Häxjakten på sporthojar (Viktig)

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Spoox skrev:
Lägg ner själv, tror du inte att Försäkringsbolagen tjänar Feeeeeta pengar på bla. så kallade "Supersport hojar" ???

Dom betalar ut betydligt mer i ersättningar än dom får in i premier för sporthojarna. Det är hojåkare som tar det lugnare, tex customåkarna och offroad-åkarna samt andra försäkringstagare som gör att bolagen överhuvud taget kan försäkra sporthojar utan att gå i konkurs.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
motardkungen skrev:
Dom betalar ut betydligt mer i ersättningar än dom får in i premier för sporthojarna. Det är hojåkare som tar det lugnare, tex customåkarna och offroad-åkarna samt andra försäkringstagare som gör att bolagen överhuvud taget kan försäkra sporthojar utan att gå i konkurs.
Tror knappast att dom gör en krona i förlust på "supersport" snarare en massa
flis på naiva premie betalare ! De flesta har inte hel försäkrat och skulle dom åka om kull så går statsgarantin in och plockar upp notan för rehab samt andra kostnader ! Ni förstår försäkringsbolag är inte dummare än så att de har "staten" som försäkrings bolag själva, och det betyder att dom som betalar kalaset för skador och rehab är ni kära medborgare !!Oj förlåt glömde
en sak ! De är ju faktiskt skylldiga att betala ut de få basbelopp som dom själva har tecknat med försäkringstagaren men sedan är dom "home free! . :pannkyss
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Jag har åkt hoj i många många år och aldrig kört omkull... Jag köpte en sporthoj i somras och körde omkull direkt... Vad säger man om den statistiken?
:corn

Nej, jag är bara en person så det betyder inte så mycket... Att dra slutsatsen att sporthojar är farligare än de andra typer hojar jag har ägt är lite långsökt. Men om jag nu inte är bara en person utan flera tusen, och samma storyn upprepar sig...? Då kanske det ligger något i det, eller?

Sist men inte minst frågade någon hur VV definiera supersporthoj, här får du svaret (tog mig 5 min att hitta). Jag tycker att vissa hojar borde absolut inte ingå i klassen...
Hela powerpointpresentationen kan hittas här: http://www.vv.se/filer/27656/Presentation_Mc-OLA_Tylosand.ppt
Mer intressanta läsning: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=89213
 

Bifogat

  • mcstats.gif
    mcstats.gif
    26.5 KB · Visningar: 168
Last edited:

Snorfen

Guest
Det är inte hojens fel utan den som sitter på den.....
Sen kan man har Brembo 65-kolvsok och ram i titanyxikaxisuperfibermetall och vara vridstyv som Mount Everest.

Aspirerande Rossi-Wannabes är knappast intresserad av en XV 250 som det inte går att göra stoppies,12:eek:r eller impa på den storbystade Lena i parallell-klassen med.
Utan då traskar dom med gott mod in i närmsta butik och kastar sig på¨värsta möjliga hoj direkt och lämnar butiken 2 sekunder senare i ett rykande moln av gummi.
För att sen efter ngr veckor befinna sig som ett frimärke i lämplig tall eller Volvo F12,för att sen spendera fritiden som gipspaket eller jordgubbe.
Nu överdrev jag en aning :hihi ,men så har det sett ut sen låångt tillbaka och kommer säkert att göra det i framtiden också,om vi inte alla blir tvingade att åka Knallert med strypning.

En sporthoj är ett mordvapen i fel händer,och har man inga mer referenser än att ha jackat kolven på en moppe så bör man tänka över det hela.
Så inte undra på att det blir såna här skriverier,men själva typen av hoj får oftast stå föremål för myndigheternas ilska. För det är en faktiskt en försvinnande liten del i det stora hela ute i samhället som ägnar sig åt att åka sporthoj, och dom som inte är inne i det vill ju inte vara med och betala.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
War-psycho skrev:
Åfan, vad heter vänsterhanden då ? :rofl

Förresten, jag gillar att att du äger "TZR 250 + sålda mc".
Går Sålda MC bra ? :hihi

OBS OBS OBS OBS OBS OSB OBS War-psycho--------------------><--------
HEH War-psycho det e DEJ ja menar me latex handsken men du fattar väl ej :tomten

Höger heter höger.(hand) så du vet
Vänster heter vänster. (hand) så du vet
Tjejen heter Linda. :2cool
Men du har väll fullt upp me latexen just nu :D
Ja bara ler åt dina komentarer :hihi :lol
Sålda mc :D vissa kan ja köra R1an den går som fan :) behöver bara en hoj Har ju bil :D
TZR 250 har gått på banan.men ej nu :lol Skulle lika bra skriva in polarn hoj men nej. vilken hoj det nu blir som ja ska köra det åter står att se

Mvh Robin Hood :2cool
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Duke0 skrev:
Och vad grundar du dessa antaganden på??
Menar du antagandet att det inte är lönsamt? Gör en kalkyl och se om den har en chans! Jag har eget företag sedan 20 år tillbaka, jag vet hur man räknar en kalkyl. Hade det varit möjligt att få lönsamhet på ett sådant företag kan du vara helt övertygad att nån hade provat....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den här tråden måste bli en sticky. Människor är ju helt otroliga :3freak

Jag orkar inte citera alla, men många har skrivit sjukt kul inlägg här, och då menar Jag inte trådskaparen eller robin hood. Nu ska Jag träffa min högerhand, gråta en skvätt och sen somna in ensam här i mörkret.

Go natt dårar!
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Av vem? det är ju väldigt beroende på vem som bedömmer, och vilken inställning denna har till motorcyklar överhuvudtaget) dvs helt värdelös statestik
tilllägg Mäta bromsspår görs ju, men om de saknas?? om de saknas broms spår e det väl ett tecken på att det "kan" ha gåt fort :rolleyes:

RedBaron skrev:
Imponerande att göra samma groda i två trådar på så kort tid :hihi
:tummenupp :rofl :rofl
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Robin Hood skrev:
Höger heter höger.(hand) så du vet
Vänster heter vänster. (hand) så du vet
Tjejen heter Linda. :2cool
Jaja... jag förstår detta.
Men om nu högerhanden heter Linda Höger, vad heter då din vänsterhand i förnamn ?? :va






:blah :blah :blah
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Spoox skrev:
Lägg ner själv, tror du inte att Försäkringsbolagen tjänar Feeeeeta pengar på bla. så kallade "Supersport hojar" ???

Tycker det är helt underbart. 22 år gammal, fortfarande inte köpt egen båge men helt övertygad om att alla FB är inblandade i en komplott mot alla killar under 25 som vill åka R1.

Tycker det är en överväldigande majoritet av deltagarna i tråden som håller med trådskaparen som är reggade i år. Om jag är lite vårdslös med statistiken själv skulle jag tro att dessa har helt färskt/ännu inget kk. Förhoppningsvis lär de fortfarande ut på trafikskolorna att MCåkning är farligt, men nu börjar jag tvivla.

//P
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top