Hästar!

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Men tröttna då för f-n människa!:mad:
Min sambo har ridit i 20år.
2-7ggr i veckan i ur som skur. när hösten kommer så är det i regel kolsvart när hon kommer hem, vänder på klacken o drar ut i hällregnet för att komma hem till läggdax.
Sen håller hon mig vaken med berättelser om hästjäveln som vägrade gå förbi en soptunna eller var tvungen att backas över järnvägsspåret.

På vintern måste "däcken" läggas om innanman kan rida ut och sen läggas tillbaks innan man ställer in hästen i stallet.
Sooner or later blir de halta och måste avlivas. :brinnerup

Inför tävling är det träning varje dag.
På att lasta hästen!!!

Sist det var tävling gick inte öket på transporten på 3 timmar.
Inte första gången. :död
I sommras skulle vi ha fest. jag fick städa hela huset, laga mat o underhålla gästerna, för värdinnan fick inte på sitt vresiga gamlo sto på 5timmar och kom med god marginal sist till kalaset.:mad:
En annan gång fick ett annat åbäke ridas hem från grannbyn.
På vägen till stallet stoppade hon in huvet i pizzeria luckan o frågade om man kunde byta 500 kilo kött mot en rabattkupong på 500 pizzor. men icke.:D

Nu sitter jag här o käkar taco i min ensamhet och släpper ut hela min bitterhet på sh.:gnissla

Hamburgarn står i grannbyn o glor in i en tom hästkärra på nya rekord tiden 6 timmar. De första timmarna tyckte jag att det var rätt åt henne pga ett litet gräl i morse. men sen började tycka lite synd om na.

Jag fick åka dit med bitchmacka o varma kläder det är ju trots allt 6 grader kallt. :krama

Ingen hobby jag nånsin haft har varit så jäkla kul att jag måste göra det 4ggr i veckan året runt i 20år trots ständiga motgångar.:va
cross var så kul för mig, - I ca 5år sen tog det ständiga servandet, kostnaden och bristen på utveckling ut sin rätt.

Jag är förbluffad hur kan hästar vara så kul?
Andra hästmänniskor är ju likadana så hon är ju inte unik på nåt sätt.

Hade en liknande tråd men tackvare SH's eminenta sökfunktion är den lost in cyberspace.

Ok, ja ser vad du saknar. En fast hand (mot din sambo) samt en elpiska till den vandrande hamburgaren. Om du fixar båda så ska du se att du inom en snar framtid kommer skriva i "Vad fick dig att le idag"-tråden.

Edit/ Då vi nyss fick en dotter så har jag klargjort för min sambo att hästar är förbjudet område för henne, punkt. Min tjej rider men inte speciellt ofta och så vill jag ha det, skulle aldrig palla med det du beskriver.

Hmm , Min tant är borta i stallet mer och mer nuförtiden

Nu är det 3 dagar i veckan , Än så länge får man mat hemma men vem vet

Det är tydligen något erotiskt laddat med hästar för cheyer. Medan vi killar ser dem som hysteriska flyktdjur så lockas cheyerna av de stora ångande, ådriga kropparna de får skrapa och sitta på.

Konstigt är det jallafall.

Ok, ja ser vad du saknar. En fast hand (mot din sambo) samt en elpiska till den vandrande hamburgaren. Om du fixar båda så ska du se att du inom en snar framtid kommer skriva i "Vad fick dig att le idag"-tråden.

Edit/ Då vi nyss fick en dotter så har jag klargjort för min sambo att hästar är förbjudet område för henne, punkt. Min tjej rider men inte speciellt ofta och så vill jag ha det, skulle aldrig palla med det du beskriver.

Då är vi i väldigt lika situationer.
Min sambo har ingen egen häst men har velat ha det i 20år.
Min farhåga är att om hon skaffar det blir 2-7 ggr(oftast 3-4) i veckan ALLTID 7ggr i veckan och med en fritid på ca 4-5 timmar mellan hemkomst från jobb och läggdax så går det inte att ha barn vilket vi planerat att ha.
så vida jag inte tar 110% föräldraansvar.
Vilket jag vägrar, då kommer det inte att hålla, och tror man inte att det håller är det ju ingen ide att skaffa kids överhuvudtaget

Självklart. det har föreslagits x ggr

..men runt gång numero 3 eller så, fattar ju öket vad som vankas o skenar till skogs.

Last edited:
Mata hästen med en massa metall, och sen en stark jävla elektromagnet då? :gnissla

Våra kossor är inga större problem att lasta, locka med lite mat så brukar det inte vara några större problem. Oftast.

Stackare, mina sympatier har du.

Ett av mina ex hade häst. Supermysigt när en svinkall tjej som luktade stall kröp ner i sängen kl.09 på lördagmorgon om vintrarna och bara stalldoftande på sommaren. :gnissla

Tur för mig att det var en gammal travare som bara höll ett par år. Sen hade hon inte råd med en ny och hon tog förnuftet till fånga och slutade med hästeriet.

Jag slog till på en som jobbar med kusar istället. Då är hon och ryktar och sånt där medan era sambos sitter på kontoret. När era kommer hem och åker till stallet, kommer min hem.

Jag slog till på en som jobbar med kusar istället. Då är hon och ryktar och sånt där medan era sambos sitter på kontoret. När era kommer hem och åker till stallet, kommer min hem.

Ganska smart drag, men det bästa borde väl ändå vara att skaffa en dam som hatar allt vad hästar och hundar och sånt heter?
Med hundar menar jag såna där människor som fjantar omkring på utställningar och skit, det tar minst lika tid men är bara mindre farligt. Fördelen med hästen kontra hunden är att hästen lämnar man kvar i stallet medan de envisas med att ta hem byrackorna :mad:

Hade en flickvän för några år sedan som hade/har hästar. Det sög. Eller ah, hon kunde festa på fredagar och lördagar och gå upp bakis tidigt dagen efter och packa saker och dra iväg på tävlingar. Det var värre med mig, som hon tvingade med. Men det gick, ofta serverades goda toasts på tävlingarna, det var god bakis-mat! :tummenupp

Ja, det är samma typ av människor de med häst och hund. De som sysslar med hästar har/lägger mer pengar bara.

Förresten. Hur i helvete kan det vara så att många hundägare, oavsett hund, är så tjocka? Spelar ju ingen roll hur stor hunden är, den måste ju rastas. När man rastar hund promenerar man. Raska promenader är bra för viktnedgång iaf för mig. I min bekantskapskrets har det i 20 år varit hundägare som varit tjockast. Då har den minsta hunden varit schäfer.

Hur skulle läget ha sett ut om hon inte hade nåt intresse? Då skulle du kanske inte få gå ut i verkstaden för att hon ville ha dig som sällskap i tvsoffan med chipsätande och ingen fysisk aktivitet så att hon dessutom skulle vara tjock.

Se det positivt! Kvinnor med egna intressen är dom som bäst förstår att du har intressen.

Min sambo har ingen egen häst men har velat ha det i 20år.
Så hon har ingen egen kuse, men lägger ändå ner så mycket tid på det?

För övrigt så ska man inte leka med maten :4skrika

Ja det där e ett jävla under hur de kan lägga ned så mkt tid och jobb på det intresset. Det är kul att rida men inte "så" kul, de som gör lite stålars på eländet kan jag ha förståelse för men för övriga är det ett mysterium...

Det låter fan inget vidare kul hon lägger mer tid på en häst som inte ens är hennes egen än vad hon lägger på dig.
Om man hade vänt på steken och du hade kört hoj från när du kom hem till läggdags 4-7 dagar i veckan undra hur mycket liv i luckan det hade vart då? :)

Sagt till henne att du tycker hon är i stallet för mycket/ofta? det gäller ju att ge och ta i ett förhållande för att det ska hålla i längden.
Och ska ni ha barn kommer det där aldrig att funka.

Var glad att din flickvän har ett eget intresse! Finns många tjejer där ute som bara sitter hemma och kollar på Hollywoodfruar, Ladies på Östermalm etc och drömmer sig bort till en värld av ytlighet.

Sedan har du mina sympatier att det är just hästsport det rör sig om. Låt henne inte skaffa någon egen häst för allt i världen om ni inte har oerhört god ekonomi, bor på landet med tillgång till stall och stalldrängar som kan avlasta den dagliga skötseln.

Utan avlastning tar hästägande all uppmärksamhet i anspråk, gräver djupa hål i fickorna i försäkring, stall och veterinärkostnader etc. Hästar är oerhört ömtåliga djur. Även om tårarna är värst kan jag utan vidare föreställa mig att det är värre för plånboken än en än en gammal italiensk Ferrari från 60 talet i behov av eftersatt underhåll och service.

Det bästa med Ferrarin är att man kan ställa undan den och glömma bort den i månader till och med år utan att samvetskval. Samma sak gör man inte med hästen.

:glömdet

(Tänkte skriva om hur kul det är att lasta/lastträna hästar när man har en gnutta koll på hur deras små hjärnor fungerar, samt att ridning är grymt bra vinterträning för hojåkare, men nu är jag för trött efter sporthojsafterworken i fredags kombinerat med att gå upp 07.00 för att åka till stallet med dottern och rida ut 2 timmar på en överpigg 174cm hög havremoppe som wheelar sig varje gång han ser sin egen skugga i höstkylan medan dottern hade hoppahinderträning)

Been there done that.
Skaffar nog inte hestchey igen (man ska aldrig säga aldrig etc. etc.)

Men DAMN vilket schysst häck den damen hade :fakta

...gå upp 07.00 för att åka till stallet med dottern och rida ut 2 timmar på en överpigg 174cm hög havremoppe som wheelar sig varje gång han ser sin egen skugga...

:rofl DU rider :crash Nej, nu ska jag vara snäll....

Farsan och hans fru håller på travhästar och sånt fjant och de är tamefan mer i stallet än vad de är i huset/på jobbet. Nu har de iofs stallet 100 meter från huset men ändå.
Jag förstår att man kan ha en hobby, men jag kan inte förstå att det inte innefattar något som luktar bensin.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon