Gul väst?

Jag är lite bekymrad över varselvästsyndromet. Först köper folk svarta eller mörka kläder och hjälmar. Sen köper man en neongul väst gör att man är rädd att man inte syns.:va

Jag undrar vad som händer i förlängningen, kommer vägarbetarna synas?
Om bilister ser gula västar överallt så kommer de inte att se vägarbetarna och deras säkerhet äventyras.
Bara mina funderingar.

Nä, jag kommer aldrig att ha på mig en gul väst på gatan.

För att spinna vidare på den tesen,tro aldrig aldrig att du syns.

Klart man använder gul väst, (och hjälm o skyddsskor), när man ska in på skanskas bygg arbetsplatser.:D

Visst, det är inte vackert men om det kan hindra nån bilist från att köra ut rätt framför dig i en korsning så kanske det kan vara värt det?
Sen att du slipper massa heta flickor som hänger efter dig e ju bara en bonus :tuttar

.... Jag kör inte med väst men jag åker kanske 2 ggr per år på gatan också... Men om det är vad som krävs för att bilisterna ska se dig och då kommer undan med livet i behåll så är det väl värt det? Se bara till att det är dragkedja frampå och inte sån där skit man drar över huvudet för det är jätte jobbigt...

Rekomenderar INTE väst med dragkedja fram. Det ger repor i tanken vid lite mer aktiv körning. Har iofs bara erfarenhet av körning med väst från bana.

/R

Händer att jag kör med Neongul Fristadsjacka utanpå stället tidigt/sent på säsongen när det är kallt och kolsvart ute. Att ha en väst vet jag inte......

Har du funderat på varför du har puckel fram på skinnstället? Eftersom du inte har någon dragkedja fram..

Den puckeln är inte en del av skinnstället...:D

Skinnställets dragkedja är inget problem, ger inga repor då den ligger under nivån på skinnet. Den gula väst jag använt har dock en "utstickande" dragkedja, kanske finns bättre modeller också, i så fall är det ju OK.

/R

Men ärligt, har du fru behöver du väl för faen inte bry dig om hur du ser ut när du kör eller?

Känns det bättre för fru att du tar ut din <200kg >120hk supersporthoj och kör som det inte fanns en morgondag bara du tar på dig västen så på med skiten och kör!

Om den egentligen tillför något eller inte lägger jag ingen värdering i, om den ser ut som skit eller inte får coolare killar än jag värdera. Men om det lugnar din bättre hälft så varför inte. Jag vill tex att min sambo skall ha cykelhjälm när hon cyklar till jobbet (de bästa organdonatorerna är cyklister, skallen är paj alla orgen fungerar fint) och det är inte det snyggast eller mest praktiskta för frissan men det känns skönare för mig att skicka iväg henne på cykeln då.

Sen kan du väl skaffa en väst med text på. "jag har väst så du skall se min när jag kör om svensson" :yoparty

Kanske kan denna vara ett alternativ??? :yoparty

Bifogat

• 2009_Icon_TiMAX_2_Jacket.jpg
    2009_Icon_TiMAX_2_Jacket.jpg
    60.8 KB · Visningar: 40
Väst gör att man syns bättre. D'oh! Oftast har jag inte väst när jag kör den röda hojen, upplever inte synligheten som ett stort problem då. Den åker dock oftast med i tankväskan när jag är ute och långkör och ibland, när jag tycker det känns påkallat (stökig trafik, siktförhållanden, stressigt tempo på de vägar jag kör) åker den på.

När jag kör en hoj som syns väldigt dåligt så åker västen på om jag vet att jag skall in i stökig trafik.

Finns det någon som vet var man kan köpa dom isåfall ?

dvs inte fabulera om fult, snyggt, bilar, lampor, trafikvett, månens faser etc etc..

Alla bilar kanske skulle vara gula, så dom syns bättre :va

Har faktiskt en knallgul bil och lovar, det märktes stor skillnad i hur mycket plats man får på vägen jämför med den lite mer diskreta jag hade innan. Helst när man kommer upp bakom så flyttar folk på sig fan så mycket mer med den här. :tummenupp

Back