schang
Enduro, motard, grus!
Jösses... :kocko

En del har inte mycket innanför skallbenet.
Hoppas du överlever till mer mogna åldrar...

En del har inte mycket innanför skallbenet.

Hoppas du överlever till mer mogna åldrar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jonte VSB R-T skrev:Ja det börjar i torsdags då jag äntligen fick mitt kort. Har tidigare blivit nekad på att jag körde för fort i serpentin banan. Typ 16-17 sek. I alla fall så klarade jag mig då i torsdags. Dagen börjar jävligt bra, då jag lyckas skrapa knäpuckarna efter lite rådgivning av en morgan på en buell. Igår han jag inte köra så mycket då det var fotboll. Idag började med att låta pappa och syster åka med. Sen var jag ute och fika hoss en polare. Vi pratade bland annat om man får se till att hålla cyckeln i fint skick då man har lån på den. Nja det gick så där. Åkte in till stan och skulle skrapa lite mer... ligger i en rondell den gick överdrivet fort. Är jävligt glad för jag får flyt och lyckas ha i knät ett helt varv. Plötsligt dycker audi a4 in precis framför mig. Nybörjare som jag är lägger jag mig ner. Ser med tårar i ögonen hoj glida iväg, slå i gräskanten och slå en volt. sen förtsätter den ner för en slänt. Jag kutar efter med panik känslor. Hittar hojen reser den upp. ser och mycket mycket är paj. Av nån idiot anledning får jag bråttom iväg. så jag åker hem. Nu vete fan vad jag ska göra. ca 33 mil han jag åka lagligt in den vart mos....
Ja vad fan gör man. nu får det väl bli ban hoj av den. nån som kan lacka kåpor billigt....
snyfy snyft ähhh det var ju bara en tidsfråga....
bebbe skrev:Fan vad trött jag blir på tjockskalliga grönjölingar :kocko Borde vara tio dubblad premie på sådana nötter![]()
Jonte VSB R-T skrev:Fan vad ni gnäller. Man skulle kunna tro att ni alla är min pappa.
Jag körde helt lagligt. Det var 70km/h i rondellen. Det körde jag inte. En bil ser mig inte så den kör inte framför mig. Det är nu men märker att jag är nybörjare. För att inte köra in i han måste jag bromsa och då orkar jag inte resa hojen.
Nja visst är jag nybörjare men gå omkulle kan alla göra. Jag belaster inte era försäkringar. Jag kör inte fort inne i stan för jag vill inte ha ihjäl folk. Jag har redan anmält mig till en dag på banan. Ska köra bil på bana imorgon. Så nog är jag ingen volvo raggare.
Kasta sten ni men tror ärligt inte att ni är så mycket bättre.
Och hur vidare gud bestämmer över när jag ska lämna denna jord så är vi väll ändå inne på religon. Jag trodde det var helt fritt.
Börja åk goldwing
Yoshi_gixxeRR skrev:70km/h i en rondell![]()
Brukar väl bara vara 50km/h i rondeller...
.../Yoshi
Jonte VSB R-T skrev:På 70km/h väg också?
Lagligt behöver inte betyda förnuftigt. Och i övrigt kan man bli dömd för vårdslöshet i trafik även om man håller sig inom hastighetsbegränsningen.Jonte VSB R-T skrev:Jag körde helt lagligt. Det var 70km/h i rondellen. Det körde jag inte.
Det som utmärker dig som nybörjare är inte att du inte fixar att reda upp situationen, det är att du överhuvudtaget försätter dig i den. Du hade inte en tanke på att det kunde komma en bil som inte ser dig?!?Jonte VSB R-T skrev:En bil ser mig inte så den kör inte framför mig. Det är nu men märker att jag är nybörjare. För att inte köra in i han måste jag bromsa och då orkar jag inte resa hojen.
schang skrev:Lagligt behöver inte betyda förnuftigt. Och i övrigt kan man bli dömd för vårdslöshet i trafik även om man håller sig inom hastighetsbegränsningen.
Det som utmärker dig som nybörjare är inte att du inte fixar att reda upp situationen, det är att du överhuvudtaget försätter dig i den. Du hade inte en tanke på att det kunde komma en bil som inte ser dig?!?![]()
Träna rätt saker på rätt plats; knäskrap tränas bäst på bana där risken att skada någon eller något annat är minimerad.
Rocco skrev:En liten instickare.... Mellan Märsta och Sigtuna finns det en rondell där det är skyltat 70....... liten som tusan men det står 70 där![]()
//Anders
Jonte VSB R-T skrev:Det där tar jag som ett personangrepp. Det här :betyder det att du vill slå mig?????
Ni är flera som uttrycker er som ni ALDRIG skulle göra IRL. Tänkt på det. Jag har gärna disskutioner (det är jag van vid ifrån politiken), men inte när ni uttrycker på ett sånt här typiskt forum vis. Vill ni smutskasta mig, be om mitt nummer så kan ni ringa upp.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |