Hål i rutor bla Triumph och KTM, hur påverkar detta turbulens

Nja, jag tror jag i första läget att jag istället satsar på en bromsbänk?
Kombinera bromsbänk och vindtunnel så du kan se om fartvinden påverkar effekten i motorn!
 
Kan uppdatera lite, nu har jag kört lite mer med hålet i kåpan och det är skillnad. Har fortfarande kvar lite turbulens men den är hanterbar nu man kan ligga och marscha i 110 km/h utan att det är direkt jobbigt, vad jag märkt är att det spelar ganska stor roll hur GPS:en är i läge, ju öppnare hålet blir ju mindre turbulens.

Ska testa mer med kartong och tejp om lågt monterad GPS och förlängd "flärp" på insidan skulle styra upp mer luft och minska turbulensen ännu mer?
 
Nya tester, tejpade en flärp av wellpapp på insidan och detta minskade turbulensen. Utan någon vetenskaplig grund att gå på så får jag känslan att lite mer vinkel och höjd på flärpen invändigt skulle kunna minska turbulensen mer.

Får testa vidare men det blir i alla fall en förbättring med att bygga vidare på kåpan invändigt.

20230716_182718.jpg20230716_182705.jpg
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top