Händelserik vecka...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja det börjar i torsdags då jag äntligen fick mitt kort. Har tidigare blivit nekad på att jag körde för fort i serpentin banan. Typ 16-17 sek. I alla fall så klarade jag mig då i torsdags. Dagen börjar jävligt bra, då jag lyckas skrapa knäpuckarna efter lite rådgivning av en morgan på en buell. Igår han jag inte köra så mycket då det var fotboll. Idag började med att låta pappa och syster åka med. Sen var jag ute och fika hoss en polare. Vi pratade bland annat om man får se till att hålla cyckeln i fint skick då man har lån på den. Nja det gick så där. Åkte in till stan och skulle skrapa lite mer... ligger i en rondell den gick överdrivet fort. Är jävligt glad för jag får flyt och lyckas ha i knät ett helt varv. Plötsligt dycker audi a4 in precis framför mig. Nybörjare som jag är lägger jag mig ner. Ser med tårar i ögonen hoj glida iväg, slå i gräskanten och slå en volt. sen förtsätter den ner för en slänt. Jag kutar efter med panik känslor. Hittar hojen reser den upp. ser och mycket mycket är paj. Av nån idiot anledning får jag bråttom iväg. så jag åker hem. Nu vete fan vad jag ska göra. ca 33 mil han jag åka lagligt in den vart mos....

Ja vad fan gör man. nu får det väl bli ban hoj av den. nån som kan lacka kåpor billigt....

snyfy snyft ähhh det var ju bara en tidsfråga....

Inte undra på att försäkringsbolagen inte vill ha nya körkortstagare.

4000 i månanden för att försäkra??? nja hojen är köpt på lägenhetens värdeökning.

Jag leker rossi.

varför ha en fin hoj och leka med du ska ju ha sunk sunk om du ska leka!!

jag har en beg racehoj med glasfiberkåpor på känns som att det vore ett bra alternativ för dig!

så det är la bara att köpa glasfiberkåpor till din nu och fortsätta leka!

Nu är jag ju med i klota klubben i alla fall. Va får man ge för sånna kåpor då?

Beklagar crashen. Var glad att det var med egna hojen, och inte med Buellen.

Men du, nu är det ju ett perfekt läge att börja rejsa med den. =)

tja jag har ju bara haft körkort sen torsdags. men jag lär mig nog. Vet inte hur du körde när du var grön...

Miks skrev:
Varför knäskrapa? Varför köra ett varv i rondellen? För att knäskrapa? :kocko

Ja, för att skrapa såklart, vad trodde du?

@Jonte VSB R-T: Se det från den ljusa sidan. Nu behöver du inte vara rädd för små repor och krafs. På med nånting som skyddar mot vinddraget (nej, streetfajter går bort) och se glad ut.

coolt som fan att knäskrapa ett helt varv i en rondell.
synd att hojen gick sönder.
fan vilka konstiga meningsuppbyggnader du har.

Långa farbron skrev:
Dyselexsi kanske?? :7peta ,har det själv, jag tappar ord i meningar utan att se det.

ja typ. Kan kontrollläsa texten men ser ändå inga fel...

Till er som vet: Vart får jag tag på några tuffa kåpor då? Vita och klibba ner dem med stickers..

Bättre att göra som jag gjorde, klota innan ni tar kortet, så har ni lite erfarenhet kring det också, och hur ni ska undvika det sen me. :hoppskrat

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra