hälsa på mc folk???

jag hällsar på allt.. motorcycklar, mopeder, cyklister, bilar, gående, hundar, och farmor..
dock tutar jag på alla kärringar med rulatorer som är ute på vägarna och går...

Vilken tung diskussion det här var...
Jag hälsar också alltid på mötande 2-hjulingar (om nu mötande fordon inte ser ut som ett moppefucko)...
Jag menar, den känslan som MC-kulturen sätter i Sverige är härlig - var rädda om den... En dag kanske ni själva gränslar en Guldvinge med sidovagn full med ungar och släp fullproppat med blöjor. Där sitter du och tuffar fram och är sur över griniga sporthojsåkare som inte vill hälsa för att du inte "är en av dem", och efter ett tag vägrar du hälsa på dem, eftersom de aldrig hälsar på dig.
Jag lovar, custom- och sporthojsåkare blir båda lika glada om man hälsar på dem.
Hur ansträngande är det och lyfta handen de där 15-20 cm som det handlar om?

Edit: När jag möter någon som inte hälsar tänker jag automatiskt att de är nog så dåliga MC-förare att de prompt måste hålla båda händerna på styret för att inte ramla av... :hihi

Last edited:
Jag hälsar bara på customåkare. Skulle aldrig komma på tanken att hälsa på en plastraket. Föraktfulla hormonstinna låtsasgubbar som inte inser att de är vuxna. Åldersnojja är vad det är. Tror att de äger vägen och att hastighetsbegränsningarna inte gäller dem. De borde veta att riktiga män åker custom och har fransar på västen, inte skinnpyjamas. Hälsa gör man när man ser någon med samma intresse som en själv. Och plastraketer står inte med på min intresselista. Punkt!

Nej, klart som Loka att man hälsar! :fyllisar

Hälsar på alla motorcyklar, stora som små, och ibland råkar ja också skrämma nån moppedist när ja förväxlar dem me en offroadare... :rolleyes:

Ang. gynekologstolarna...ni måste ju ha lite förståelse att de inte alltid hälsar, tänk er själva att köra de hojarna! Släpper de ena styret börjar ju skitet tokvobbla! :gnissla

McFille skrev:
Hälsar på alla motorcyklar, stora som små, och ibland råkar ja också skrämma nån moppedist när ja förväxlar dem me en offroadare... :rolleyes:

Ang. gynekologstolarna...ni måste ju ha lite förståelse att de inte alltid hälsar, tänk er själva att köra de hojarna! Släpper de ena styret börjar ju skitet tokvobbla! :gnissla

Jag hälsar på alla, även när jag kör HD.
Jag måste vara en jävel på att köra, för jag har aldrig fått styrwobbel på HD'n, inte ens när jag har släppt båda handtagen samtidigt.
Det är väl snarare tvärtom, att sporthojar är nerviga, för jag kan inte minnas en enda HD åkare som har köpt svindyra Öhlinsdämpare för att hålla aphängarstyret rakt?

Klart att man hälsar på alla! tyvärr så hälsar inte blyslädarna så ofta..

Här i Skåne tycker jag blyslädarna är duktiga på att hälsa tillbax. Iallafall dom jag mötte i somras! :banana

PIX skrev:
Här i Skåne tycker jag blyslädarna är duktiga på att hälsa tillbax. Iallafall dom jag mötte i somras! :banana

samma här, jag hälsar till o med på mc snutarna i stan. och OFTAST hälsar dom tillbaka.. tror ju inte det kan göra någon skada i att vara trevlig mot polisen ibland..

ec2bme skrev:
Jag hälsar alltid, och blir gôtt sne när den mötande flanen inte gör de. :fatta!

Lönt o bli sne. Det är inte alltid man kan hälsa. Far man fram i 200+ så hälsar inte jag på nån.
Det är inte samma sak längre som det var förr när endast ett fåtal hade båge.

Förr så hälsade de svenskar som ägde en Peugeot på varandra då nästan ingen hade en sån. Idag har ju varenda kotte en fesen 205a.

Brinckis - du märker hur du bör uppföra dig till sommaren när du börjar köra lite.

wonderwizard skrev:
samma här, jag hälsar till o med på mc snutarna i stan. och OFTAST hälsar dom tillbaka.. tror ju inte det kan göra någon skada i att vara trevlig mot polisen ibland..

Klart man hälsar på dem, de är ju mc-förare som alla andra.
Det skadar inte att vara trevlig mot polisen ALLTID!

skövde_pöjk skrev:
hehe precis tvärtom för mig.. jag och en polare låg å pressade motorväg i sommras.. snuten kom i dom mötande fälten(alla vet ju hur motorväg ser ut) iom att jag visste att det gick för fort så var det inte läge att släng upp näven.. :näsblod :död men döm om min förvåning när snuten hälsade FÖRST!!! :yoparty :) mc-snutar är ju typ "knuttar" dom med.. fast kanske inte på samma sätt! :va

jo, men du vet hur polismans tecken ser ut för :"stanna din tokdåre!" va? ganska likt.

"jag mötte en trevlig polis idag, han vinkade flera gånger och blinkade till och med med ljuset sen försvann han i backspegeln..."

pakopak skrev:
jo, men du vet hur polismans tecken ser ut för :"stanna din tokdåre!" va? ganska likt.

"jag mötte en trevlig polis idag, han vinkade flera gånger och blinkade till och med med ljuset sen försvann han i backspegeln..."

:hihi

Hälsar nästan jämt. Och hälsar de inte tillbaka så vinkar jag bara mer. :hihi
Polisen får oftast :tummenupp eller :squid

pakopak skrev:

Samma har hant mig et flertal gånger...:rofl

hmm... jag träffar ibland otrevliga glidare som inte hälsar tillbax... :huvet .... jag försätter hälsa på dom .. men det finns gräns ju ... :mad:

Eftersom man är en riktig svärmorsdröm så hälsar man ju till både höger o vänster...!! :rofl

Hälsar på alla utom mopedister, som jag blåser förbi i över 200 :D alltid lika kul,
men customhojar....har fått respons på hälsningen 2 gånger på 2.5 säsonger...lite dåligt :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman