Hästar!

bara så att du vet Carro så finns det inte ett enda hästfruntimmer som har haft ett förhållande som håller längre än ett par år....men visst lycka till med framtida pojkvännen :tummenupp

Hahaha, verkligheten kommer komma ikapp dig också....muhahahahaha!!!!

tyvärr, thats the truth!! hästen och hunden kommer i första hand!! sen pojkvännen!!:yoparty annars får det va!!:D

Då kommer det nog få va :D

Du har fått det om bakfoten. Det är ofrånkomligen så att man behöver mer tid från varann än med varann.

Jo men dygnet har bara 24 timmar, är det först jobb 10 timmar sova 8 timmar stallet 6 timmar så finns de inte mycket mer tid än att säga gonatt till varandra :) det tror inte jag funkar iaf.

Last edited:
Man lärde sig ju jävligt tidigt att hästtjejer har jäkligt skev prioritering. Känner en handfull hästbrudar och bara en har ett förhållande.

Lider för övrigt med de hästar jag ser i hagarna. Hade det vart hundar som stängdes in i hagar 20 timmar om dagen där de knappt har plats att springa, så hade det kallats djurplågeri.
Fy fan för att vara häst. :tummenner

Då kommer det nog få va :D

Jo men dygnet har bara 24 timmar, är det först jobb 10 timmar sova 8 timmar stallet 6 timmar så finns de inte mycket mer tid än att säga gonatt till varandra :) det tror inte jag funkar iaf.

6 timmar i stallet? Är jag i stallet länge tar det 3 timmar. En dag i veckan lastar jag och kör och hopptränar, då tar det ca 3,5 timme.

bara så att du vet Carro så finns det inte ett enda hästfruntimmer som har haft ett förhållande som håller längre än ett par år....men visst lycka till med framtida pojkvännen :tummenupp

Hahaha, verkligheten kommer komma ikapp dig också....muhahahahaha!!!!

jao, men nu har jag som sagt ingen häst och det funkar ju inte ändå..så det måste va något annan anledning varför jag är fortf singel!!:D:tuttar

Äsch, jag drev bara lite med dig förstår du väl :krama

Senast igår blev jag osams med tjejen för att jag tyckte hon kunde gott städa lite oftare än vad hon gör, men då bara för att jag är pedant och städar väldigt ofta och får ett vredesutbrott om det ligger skor till höger och vänster.

Självklart är det mycket bättre med en aktiv partner än en soffpotatis som bara blir fetare och fetare i takt med Oprah-avsnitten.

Jag har redan nu börjat indoktrinera min lilla dotter i vad som gäller:
Dockor= Big no no.
Hästar= Livsfarliga djur som mördar små barn så fort de får chansen.
Motorcyklar= Bra grejer, räddar liv världen över.
Färdighet i att blanda grogg= pluspoäng hos pappa.

Tyvärr så har jag en hästgalen syster som alltid ska dra med min sambo på såna där isländska mördarmaskiner, och de tar aldrig med sig kött hem :(

6 timmar i stallet? Är jag i stallet länge tar det 3 timmar. En dag i veckan lastar jag och kör och hopptränar, då tar det ca 3,5 timme.

PRECIS!! två timmar är lagom, mocka och göra mat, halvtimme. borsta och rida i cirka 40 minuter. mer är det inte.

Man lärde sig ju jävligt tidigt att hästtjejer har jäkligt skev prioritering. Känner en handfull hästbrudar och bara en har ett förhållande.

Lider för övrigt med de hästar jag ser i hagarna. Hade det vart hundar som stängdes in i hagar 20 timmar om dagen där de knappt har plats att springa, så hade det kallats djurplågeri.
Fy fan för att vara häst. :tummenner

Det finns tyvärr ingen lag som fastställer hur stor en hage måste vara, men en rekommendation är att hagen ska vara tillräckligt stor för att hästen ska kunna röra sig fritt i alla gångarter, d.v.s. ca 1 hektar, som minimum.

Äsch, jag drev bara lite med dig förstår du väl :krama

Jag har redan nu börjat indoktrinera min lilla dotter i vad som gäller:
Dockor= Big no no.
Hästar= Livsfarliga djur som mördar små barn så fort de får chansen.
Motorcyklar= Bra grejer, räddar liv världen över.
Färdighet i att blanda grogg= pluspoäng hos pappa.

jao, jao, men jag tänkte säga till min blivande dotter att hon får göra både hästar och hoj!!:yoparty:Bugar

Elffors För att få husfrid, finns bara en sak att göra. Gör om halva garaget till stall och köp henne egen häst.

Last träning?????lär hästen en gång för alla när den är ung vem som bestämmer..
Håller med trådskaparen att hästar tar tid o pengar,,som tur är så har vi stallet hemma,,eller kanske bor vi vid stallet,,hur som helst så jobbar jag fulltid o hon 75%.vi hjälps åt med det mesta,,jag med skördandet och hon med ridandet huset delar vi på,,,hon stöttar min mc o jag hennes hästande och ett + är ju en fit kropp.

1 mc
35 hästar
1 jycke
0 barn

Last träning?????lär hästen en gång för alla när den är ung vem som bestämmer..
Håller med trådskaparen att hästar tar tid o pengar,,som tur är så har vi stallet hemma,,eller kanske bor vi vid stallet,,hur som helst så jobbar jag fulltid o hon 75%.vi hjälps åt med det mesta,,jag med skördandet och hon med ridandet huset delar vi på,,,hon stöttar min mc o jag hennes hästande och ett + är ju en fit kropp.

1 mc
35 hästar
1 jycke
0 barn

35 hästar är mycket! =)
Jag har hästen hos en kompis, så vi turas om med fodring och intag/utsläpp.

Min häst lastar sig själv, underbart. :)

Alltså det här med att hästar tar livet av sig i släpet om man inte spänner upp huvudet. Inse fakta era djurplågare, klapasnelhesten vill inte åka släp!

Det finns tyvärr ingen lag som fastställer hur stor en hage måste vara, men en rekommendation är att hagen ska vara tillräckligt stor för att hästen ska kunna röra sig fritt i alla gångarter, d.v.s. ca 1 hektar, som minimum.
Nja...en ridbana kan dom ju gå i alla gångarter..så en 30*40m,,själva har vi hellre 5-7 på 2 hektar

F´låt Elffors, men jag har en stilla undran såhär på söndagskvällen som har lite med topic att göra.

Är hästmänniskor enormt o-tekniska?

Han som en gång i tiden var med och tillverkade mig tillverkar också diverse utrustning till hästar och får sålede träffa på hästmännskor av alla de sorter. Vita, svarta, korta, tjocka, män, kvinnor osv.

Ett genomgående inslag bland dessa är att de har tummen mitt i handen, eventuellt också i röven.

Är det verkligen så eller har vi bara träffat på extrem-fall?

Som bara för någon dag sedan.

Person 1 och 2 monterar ett tak till en s.k skrittmaskin.
Dvs. en karusell där hästen tränar kondition genom att gå runt runt i något som liknar en karusell.

En tränare till en väldigt stirrig och nervös häst beslutar sig för att det är lämpligt att ta ut sin stirriga häst och träna den i sin skrittmaskin (som är av en annan typ en den person 1 och två monterar ett tak till).
När den stirriga och nervösa hästen skrittar runt runt i sin skrittmaskin så blir det ett väldigt "bjong" när takplåten ska bäras upp till skrittmaskinen person 1 och 2 håller på att montera.
Detta leder naturligtvis till att hästen lyckas skada sig genom att på något sätt trassla in sig i den skrittmaskinen han tuffar omkring i när han blev rädd för bjonget av takplåten en bit bort.

Nu kommer självfallet tränaren till den här hästen och beskyller allt på person 1 och 2 som håller på att montera upp taket till den nybyggda skrittmaskinen en liten bit ifrån den stirriga hästens skrittmaskin.
Frågor som, "vem ska ersätta mig nu", "förstår ni inte att hästen blir rädd" osv. kommer på tal.
Samtidigt så erkänner tränaren att hans typ av skrittmaskin inte är särskilt bra och att han inte är nöjd med den.

Då frågar man sig såklart. Varför släpper man ut en uppenbart stirrig häst i en tvivelaktig skrittmaskin när man vet att bullrigt arbete pågår en liten bit bort?

Är häst-människor dumma i huvudet nå jävulskt?

Vill påpeka att det definitivt inte är riktat mot Elforrs lady, utan mera hästmänniskor överlag.

Enlight me!

Puss J

Ja. Tänk om fler killar fattat hur poppis killar är i stall (erfarnehet: de är ju så ovanliga där att även fula killar framstår som snygga!). Tänk va många hojturer som kunde styrts förbi till stallcafeterior i stället för de vanliga hojfiken. :D

Nädraåthelvete, det är trevligt första gången.
Sen förväntas man hjälpa till och det hela eskalerar.
Hålla häst
Bära spån
Borsta häst
Leda häst
Mata häst
Vara funktionär
Vara högerhand, chaufför, matansvarig, stallansvarig på tävlingar
...

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!