Här är de, som sabbar din sommar..

Chronic skrev:
Rädslan kommer med åren..

Litet intressant faktiskt.
Jag kan förstå om någon har ett allmänt negativt intryck av ordningsmakten efter att ha råkat ut för exempelvis kränkande eller felaktig behandling av enskilda poliser, vilket ju trots allt händer då och då. En annan anledning kan förstås vara om man har upplevelser från något land med tvivelaktigt styre och där polisen som organisation trakasserat misshagliga medborgare - sådana exempel finns ju också. Är det så i ditt fall?

En generell rädsla/obehag inför polisen som helhet finns väl annars i huvudsak hos yrkeskriminella, hos gömda flyktingar rädda för utvisning, eller personer som av annan anledning är mycket "välmotiverade" att hålla sig undan från polisen... :rolleyes:

Bara nyfiken, eftersom du tog upp ämnet.

69:an skrev:
Litet intressant faktiskt.
Jag kan förstå om någon har ett allmänt negativt intryck av ordningsmakten efter att ha råkat ut för exempelvis kränkande eller felaktig behandling av enskilda poliser, vilket ju trots allt händer då och då. En annan anledning kan förstås vara om man har upplevelser från något land med tvivelaktigt styre och där polisen som organisation trakasserat misshagliga medborgare - sådana exempel finns ju också. Är det så i ditt fall?

En generell rädsla/obehag inför polisen som helhet finns väl annars i huvudsak hos yrkeskriminella, hos gömda flyktingar rädda för utvisning, eller personer som av annan anledning är mycket "välmotiverade" att hålla sig undan från polisen... :rolleyes:

Bara nyfiken, eftersom du tog upp ämnet.

Jag passar inte in på ngt av ovanstående, men har fått KK indraget ett flertal tillfällen och i övrigt hamnat i situationer där min skuld i det inträffade överdrivits av nämnda representanter för polismakten. Inte bara i trafiken.

Polisen kommer aldrig i samband med bilinbrott, krockar osv, men dyker gärna upp med trippla piketer och kravallsköldar om en fjortis som överdoserat socker viftar med en slö matkniv i skolmatsalen.

Jag är betydligt mer myndighetsfrånvänd än så här, men det här är inget Anarkiforum så jag försöker lägga tonvikten i mina inlägg rörandes motorcyklar. :)

Hightuned skrev:
Skulle det vara något positv, polisen ska jaga busar inte trakasera trafikanter? Ser gärna att vi har mycket fler poliser men dock inga poliser som pysslar enbart med trafikövervakning, den ordningspolisen kan ingripa om någon grisar alldeles för mycket på vägen. Man är inte kriminell bara för att man insett att våra hastighetsgränser är anpassade för gamla folkvagnar, HD och annat skrot och inte för moderna fordon?

Nu är det väl som så att andelen folkvangar, HD:ar och gammalt skrot som rullar på våra vägar inte är oansenlig så nog finns anledning till hastighetsgränserna. Hastighetsgränserna är dessutom inte bara till för att man som förare ska hålla sig kvar på vägen, de ska även indirekt skydda de som rör sig vid sidan av vägen. Själv tycker jag att hastighetsgränserna har en bra nivå, generellt sett. Därmed inte sagt att jag alltid följer dem.

Chronic skrev:
Polisen kommer aldrig i samband med bilinbrott, krockar osv, men dyker gärna upp med trippla piketer och kravallsköldar om en fjortis som överdoserat socker viftar med en slö matkniv i skolmatsalen.
Jag ser gärna att polisen tar hand om folk som hotar tex mina barn med kniv i skolmatsalen innan de åker och skriver en anmälan om ett bilinbrott :rolleyes:

@CHROLO: Är imponerad av att du kan lägga band på dig efter alla trådar med korkade inlägg om poliser :tummenupp

såg på något bilprogram i vintras (tror jag det var) att polisen skulle få nya hojar ngn honda cbr1200 eller vad det var. den skulle iallafall vara grymt mycket bättre än de de har idag. någon som vet?

sedan snackade jag med en mc instruktör för polisen uppland i höstas när de var ute på övningsfälltet för att lära sig köra kross, han sa att medans de kör som elever har de tillåtelse att köra hur fort de vill på alla vägar som har över 70km/h för att öva sig. låter rätt nice att en sommar få köra hur fort man vill på vägarna bara för att man behöver öva och de e lagligt. han sa att deras snitt brukar ligga på 170-???.

hmm borde de inte vara bättre om polisen stod inne i stan vid rödlysena och tog de som kör mot rött då de kan få förödande konsekvenser. tänk att du kör precis när ditt lyse slår om från rött till gult och han kör precis när han får rött(vilket inte e ovanligt) då blir det tråkigt...

om man skulle göra det skulle det bli svårt att åka taxi i sthlm för de kör värst.

jag menar de e väll bätre att de blir av me kortet äv vi som kör lite fort på landsvägar när det inte e mycket bilar.

Chronic skrev:
Jag passar inte in på ngt av ovanstående, men har fått KK indraget ett flertal tillfällen och i övrigt hamnat i situationer där min skuld i det inträffade överdrivits av nämnda representanter för polismakten. Inte bara i trafiken.

Jag är betydligt mer myndighetsfrånvänd än så här, men det här är inget Anarkiforum så jag försöker lägga tonvikten i mina inlägg rörandes motorcyklar. :)

Du har fått för lite av det på recept............. :hihi

sandstream skrev:
Jag ser gärna att polisen tar hand om folk som hotar tex mina barn med kniv i skolmatsalen innan de åker och skriver en anmälan om ett bilinbrott :rolleyes:

@CHROLO: Är imponerad av att du kan lägga band på dig efter alla trådar med korkade inlägg om poliser :tummenupp

Det är lugnt. Jag tål det.

Försöker att bara svara när jag kan tillföra något. Har en tendens att bli knastertorr då. Paragrafer är ju inte så smaskiga..

CHROLO skrev:

Försöker att bara svara när jag kan tillföra något. Har en tendens att bli knastertorr då. Paragrafer är ju inte så smaskiga..

"OT"
Du ska inte till Rissne och hälsa på grabbarna där idag pga öppet hus?
grottis,lasse,björn mfl

Personligen så tror jag bara polisen förstör sommaren för dom som kör som idioter...... även om 141 på 110 väg skulle kännas tungt !

blub skrev:
De mcpoliser jag pratat med (båda två alltså) var iaf. trevliga.
Dock var det inte i trafiksituationer utan vid en verkstad.
Tvivlar hursomhelst på att de skulle kunna komma ifatt mig på de där gammla bumsarna.

Tro inte för mycket. har sett mc poliserna öva på knutstorp med sina hojjar. d går inte av för hackor. d får gratis träning och gör inte något annat än att köra hoj hela dagarna. så att deras hojjar väger 240 kilo är inte något hinder. så om du har en hoj som gör sina 300 så håll dej på motorvägen. där har du störst chans då deras hojjar inte har den topphastigheten. Sen testade dom nya bmw:n i HBG så det kanske blir att d kommer att ha några civila sådana osse i år. D sattsar mer och mer på civila mc poliser så tag det lungt där ute.

mvh stefan :arsele

Jag har också sett de köra på knutstorp vadå gick det fort eller? då kör du jävligt långsmt....

CMF skrev:
Tro inte för mycket. har sett mc poliserna öva på knutstorp med sina hojjar. d går inte av för hackor. d får gratis träning och gör inte något annat än att köra hoj hela dagarna. så att deras hojjar väger 240 kilo är inte något hinder. så om du har en hoj som gör sina 300 så håll dej på motorvägen. där har du störst chans då deras hojjar inte har den topphastigheten. Sen testade dom nya bmw:n i HBG så det kanske blir att d kommer att ha några civila sådana osse i år. D sattsar mer och mer på civila mc poliser så tag det lungt där ute.

mvh stefan :arsele

plimpe skrev:
såg på något bilprogram i vintras (tror jag det var) att polisen skulle få nya hojar ngn honda cbr1200 eller vad det var. den skulle iallafall vara grymt mycket bättre än de de har idag. någon som vet?

polismc.jpg

:hihi

CHROLO skrev:

Var det du och din kollega som stoppade mig idag efter "chikanen" vid Coop i Kungsängen?
Usch vad jag skämdes :rodnar
Fast det var rätt kul när sonen (4 år) berättade för polisen som jag pratade med att det var kul när pappa körde fort :D

Chronic skrev:
Huddinge / Flottsbro idag vid lunchtid idag. De såg verkligen fåniga ut, speciellt det faktum att alla packboxar / väskor / toppboxar var bortplockade, så de hade väl en "heldag" stuntandes på Tullinge :D
Men hallååå!! två av sex blinkar höger och dom håller alldeles för kort avstånd till framförvarande!!
:fatta! Dom kanske är "som oss andra ändå" :D

Hygglo skrev:
Men hallååå!! två av sex blinkar höger och dom håller alldeles för kort avstånd till framförvarande!!
Det har du fan rätt i!
Undrar om det räcker med dessa foton för o klämma åt dom :D

Såg häromdagen i Jönköping två stycken mc-snutar.. Hade ju hoppats på att de inte skulle vara ute i sommar. =) Men men..
Någon som sett någon civilare på hoj ännu. Vet inte riktig vad de kör runt på. Någon som har en bild?

/Jonny

Som alla tidigare år brukar de vara mer aktiva framåt vårkanten för att senare under året lugna ner sig med undantag för storhelger.

Hygglo skrev:

Mina blinkers blinkar....gör inte dina det? :hihi

Jag förstår inte dom som bara klagar på mc snutarna, har ni varit trevlig mot dom nån gång? det är bra att dom finns efter vägarna, eftersom det finns så många som inte kan hantera sina hojar på rätt sätt. :confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT