Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker de skall gå tillbaka till de gamla reglerna med 750cc 4cyl och 1000cc 2cyl eller 1000cc för alla inklusive 2t i Wsbk. Var fel att öka cylindervolymen till 1000cc för 4cyl bara för att passa japsarnas affärsmodell.
För att haka på första inläggets första punkt så tror jag Spies kommer gå bra i GP eftersom han ahr kört sex säsonger på 125 och 250GP hojar.![]()
Mer censur och trådlåsningar tror jag är lösningen på problemet!
Han gör ju det för han har lärt sig i den bästa skolan, från grunden i tvåtakt.Må så vara att han kört riviga starter med snabbgashandtag och ställbart munstycke i blåtakt, men anledningen till att ha kommer vara en vinnare i MotoGp är ju att han helt enkelt kan köra hoj, oavsett vad den dansar i för takt.
Då vill jag inte veta vilka lik Toseland har i sin svärmorsdrömsgarderob...Ja, å så är han amerikan. Alla vet ju att "good things come to good people"
![]()
Inte då.Ja, det har du ju bidragit till åtminstone en gång idag.![]()
Japp, jag är roten till allt ont på SH och alltid den som börjar.Ja, det har du ju bidragit till åtminstone en gång idag.![]()
Är det din ironiska eller din självgoda sida som talar?Japp, jag är roten till allt ont på SH och alltid den som börjar.
Han gör ju det för han har lärt sig i den bästa skolan, från grunden i tvåtakt.![]()
Då vill jag inte veta vilka lik Toseland har i sin svärmorsdrömsgarderob...![]()
Japp, jag är roten till allt ont på SH och alltid den som börjar.
Eller varför inte ha en övre gräns på 350 kubik? Relationen till produkterna som ska sälja är ju tydligen inte så relevant för dig.Tycker de skall gå tillbaka till de gamla reglerna med 750cc 4cyl och 1000cc 2cyl eller 1000cc för alla inklusive 2t i Wsbk. Var fel att öka cylindervolymen till 1000cc för 4cyl bara för att passa japsarnas affärsmodell.
Skyll dig själv, hade du bara varit mer pro Ducati och inte hotat deras affärsmodell hade Ducces företagsledning aldrig gått in och tvingat Nr:18 till att moderera så hårt i WSBK tråden.![]()
Eller varför inte ha en övre gräns på 350 kubik? Relationen till produkterna som ska sälja är ju tydligen inte så relevant för dig.
Eller varför inte ha en övre gräns på 350 kubik? Relationen till produkterna som ska sälja är ju tydligen inte så relevant för dig.
Så det var Max på Aprilian som blev världsmästare ändå?Argumentet att låt den "bästa" motorkonfigurationen vinna haltar lite på att om det vore 4t så är det v4
Så det var Max på Aprilian som blev världsmästare ändå?
Busaberg skriver oftast bara en rad som är tänkt att ironisera/ondgöra sig över vad någon annan skriver. Det är ganska kul, ibland. Jag skulel gärna se längre inlägg med lite mer kött på benen från "skogen".Förmodar att du ironiserar, mig veterligen ingen har vunnit enbart på hur motorkonfigurationen ser ut?
Bland annat för att en 1200 cc twin ger fördelar som de andra inte har. Du får inte samma vrid med en 1000 cc radfyra som Ducati får och det var ju en av anledningarna till att Ten Kate inte gillade den nya "Ducati-regeln".Om relationen är viktig så då förstår jag inte varför det är så farligt med att köra 1200cc twinn då motorkonstruktionen erbjuder samma effekt med samma trimmningsgrad som 1000cc radfyra och då förr runt 500cc 2t.
I grund och botten handlar det om att Ducati försöker tävla med en motorkonfiguration som är underlägsen radfyran och V4:an vid samma cylindervolym. Ducati tar dock inte konsekvensen av sitt val utan fixar istället ett nytt reglement som passar deras affärsplan istället för att bygga något konkurenskraftigt eller helt lägga ner sin SBK-racing.Det handlar ju om att konkurera på samma vilkor. Därför Ducati ville köra 1200cc för att även hålla samma trimningsgrad (även laglig ljudvolym, avgasvärde på gata) som de japanska. Argumentet att låt den "bästa" motorkonfigurationen vinna haltar lite på att om det vore 4t så är det v4 men det är för dyrt och bara 1000cc så skulle ju 2t vara oslagbart men det är ju lite andra marknadsmässiga saker som styr, japsarna har helt enkelt valt den billigaste konfigurationen för godtagbar prestanda. Jag gillar att det är lika villkor och inte enbart den billigaste konfigurationen som kan vinna.
Så var vi där igen. Fan vad svårt du har för att diskutera saker utan att dra in mig som person. Dags att skriva något fyndigt om min vikt eller avsaknaden av hår kanske? Eller råkade du bara ta upp BMW:n av en händelse?BMW:n är ju en en japankopia med fula lysen och en stark motor.
Tycker Busaberg gör det väldigt bra och att han ska fortsätta med det!Busaberg skriver oftast bara en rad som är tänkt att ironisera/ondgöra sig över vad någon annan skriver. Det är ganska kul, ibland. Jag skulel gärna se längre inlägg med lite mer kött på benen från "skogen".![]()
Jag skrev väl ändå om BMW:en här?Så var vi där igen. Fan vad svårt du har för att diskutera saker utan att dra in mig som person. Dags att skriva något fyndigt om min vikt eller avsaknaden av hår kanske?
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |