Här är de, som sabbar din sommar..

sandstream skrev:
Tack till alla billister som blinkade som dårar den sista kilometrarna före kontrollen :Bugar

Jag är kluven ang frågan om det är bra eller inte. Tänk vad fint att alla rattfyllon / pundare / fordon med körförbud varnas i samma veva och kan sakta ner eller byta färdväg.
Men visst blir man glad, man är ju sig själv närmast. :va

loser skrev:
Jag är kluven ang frågan om det är bra eller inte. Tänk vad fint att alla rattfyllon / pundare / fordon med körförbud varnas i samma veva och kan sakta ner eller byta färdväg.
Men visst blir man glad, man är ju sig själv närmast. :va
Lite lustigt att du nämner det.
Lunchade precis med min kompis som är polis och han sa precis samma sak.
Pundarna, rattfyllona osv tackar och tar emot och vänder.

Jag gav honom dock lösningen på det problemet: Sluta kolla farten så slutar vi blinka :D

blub skrev:
Tvivlar hursomhelst på att de skulle kunna komma ifatt mig på de där gammla bumsarna.
Du kravlar ju mest runt i gräset när du åker hoj så de behöver ju bara vänta till första kurvan ;)
Gick det bra med hojen igår?

blub skrev:
De mcpoliser jag pratat med (båda två alltså) var iaf. trevliga.
Dock var det inte i trafiksituationer utan vid en verkstad.
Tvivlar hursomhelst på att de skulle kunna komma ifatt mig på de där gammla bumsarna.

Rakt fram har de ju ingen chans mot ens mot en gammal ZXR men så fort det börjar svänga lite skulle jag inte vara lika säker. Tänk på att mcsnuten kör hoj betydligt mer än den normale hojåkaren och att de dessutom har omfattande övningar på bana.

Miss_Orchidee skrev:
I morse när jag åkte förbi Erikssbergs Parkeringen här i Göteborg så hade snuten dragit ut 4 bilar dit och ställt upp nån bana... och höll på å backa å greja...

kändes skönt att åka buss just då... och dessutom göra det lagligt ;)

lagligt? :va

Hade du blivit nervös om du tjyvåkte på bussen menar du? :3freak

jaja, jag sharkar... :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
Dom som förstör våran sommar..?
Jag mötte en mcpolis igår. Provade att sträcka ut handen och hälsa. Han hälsade tillbaka.

Håller med Bikerbitch!

De har ju sin uppgift att sköta likaså för andra inom olika yrken har sina uppgifter. Visst finns det rötägg inom poliskåren men säg vilket annat yrke som inte har det. Hoppas de tar sig an rattfyllisar samt 4-hjuls fantaster a,la zatzy nissar i första hand!

Coola Ola skrev:
Rakt fram har de ju ingen chans mot ens mot en gammal ZXR men så fort det börjar svänga lite skulle jag inte vara lika säker. Tänk på att mcsnuten kör hoj betydligt mer än den normale hojåkaren och att de dessutom har omfattande övningar på bana.

Är det inte dags att krossa den gamla myten om hur himla bra hojsnutar kör?
Jag förstår inte varför det här yra gänget jag såg igår skulle vara några slags supersnutar som kör ifrån allt från crossar på gångvägar till bmw på E4án.

Är en bilburen trafikpolis skitbra på att köra bil? Så där mytiskt bra? Nää...

Chronic skrev:
Jag förstår inte varför det här yra gänget jag såg igår skulle vara några slags supersnutar som kör ifrån allt från crossar på gångvägar till bmw på E4án.

Vänd på resonemanget istället. Varför skulle du vara bättre än nån dom?

Kör du hoj hela dagarna och har gjort så i flera år?
Hur mycket utbildning har du inom mc-åkning?

På alla vägar utom dom som går rakt fram, är de för det mesta förarens kurv- och vägegenskaper som sätter gränserna.

Nu vill jag inte påstå att just du är vare sig sämre eller bättre än polisen på att köra hoj. Men de vore ju märkligt om dom inte utvecklade sig på hojen när dom kör så mycket som dom faktiskt gör.

Min lilla peng bara

Chronic skrev:

Håller med, men det kan vara bra att den stora massan tror att dom är bra :rofl

Bikerbitch skrev:
Dom som förstör våran sommar..?
Jag mötte en mcpolis igår. Provade att sträcka ut handen och hälsa. Han hälsade tillbaka.

Va, jag har provat flera gånger med dom hälsar ALDRIG tillbaka? Jag hälsade t.o.m med hela handen istället för bara långfingret!

Var det inte nån snubbe här som blivigt utskäll för att han släppte styret och hälsade på en mcsnut?

Mark skrev:
Vänd på resonemanget istället. Varför skulle du vara bättre än nån dom?

Kör du hoj hela dagarna och har gjort så i flera år?
Hur mycket utbildning har du inom mc-åkning?

På alla vägar utom dom som går rakt fram, är de för det mesta förarens kurv- och vägegenskaper som sätter gränserna.

Nu vill jag inte påstå att just du är vare sig sämre eller bättre än polisen på att köra hoj. Men de vore ju märkligt om dom inte utvecklade sig på hojen när dom kör så mycket som dom faktiskt gör.

Min lilla peng bara

Resonemanget är inte vändbart. Det har inte tjatats i alla år om hur bra jag är på att köra hoj. Det har däremot alltid hetat att " mc-poliser kör man inte ifrån".

Jag gillar inte poliser. Inte på en femtonårings vis, utan jag gillar dem inte helt enkelt. De skrämmer mig och jag blir nervös i deras närvaro.

Jag tror fortfarande det är lite av en myt att de är så bra på att köra hoj.

blub skrev:
....Tvivlar hursomhelst på att de skulle kunna komma ifatt mig på de där gammla bumsarna.

Blup-blup-blup - det är min gammal bumse den svarta - äkta polis avrostad replica..
Vi ka´ t. ex ta ett par varv på Rörken och kolla hur mycket snabbare Kawa´n går!!

Bifogat

• GDPolishojer.jpg
    GDPolishojer.jpg
    129.8 KB · Visningar: 238
Chronic skrev:
Resonemanget är inte vändbart. Det har inte tjatats i alla år om hur bra jag är på att köra hoj. Det har däremot alltid hetat att " mc-poliser kör man inte ifrån".

Jag gillar inte poliser. Inte på en femtonårings vis, utan jag gillar dem inte helt enkelt. De skrämmer mig och jag blir nervös i deras närvaro.

Dom flesta mc poliser är duktiga på att köra hoj, det är ju deras yrke.

Chronic skrev:

Men, vad har din uppfattning om poliser med att göra om hur fort dom kör?

Försöker du få ihop dom två åsikterna på nåt sätt? Eller skulle de bara kännas bättre om polisen som du inte tycker om inte körde så fort som många tror?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!