Hästar!

Egna intressen är väl jättebra o tråden är ingen gnäll snyft buhu jag är ensam pga en häst tråd.

Ok, lite då. Men bara när det går ut över annat som är inplanerat.
Hade jag vetat att jag skulle sitta ensam o glo hela lördag kvällen hade jag ju hakat på en fest jag blev tillfrågad om.

Hon kom hem 23:30 gnällde om hur dum hästen var i ca en timme. Kl8 imorse studsade hon upp igen, glad ihågen.

"-vart ska du?"
-Närk (ridhuset)
"-Uuhh?!"
-Ja, hästen står ju redan där eftersom vi lämnade henne där, så då kan vi ju rida det KM'et i lätt -B dressyr när vi inte behöver lasta för att komma dit.
:huvet

men tröttna då!

Ja, det är samma typ av människor de med häst och hund. De som sysslar med hästar har/lägger mer pengar bara.

Förresten. Hur i helvete kan det vara så att många hundägare, oavsett hund, är så tjocka? Spelar ju ingen roll hur stor hunden är, den måste ju rastas. När man rastar hund promenerar man. Raska promenader är bra för viktnedgång iaf för mig. I min bekantskapskrets har det i 20 år varit hundägare som varit tjockast. Då har den minsta hunden varit schäfer.
Håller med till fullo! Ibland hör man även "jamen, det är för att jag inte har nån hund" när man pratar övervikt. Jag är skapligt både smal å tränad, har aldrig ägt en hund!

Tjejen jämförde att köra roadracing med att skaffa hund, för det skulle ta så mycket tid å fan vet vad, nästan mer än en hund. Förutom att RR är några helger på sommarn, nån träning då och då, inget på hela vintern och framför allt, vill jag inte köra så låter jag hojen stå i garaget, i månader om det vore så. En pälslimpa måste ju ut å rastas flera gånger om dan, varenda dag, hårar gör dom å ivägen är dom. Just nu ses vi varannan till var fjärde vecka pga hennes hund, antingen så jobbar hon eller så håller hon på med hunden. Tur att högerhanden kan laga mat, också :fakta

Hahahaha, skön tråd!
Jag vet PRECIS hur du har det :krama

Jag har dessutom två döttrar med samma intresse!

Ps. Dressyr suger.....i alla fall om man är funktionär Ds.

äh va glad att ni inte bor i sthlm, där tar det både tid och man blir ruinerad...

Dessutom, det blir en given julklapp till henne i år, skicka iväg henne och hästen på lastträning på lämpligt ställe, finns inget värre än hästar som vägrar gå på transporten :mad:

nu ska jag till stallet! tjiho!

Hästar

Har en f.d hästtokig fru och två barn som rider. Som tur är äger vi ingen häst, där har jag satt min gräns så det är anständigt. Enda fördelen är att hästsporten får Motocross att framstå som ett vettigt alternativ...

Och ni är allihop säkra på att era tjejer verkligen pysslar med hästen :D
Det enda ni VET är att hon inte är hemma :)
Ja. Tänk om fler killar fattat hur poppis killar är i stall (erfarnehet: de är ju så ovanliga där att även fula killar framstår som snygga!). Tänk va många hojturer som kunde styrts förbi till stallcafeterior i stället för de vanliga hojfiken. :D

Last edited:
Håller oxå på med häst men hinner fan både med kille och köra hoj! Plus jobba o umgås med vänner! Det handlar om att prioritera och man måste inte rida varje dag, speciellt inte om hon själv inte äger en häst.

Har du testat att prata med din sambo?

Prata? Menar du på fullaste allvar att han ska föra en diskussion med en människa från det elaka honsläktet, som har gjort sig kända för att ej vara samtalsvänliga? :jisses
Nej du, den gubben går inte att genomföra om han vill försöka ha någon form av husfrid i fortsättningen.

Elffors, gört inte!

Vi satt och diskuterade en kväll hur mycket pengar som lagts ner på hästarna sedan vi träffades 1988:död

Men hon har varit glad alla åren iaf:)

Egna intressen är väl jättebra o tråden är ingen gnäll snyft buhu jag är ensam pga en häst tråd.

Ok, lite då. Men bara när det går ut över annat som är inplanerat.
Hade jag vetat att jag skulle sitta ensam o glo hela lördag kvällen hade jag ju hakat på en fest jag blev tillfrågad om.

Hon kom hem 23:30 gnällde om hur dum hästen var i ca en timme. Kl8 imorse studsade hon upp igen, glad ihågen.

"-vart ska du?"
-Närk (ridhuset)
"-Uuhh?!"
-Ja, hästen står ju redan där eftersom vi lämnade henne där, så då kan vi ju rida det KM'et i lätt -B dressyr när vi inte behöver lasta för att komma dit.
:huvet

men tröttna då!

haha, hur tror du hon skulle låta om det var tvärtom och du var borta lika mycket för att bågen strulade? :D

Ja. Tänk om fler killar fattat hur poppis killar är i stall (erfarnehet: de är ju så ovanliga där att även fula killar framstår som snygga!). Tänk va många hojturer som kunde styrts förbi till stallcafeterior i stället för de vanliga hojfiken. :D

Samma föhållanden som det är för er tjejer i hojkretsar då? :D

OBS!
Jag menar inte på nåt sätt att du är ful. :krama

Håller oxå på med häst men hinner fan både med kille och köra hoj! Plus jobba o umgås med vänner! Det handlar om att prioritera och man måste inte rida varje dag, speciellt inte om hon själv inte äger en häst.

Men nu är det under kontroll, mitt gnatande håller ner det på ca 3-4ggr per vecka. Annars kan det lätt segla iväg till 5-7ggr per vecka.

3ggr i veckan är helt ok.
Jag lägger också mycke tid på mina hojbyggen.
Men vi missar inga andra åtaganden pga hojen vägrade gå på lyften i 6timmar en lördagkväll.

Om jag har testat o prata?
-Ooh ja, massor. grälat o sexstrejkat med, men det sista funkar ju inte på kvinnor.:D

Hästar är toppen! Jag älskar hästar!
Gustafskorv%20milj%C3%B6bild.jpg

ASG - det är exakt samma här Elffors - värst är nog det eviga pratet om hEstfanskapet, och vad som hänt/inte hänt...nog för att man är duktigt insnöad på moppar, men man har andra intressen, och vett nog att inte mangla ointresserade me't.

Cheyor är inte som vanliga killar. :mattias

Men nu är det under kontroll, mitt gnatande håller ner det på ca 3-4ggr per vecka. Annars kan det lätt segla iväg till 5-7ggr per vecka.

Men vi missar inga andra åtaganden pga hojen vägrade gå på lyften i 6timmar en lördagkväll.

-Ooh ja, massor. grälat o sexstrejkat med, men det sista funkar ju inte på kvinnor.:D

Från det ena till det andra. Jag kan inte mycket om turbokonvertering så jag måste fråga. Vad är det som är kopplat till ramen på vä sida på din hoj? Har du gjort ett plenum av ramen :va

Jodå, det gör det, men man får fan vara uthållig. >.<

:rodnar Jag brukar fika på ridklubben här i stan när jag är ute och åker hoj.

Dessutom har jag sedan jag flyttade ett ridhus ett par hundra meter bort, man kanske skulle sätta upp en annons på anslagstavlan?

"Vill du bo nära stallet, ensamstående...."

Nej, jag tror jag skippar den idén, annars måste jag stängsla in tomten och göra hage av den, IOFS inte så dumt, då slipper man ju gräsklippningen...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!