Händelserik vecka...

Jonte VSB R-T skrev:
Ja det börjar i torsdags då jag äntligen fick mitt kort. Har tidigare blivit nekad på att jag körde för fort i serpentin banan. Typ 16-17 sek. I alla fall så klarade jag mig då i torsdags. Dagen börjar jävligt bra, då jag lyckas skrapa knäpuckarna efter lite rådgivning av en morgan på en buell. Igår han jag inte köra så mycket då det var fotboll. Idag började med att låta pappa och syster åka med. Sen var jag ute och fika hoss en polare. Vi pratade bland annat om man får se till att hålla cyckeln i fint skick då man har lån på den. Nja det gick så där. Åkte in till stan och skulle skrapa lite mer... ligger i en rondell den gick överdrivet fort. Är jävligt glad för jag får flyt och lyckas ha i knät ett helt varv. Plötsligt dycker audi a4 in precis framför mig. Nybörjare som jag är lägger jag mig ner. Ser med tårar i ögonen hoj glida iväg, slå i gräskanten och slå en volt. sen förtsätter den ner för en slänt. Jag kutar efter med panik känslor. Hittar hojen reser den upp. ser och mycket mycket är paj. Av nån idiot anledning får jag bråttom iväg. så jag åker hem. Nu vete fan vad jag ska göra. ca 33 mil han jag åka lagligt in den vart mos....

Ja vad fan gör man. nu får det väl bli ban hoj av den. nån som kan lacka kåpor billigt....

snyfy snyft ähhh det var ju bara en tidsfråga....

Sorligt :kocko köp bil istället låter som du är en typisk 240 raggare.

Kommer aldrig köpa volva men jag har redan kraschat ett gäng bilar. Lika lätt att dö där så varför inte åka hoj. Jag menar gud har haft många chanser att ta mitt liv i eller på ett fordon men han har ju inte gjort det än så jag tror inte han hade tänkt göra det.

Äh lägg av, finns du på riktigt eller?
Jag hoppas att det är en ny flame-tråd... :huvet

Jonte VSB R-T skrev:
Kommer aldrig köpa volva men jag har redan kraschat ett gäng bilar. Lika lätt att dö där så varför inte åka hoj. Jag menar gud har haft många chanser att ta mitt liv i eller på ett fordon men han har ju inte gjort det än så jag tror inte han hade tänkt göra det.
Bra, lite samma tankegång som taxichaufförer söderut:

"Om gud vill att det ska gå så går det, annars..."

Och med de orden så trycker de plattan i mattan och själv så är det bara att hålla i sig och hoppas på att man överlever till destinationen.

Jonte VSB R-T skrev:
ja typ. Kan kontrollläsa texten men ser ändå inga fel...

Till er som vet: Vart får jag tag på några tuffa kåpor då? Vita och klibba ner dem med stickers..

ok. hoppas du inte tog illa upp. jag trodde att det var nått slags lunarstormspråk och kände att jag var tvungen att smygklaga lite.

McFille skrev:
Äh lägg av, finns du på riktigt eller?
Jag hoppas att det är en ny flame-tråd... :huvet

Förklara gärna vad du menar. Om killen är vettig nog att säga att han vurpat och det var hans fel (det skulle tex. aldrig jag erkänna :hihi ), varför klaga på honom? Och det verkar inte som det belastar din dyra försäkring heller.
Eller är det bara jag som tycker att det är tufft att posör-skrapa?

Jag leker rossi

soppatorsken - Tycker detta talar för sig själv...

DuccePidde skrev:
Sorligt :kocko köp bil istället låter som du är en typisk 240 raggare.

Har du kopierat din avatar från Gixxer.com :hihi
Är det inte roligare att ha sin egna hoj som avatar

Pejo skrev:
Hmmm... Waiden hade en R750 98... Jonte har en, nyklotad... båda från Nyköping... hmmm konspirationsteorierna växer!

För att minska på konspirationerna...han har klotat med min förra hoj som han köpte av mig i höstas.

Kanske skulle lära dig att hantera hojen innan du "leker Rossi"???
Ett tips är att lära känna hojen genom att köra normalt på den för att sedan succesivt tänja på gränserna. PÅ BANA!!!

Tack för ditt bidrag till höjda premier! :huvet

/X-up

X-up skrev:
Kanske skulle lära dig att hantera hojen innan du "leker Rossi"???
Ett tips är att lära känna hojen genom att köra normalt på den för att sedan succesivt tänja på gränserna. PÅ BANA!!!

Tack för ditt bidrag till höjda premier! :huvet

/X-up

Tyckt mig läsa att han INTE tänker fixa hojen via försäkringen.....

REV IT!!! // Benet

Jonte VSB R-T skrev:
ja typ. Kan kontrollläsa texten men ser ändå inga fel...

Till er som vet: Vart får jag tag på några tuffa kåpor då? Vita och klibba ner dem med stickers..

Hppracing.se har komplett kåpset "Street version, hål för lysen,glasfiber", 4495;-... Eller ca: 1500;- för toppkåpa samt 1500;- underdel...

Detta är just anledningen till att man inte ska ha en sån hoj som nybörjarhoj. För det andra så är det anledningen till att man ska köra relativt lugnt i början när man inte riktigt vet vad man pysslar med (säg inte att du hade det för hojen du har stående visar annorlunda).

Som tur är hade du ingen helförsäkring, det tackar MCkollektivet för och som tur var skadade du dig inte.

Åk till bandagar och lek rossi i fortsättningen, jag vill inte att du kommer och korsar min väg när jag kommer åkande.

//jaG

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...