Gul väst?

Kör med svart cykel, svarta kläder och svart hjälm med svart visir.

Känner en trygghet i att veta att jag inte syns, och kör därefter.

Det har gått inflation i reflexgult.

Funderar på att skaffa en då jag kör mycket sent/tidigt på säsongen då det kan vara rätt mörkt. Snyggt? Inte alls men om det hjälper mig synas så varför inte?

[EDIT] Den här kan ju vara ett alternativ.
halogen_b.jpg

Jag använde alltid väst för några år sedan, då jag körde mc året runt på den tiden.

Inte direkt för att jag trodde att jag skulle bli omöjlig att undgå för alla bilister när jag körde, utan för att jag visste hur dåligt man syns om man ligger stilla på vägen iklädd svart goretex-ställ med motorcykeln i ett dike... :död

Jag har en grej längst fram på min motorcykel som inte bara är gul, den är rent av lysande, 55W har jag för mig.

Ska jag svänga så har jag blinkande ytor fram på motorcykeln som indikerar det.

Vurpar man när det är mörkt ute och blir liggandes på vägen är man ju inte direkt självlysande, och ligger då hojen i diket eller vid vägkanten så hjälper ju inga lysande grejor och blinkande ytor.

Last edited:
Vurpar man när det är mörkt ute och blir liggandes på vägen är man ju inte direkt självlysande, och ligger då hojen i diket eller vid vägkanten så hjälper ju inga lysande grejor och blinkande ytor.

Men för helvete, du klär dig alltså helt och hållet för alla dom gånger du vurpar på natten och blir liggande på vägen?

Då kanske du skulle ha varselväst med blinkande lysdioder på?

Eller ge fan i att åka hoj eftersom det är ett problem att du vurpar och blir liggandes på vägen i mörkret så ofta?

Du kanske skulle komplettera din utrustning med ett liggunderlag?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti