Här är de, som sabbar din sommar..

Chronic skrev:
Jag gillar inte poliser. De skrämmer mig och jag blir nervös i deras närvaro.

Du måste ju vara i behov av en psykolog, att småbarn kan vara rädda för polisen är väl en sak men vuxna människor. :rofl

Såg 3 polishojar här i jkpg nere på werners motor de är väll där de brukar serva deras hojar tror jag....så nu plockar de nog ut dom...

Chronic skrev:
Är en bilburen trafikpolis skitbra på att köra bil? Så där mytiskt bra? Nää...
De kör betydligt bättre än medelsvensson och får på arbetstid träna på detta.
Tex var kompisen uppe i Dalarna i vintras ett par dagar och körde olika typer av bilar på olika underlag.

Så att polisernas körskicklighet skulle vara en myt får du döda själv :D

GSXR1100R skrev:
Dom flesta mc poliser är duktiga på att köra hoj, det är ju deras yrke.
Nej, nej. Det är lönfeta gubbar med mustasch som mest äter glass.
Hoj kan de absolut inte köra :rolleyes: :tummenupp

Chronic skrev:
Resonemanget är inte vändbart. Det har inte tjatats i alla år om hur bra jag är på att köra hoj. Det har däremot alltid hetat att " mc-poliser kör man inte ifrån".

Jag gillar inte poliser. Inte på en femtonårings vis, utan jag gillar dem inte helt enkelt. De skrämmer mig och jag blir nervös i deras närvaro.

Jag tror fortfarande det är lite av en myt att de är så bra på att köra hoj.

Chronic....Du har rätt..jag om någon borde veta om dem e duktiga på att köra eller inte för att jag har haft dem bakom mig ``några`` gånger.

polisen är inte så duktiga på att köra..men däremot brukar dem vara säkra,,så dem väntar bara på att smitaren ska bli nervös o göra sitt lilla misstag o dem kallar på förstärkning..

så e man cool lugn o gasar på rätt så friskt så får man se att dem snart inte syns..

många av dem som kör av väntar sig att dem ska försvinna på en sekund o dem gasar på mer o mer o blir nervösa o missar kurvor o sånt,,det tar ett tag innan dem e borta..

så det e helt enkelt en stor myt att dem köra bra,,finns kanske en på 100 som e duktig,,och han brukar inte vilja riskera livet för o ta fast nån som kör för fort.

gurra snurra skrev:
Tjena kompis :tummenupp va fa aen håller ni hus , förr i världen fanns det en snut i varje knut .

Skulle det vara något positv, polisen ska jaga busar inte trakasera trafikanter? Ser gärna att vi har mycket fler poliser men dock inga poliser som pysslar enbart med trafikövervakning, den ordningspolisen kan ingripa om någon grisar alldeles för mycket på vägen. Man är inte kriminell bara för att man insett att våra hastighetsgränser är anpassade för gamla folkvagnar, HD och annat skrot och inte för moderna fordon?

Hightuned skrev:
Det är ifos inte så dumt att få pröjs för att åka hoj hela sommaren, kan du snacka med chefen och se om han inte behöver en mcsnut till?

Jodå du är välkommen att hjälpa till med att trakassera hederligt folk, hälsar chefen. :rolleyes:

CHROLO skrev:
Jodå du är välkommen att hjälpa till med att trakassera hederligt folk, hälsar chefen. :rolleyes:
Hahaha, är det såntdär som kallas för svar på tal? :lol :rolleyes: :tummenupp

CHROLO skrev:

Tror du inte jag skulle kunna dra mitt strå still stacken? Jag skulle gå ut stenhårt för att böta alla glidare för allt livsfarligt bländade kromskrot dom har på hojarna. Sen skulle jag kunna göra mycket för erat anseende utåt med att sitta halva dagen och vara trevlig på olika hojfik samt att glatt hälsa mina medtrafikanter med ett framhjul i luften.

Mark skrev:
Men, vad har din uppfattning om poliser med att göra om hur fort dom kör?

Försöker du få ihop dom två åsikterna på nåt sätt? Eller skulle de bara kännas bättre om polisen som du inte tycker om inte körde så fort som många tror?

De två åsikterna hör inte ihop alls. Kändes onödigt att starta en extra tråd för att påpeka att jag finner representanter för ordningsmakten obehagliga samt läskiga.

Tråden handlar(de) om poliser på grönbete, jag passade på att ifrågasätta den allmänt vedertagna myten om deras övernaturliga körförmåga. Dessutom passade jag på att inflika mitt ogillande över dem. Med punkt däremellan.

MrGreen skrev:
Du måste ju vara i behov av en psykolog, att småbarn kan vara rädda för polisen är väl en sak men vuxna människor. :rofl

Är småbarn rädda för polisen? När jag var liten tyckte jag de var tuffa och så, inte var jag rädd, inte heller mina vänner. Rädslan kommer med åren..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!