Hästtråden

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Har nu på gamla dar börjat gå på ridkurser.
Verkar ju lätt, men ack så var det inte. :fatta!

Börjar funka bättre nu med lättridningen.

Älskar att köra båge,, körde en runda igår.
Men hästar är rätt trevliga dom också :tummenupp

ZwaniZ skrev:
Har nu på gamla dar börjat gå på ridkurser.
Verkar ju lätt, men ack så var det inte. :fatta!

Börjar funka bättre nu med lättridningen.

Älskar att köra båge,, körde en runda igår.
Men hästar är rätt trevliga dom också :tummenupp

Är det inte tjejerna som ska rida :confused:

Häftigt

Att rida är ett bra komplement till motorcyklen. Man ska sitta på MC med knäslut och slappna av i händerna. Samma som på ridningen.

Själv har jag ridit från och till i en massa år. Vågar inte skriva hur många för då fattar ni vilken gammal kärringa jag är :hihi

Lyck till med lättridningen.

Jonathan skrev:
Är det inte tjejerna som ska rida :confused:

Så sa jag också när jag började rida i lumpen men ändrade mig jäkligt fort. Du sitter 1,5-2 meter upp på 500 kg muskler som du ska styra :gnissla och när du tycker det går bra så kommer en liten fågeljävel o skrämmer hästen som genast skenar iväg med dig på ryggen :4skrika som nybörjare börjar man med att skita ner sig innan man fattar att det här lär man få stopp på :3freak

237 skrev:
Så sa jag också när jag började rida i lumpen men ändrade mig jäkligt fort. Du sitter 1,5-2 meter upp på 500 kg muskler som du ska styra :gnissla och när du tycker det går bra så kommer en liten fågeljävel o skrämmer hästen som genast skenar iväg med dig på ryggen :4skrika som nybörjare börjar man med att skita ner sig innan man fattar att det här lär man få stopp på :3freak

Nej fy fan. Tjejer är modiga dom :3freak

Hmm... Jag skulle nog inte komma upp på en häst själv nu längre. Är juh smidig som ett kassaskåp. :D Å jag kan tänka mig vilken grym träningsvärk jag skulle få om jag skulle sätta mig på en häst nu. Är nog runt 10 år sen jag red sist. :va
När man var ung och smidig skumpade man juh runt på hästar flera gånger i veckan. Så skojj man hade! Måste ha varit därför jag fått så stort arsle.
Det är juh helt underbart att rida. Hade jag inte problem med ett knä skulle jag mer än gärna börja rida igen. Älskar hästar...

// Lena

Lilla_Tingeling skrev:
Hmm... Jag skulle nog inte komma upp på en häst själv nu längre. Är juh smidig som ett kassaskåp. :D Å jag kan tänka mig vilken grym träningsvärk jag skulle få om jag skulle sätta mig på en häst nu. Är nog runt 10 år sen jag red sist. :va
När man var ung och smidig skumpade man juh runt på hästar flera gånger i veckan. Så skojj man hade! Måste ha varit därför jag fått så stort arsle.
Det är juh helt underbart att rida. Hade jag inte problem med ett knä skulle jag mer än gärna börja rida igen. Älskar hästar...

// Lena
Vi var ute med jobbet och red på islandshästar i 3 timmar..snacka om att man fick ont i arselet :( har inte ridit på 15 år, men fy så kul det var :)

Mirran skrev:
Vi var ute med jobbet och red på islandshästar i 3 timmar..snacka om att man fick ont i arselet :( har inte ridit på 15 år, men fy så kul det var :)

Åhh, det e juh jätteskojj att vara ute och rida på islandshästar! :)

// Lena

Ja de e bara å träna å träna åsså rätt som de e så sitter det där och du kommer aldrig glömma det:)
Jag lovar :)

Lilla_Tingeling skrev:
Åhh, det e juh jätteskojj att vara ute och rida på islandshästar! :)

// Lena

Har hört det med, ska sticka ut ett gäng till våren på en turridning. Tölt låter spex.

Ha ha, red runt de skotska bergen på en gullig liten shimmel och hade jättekul...tills jag steg av....fy fasen jag kunde inte rätta ut benen på ca 20 minuter..John Wayne, släng dig i väggen. :lol

Nice :tummenupp gör du helt rätt i o börja igen....

Min favorithobby faktiskt före mc till o med :hihi här ett par havremoppar hemma!

Drog faktiskt ut ett sporthoj gäng i våras på turridning... :D se om jag kan hitta tråden med bilderna bara.. Läge ordna det snart igen kanske???

...eftersom här finns lite hästfolk så kolla gärna min hemsida www.horseway.se

två av ligisterna på bild....

Bifogat

• kompisar_s_h_web.jpg
    kompisar_s_h_web.jpg
    125.8 KB · Visningar: 48
Last edited:
Visst har man ett hästintresse, bor ju på landet så det vimlar av hästar, rider lite titt som tätt men har pga sjukdom fått prioritera om lite. Äger dock fortfarande en del i ett arabiskt fullblod som står uppstallad i Vetlanda tillsammans med sina syskon, El garbo

Bild 1: Sykonen El gano, el sandro och El garbo.

2) El garbo är trött

3) Saknar min bjässe Jonatan r.i.p :(

4) Grannens hästar: två islandshästar, en shettis och en arab. Så underbart att se dem precis utanför fönstret. :banana

:yoparty att man får rida på kanalbanken och P4 i skövde. Unghästarna gillar motorcykeln, springer brevid och "blåser upp sig" :D

Bifogat

• El garbo, el gano, el sandro.JPG
    El garbo, el gano, el sandro.JPG
    66.2 KB · Visningar: 52
  • El Garbo.JPG
    El Garbo.JPG
    28.2 KB · Visningar: 50
  • jonatan.JPG
    jonatan.JPG
    31.5 KB · Visningar: 60
  • grannens hästar.JPG
    grannens hästar.JPG
    87.2 KB · Visningar: 52
Last edited:
Gula faran skrev:
Nice :tummenupp gör du helt rätt i o börja igen....

Min favorithobby faktiskt före mc till o med :hihi här ett par havremoppar hemma!

Drog faktiskt ut ett sporthoj gäng i våras på turridning... :D se om jag kan hitta tråden med bilderna bara.. Läge ordna det snart igen kanske???

...eftersom här finns lite hästfolk så kolla gärna min hemsida www.horseway.se

två av ligisterna på bild....

Den turridningen såg kul ut :)

Sen börjar jag inte igen, jag är helt nybörjare :skrämd extra svårt :hihi

ZwaniZ skrev:
Den turridningen såg kul ut :)

Sen börjar jag inte igen, jag är helt nybörjare :skrämd extra svårt :hihi

jaha :rolleyes: ....kul iallafall :tummenupp du lär dig :banana

då har du given plats på nästa turridning :)

Vissa av raceputtarna tyckte det kändes mer med en hästkraft än de där 100+ metallvarianten som de annars sitter på :hihi :hihi :rofl :rofl

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg