hälsa på mc folk???

Rättelse:
Jag hälsar på allt på två hjul som ser ut att ha över 50cc :)
Det är ju det som är lite av det "goa" med hojåkarkulturen, man kan
prata med en annan hojåkare man träffar på macken mm.
Tänk om det alltid kunde varit så... trevligare samhälle tycker jag....
M a o. borde alla köra hoj så vore världen lite bättre :)
(Idealist som tror på det goda hos alla!)

mötte en polismc för några månader sedan, vinkade glatt men fick inget tillbaks..??? :confused: :fatta! :hihi

ec2bme skrev:
Jag hälsar alltid, och blir gôtt sne när den mötande flanen inte gör de. :fatta!
Precis.. Varför blir man det igentligen.. :va
Blir frustrerad.. Måste hjula då.. :-)

pakopak skrev:
mötte en polismc för några månader sedan, vinkade glatt men fick inget tillbaks..??? :confused: :fatta! :hihi

hehe precis tvärtom för mig.. jag och en polare låg å pressade motorväg i sommras.. snuten kom i dom mötande fälten(alla vet ju hur motorväg ser ut) iom att jag visste att det gick för fort så var det inte läge att släng upp näven.. :näsblod :död men döm om min förvåning när snuten hälsade FÖRST!!! :yoparty :) mc-snutar är ju typ "knuttar" dom med.. fast kanske inte på samma sätt! :va

Hultan skrev:
Precis.. Varför blir man det igentligen.. :va
Blir frustrerad.. Måste hjula då.. :-)
körde om en rödljuskö i sommras helt plötsligt när ja kollar snett bakåt åt vänster står en vit/blå mc och han gör tummen upp hälsar tillbaka.

götakanalbro står ja på enasidan först i kö och bumsen på andra sidan ut med handen i sidled han gör likadant.

kommer fortsätta att hälsa...

Brukar alltid hälsa på poliserna här i skaune, men de har aldrig hälsat tillbaks...

Jag hälsar på alla utom moppar men ibland råkar man hälsa på en offroadmoppe och ibland missar man en motard. :) Hälsar alltid på mc-poliserna till exempel och de brukar hälsa tillbaka. Det är mest yuppieglidarna som är medelålders på Vulcan och allt vad det heter som inte hälsar tillbaka.

Att inte hälsa först är en sak men mamma säger att det är oförskämt att inte hälsa tillbaka så det så. :tungan

Last edited:
Jag som så många andra här hälsar på alla! tycker dessutom att alla skall fortsätta med det! bara trevligt!

Däremot kan säga att jag sällan häslar på HD åkare, men lite då o då blir det en vink!
Ska kanske börja hälsa på dom oxå.... :va

bivven skrev:
Jag som så många andra här hälsar på alla! tycker dessutom att alla skall fortsätta med det! bara trevligt!

Däremot kan säga att jag sällan häslar på HD åkare, men lite då o då blir det en vink!
Ska kanske börja hälsa på dom oxå.... :va
tveksamt

min pappa som varit motorcykelpolis i 30 år har alltid hälsat på alla! som han mött itll och med dom som åker i 200 som han senare börjar jaga :P hehe själv så hälsar jag med på alla som åker motorcykel, kvittar om det är en custom eller om det r en moppe.. har hänt att även jag gjort som farsan och börjat jaga dom därefter ;) haha

MostWanted skrev:

Måste fundera lite...vintern är ju lång.....
Problemet är väl att de flesta glidare hälsar sällan tillbaka, iaf av det jag kommer ihåg!
DEt är faktiskt lite surt folk inte hälsar tillbaka! därför har jag senaste tiden bara häslat genom att stäcka ut fingrarna fortfarande som jag håller i styret...blir ltie mer diskret, lite mer "jag är för kool för att sträcka ut handen" :D

klart man hälsar på alla med samma intresse!! :banana

Försöker intala farsan det oxå men det går segt (han kör Intruder 800 ) :hihi

Närfaen kommer sommarn!?!?

Hälsar på alla mc-liknande om jag inte har sånt nedlägg att jag inte vågar. :eek:

Tycker att de som inte hälsar tillbaks (om de inte befinner sig i motsvarande situation som ovan)är bortgjorda, men arg blir jag inte. Tycker bara att de är pinsamma.

Hälsar så ofta jag kan.

Andra hälsningar som varit på tapten är väl:

Rumpvickningen (stå upp och skaka på röven)
Benet-vinken (ut med benet och "vinka" med det)

Klart jeg hilser på alle, utrolig hvilken samhørighet vi mc-folk har :) .

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman