Här kan ni älta allt kunnande/tyckande..

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Här kan ni fritt får prata om

* 2 takt vs 4 takt.
* varför man får ha 1200cc - twin i wsbk.
* hur man bygger bra chassin.
* att ducati äger/inte äger reglementet i wsbk.
* att hayden är bra/dålig.
* om Moto2 är ett steg i rätt eller fel riktning.
* och all annan skit ni altar i nästan varje tråd..

Det börjar bli tråkigt att ni (om ni känner er träffade så är det ni..) allt som oftast återkommer till samma snack i alltför många trådar. Vill jag läsa om Silly season så vore det nice och slippa läsa 3 sidor om vem som är världsmästare på sh i hur man bygger chassin, eller varför det blev fel när man övergick till 4 takt osv.. kanon om det kommer ett inlägg från någon som vet (och som tur är finns det relativt många på sh som har kunskap, vet mkt om racing osv, men för fan, sluta dra upp samma skit igen.

Ha en trevlig kväll.

+1 på Chronic.

Goffe till moderator så slipper vi kanske gnället i andra trådarna.. :tummenupp

Sök som moderator för det behövs, eller starta och driv diskussioner som engagerar dig. Det kan väl inte vara så svårt? :tummenupp

nu gillar jag dig:)

för att älta något,tror att spies kanske inte kommer att prestera så bra i moto gp som han gjort i wsb men för att inte göra som i sverige så är det nog ett nödvändigt steg.
när 2 föredettingar (haga och max) är jävligt tufft motstånd i wsb så finns väl risken att han gör en hayden eller?
tror däremot att toseland kommer precis till den serie han kan prestera toppplatser i.
rossi däremot,han facinerar mig varje ggr han hänger kvar i toppen,grymm.
och undrar om han och stoner är så trevliga som de verkar inreal?
efter läst lorenzo:s bok så ser jag på han med helt andra ögon,inte så äklig kommersiell bok som annars passerar dorma facket så att säga.
nu kan ni börja käbbla:)

För att haka på första inläggets första punkt så tror jag Spies kommer gå bra i GP eftersom han ahr kört sex säsonger på 125 och 250GP hojar. :D

Spies kommer gå bra i GP eftersom han ahr kört sex säsonger på 125 och 250GP hojar. :D

Jag har läst att han typ började med 80cc tjafs men vid 12år körde 125cc tills 14år då han började köra 600cc för att året därpå 15år ung börja köra AMA..

Så ("kört sex säsonger på 125 och 250GP hojar") :va

Det finns en jäkla massa bra nyhetssajter som man kan scanna varje dag om man nu bara är intresserad av att läsa nyheter och tycker det är obehagligt med folk som diskuterar samma sak mer än 1 gång.

För att haka på första inläggets första punkt så tror jag Spies kommer gå bra i GP eftersom han ahr kört sex säsonger på 125 och 250GP hojar. :D
Synd att han inte fortsatt med det, då hade han säkert kört i MotoGP snart... :rolleyes:

Last edited:
Det finns ju fler såklart, Checa, Biaggi, Nakano etc.
För att bara nämna några föredettingar som inte vunnit något att skriva hem om ;)

Tycker det är lite lustigt att man som tvåtaktstaliban kan slå sig för bröstet och gång på gång poängtera att den och den minsann började sin karriär på en 125:a eller 250. Jaha? Det är ju lite som att hävda att stödhjulen på en treårings cykel hade stor betydelse för att han senare vann Tour De France.

Har Carlos Checa någonsin vunnit något? Förutom mest crascher på en dag, helg och år.
Så länge jag minns har han åkt motogp nu mer superbike. Han har ju alltid haft bra maskinmatrial.

För att bara nämna några föredettingar som inte vunnit något att skriva hem om ;)

Tycker det är lite lustigt att man som tvåtaktstaliban kan slå sig för bröstet och gång på gång poängtera att den och den minsann började sin karriär på en 125:a eller 250. Jaha? Det är ju lite som att hävda att stödhjulen på en treårings cykel hade stor betydelse för att han senare vann Tour De France.
Därför att det alltid retar någon, ett skäl som du säkert förstår. ;)

Jag tycker att radfyrorna borde bli 1200 till nästa år så det blir lite fränare underhållning i tvrutan och brutalare drag i hojarna direkt från butik:brynad

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup