jag trodde ju dom skulle köra omkull å göra illa sig en massa :huvet

Äre någon som fatta va han sa:va :näsblod

Det jag hatar mest på sh är när folk börjar snacka om vart deras sakttepengar går...

Last edited:
Vi lever i sverige. ett system som går ut på att du inte äger ditt eget liv/din kropp. I sverige gnäller vi så är det bara. Sen att IQ nivån ligger någonstans mellan en invuxen klöv och en jordfräs har ju inget med saken att göra. Tour de france är ju HELT ok då de har hjälm på sig....visserligen en frigolit elips som ligger åvanpå huvet som en bordsduk men den hjälper nog när hela klasen hyvlar omkull i 70.

Om Jag uilar utan hjälm är jag inte korkad, Jag uilar bara utan hjälm...för att Jag anser mig ha den rätten att bestämma över MIN tillvaro. Tycker man en 20 kmt uili utan skydd är farligare än terrängritten, Tour de france, Downhill, mm DÅ är man korkad. Öppna dörren, ta ut fingret ur näsan och gå ut och lev DITT liv.

För när allt kommer till kritan så handlar det bara om just det. Jag är skylldig alla att hålla mig hel och frisk för alla andra i sverige äger mitt arsle då de betalar skatt...

Var kan Jag köpa mig fri?

Fy fan för svenskar... "Jag betalar skatt! Jag har rätt att få sitta när Jag väntar på posten, bussen ska fan komma i tid, Varför öppnar dom inte en kassa till!"

WooW... Det där måste va bland det bästa jag läst på SH

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...