Hål i rutor bla Triumph och KTM, hur påverkar detta turbulens

Nja, jag tror jag i första läget att jag istället satsar på en bromsbänk?
Kombinera bromsbänk och vindtunnel så du kan se om fartvinden påverkar effekten i motorn!
 
Kan uppdatera lite, nu har jag kört lite mer med hålet i kåpan och det är skillnad. Har fortfarande kvar lite turbulens men den är hanterbar nu man kan ligga och marscha i 110 km/h utan att det är direkt jobbigt, vad jag märkt är att det spelar ganska stor roll hur GPS:en är i läge, ju öppnare hålet blir ju mindre turbulens.

Ska testa mer med kartong och tejp om lågt monterad GPS och förlängd "flärp" på insidan skulle styra upp mer luft och minska turbulensen ännu mer?
 
Nya tester, tejpade en flärp av wellpapp på insidan och detta minskade turbulensen. Utan någon vetenskaplig grund att gå på så får jag känslan att lite mer vinkel och höjd på flärpen invändigt skulle kunna minska turbulensen mer.

Får testa vidare men det blir i alla fall en förbättring med att bygga vidare på kåpan invändigt.

20230716_182718.jpg20230716_182705.jpg
 
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

Back
Top