Gul väst?

Nä. Men ljus collegetröja och mkt vitt på stället gör att jag syns bättre än de flesta tror jag. Och så öppet system såklart...så hörs man också :D

Många kvinnor försöker förmå sina män att helt låta bli hojåkandet med hänvisning till att det är livsfarligt, din donna nöjer sig med att vädja om en gul väst. Om du tar på dig ett sånt där varselplagg reducerar du din ballfaktor när du kör, å andra sidan blir frugan glad och du får ägna dig åt åkandet utan tjafs. Ett rätt okej deal, tycker jag.

Verkar som de flesta bilister tror att man är en mc polis när man kommer med gul väst ganska kul att se när dom stannar och åker åt sidan på nästan trafikfarliga sätt när man kommer åkande.

Dock verkar dom inte hålla för :hojraket min slets sönder efter 2mån sen har det inte blivit nån ny.

Om något helt annat!
Kan inte sluta skratta, förbannat kul avatar.:banana

Om min hustru skulle kräva att jag bar reflexväst så är ju inte frågan så mycket om vad andra tycker, som vad hon vill. Att jag riskerar en del i trafiken med MC gör hon orolig gissar jag, så varför inte bjussa på att bära väst om det lindrar lite av hennes oro.

Är känslorna av skam och förnedring alltför svåra att stå ut med kan du alltid ta av dig västen runt kvarteret...
:)

Helljus + hörbart avgassystem är bättre!

Se dessutom alla på och kring vägen som intelligensbefriade älgar och kör så att de inte har en chans att ställa sig i vägen för dig hur mycket de än försöker.

Helljus + hörbart avgassystem är bättre!

Ja, för det händer ju tätt som oftast där man sitter i sin plåtlåda i trafiken att man hör en hoj med öppna rör innan man ser den och tänker att "nu måste jag se upp". Mycket oftare än det händer att en hoj med öppna rör kör förbi klockan två på natten och medelsvensson tänker att "ser jag den jäveln i trafiken kör jag på honom".

:rolleyes:

Helljus är dock riktigt bra, så plus minus noll för ditt förslag som helhet.

Brukar dra på mig en väst om jag skall åka mycket motorväg.. Där upplever jag faktiskt att den "hjälper".

Började göra detta efter att jag själv legat bakom några hojar i bil, två st hade gula västar. Övriga enbart skinnställ. Lade märke till de med västarna långt före övriga.

Last edited:
Varför ska alla ha en gul väst???? :va:va

Jag tycker att privatpersoner ska ha orange medans poliser ska ha gul.
om ambulansen är snäll så kan dom också få ha gul..

Tycker inte att man ska behöva blanda ihop utryckningsfolk med tanter som är ute med hunden eller hojar som är ute och far.

Alltså, Orange = privatperson
Gul = Yrkesfolk.

Det är vad jag tycker.:tummenupp

Var och en får väl avgöra själv, en avvägning mellan hur bra man syns och hur "snyggt" det är. Tycker man att det är viktigare att komma fram snyggt, så kan man strunta västen, tycker man att det är viktigare att komma fram överhuvudtaget, tar man på sig en väst. =)

Sen tror jag också att det är vanesak, jag bodde i London i 3 år, och i stort sett alla har väst där, det är dessutom många fler hojar ute på gatorna. Man vänjer sig, och syns bättre.

PS,
Som en extra bonus, när man ligger bakom en kaxig Audi eller BMW, flyttar de på sig väldigt snabbt när de märker en gul väst i backspegeln :tummenupp
DS.

Om min hustru skulle kräva att jag bar reflexväst så är ju inte frågan så mycket om vad andra tycker, som vad hon vill. Att jag riskerar en del i trafiken med MC gör hon orolig gissar jag, så varför inte bjussa på att bära väst om det lindrar lite av hennes oro.

Är känslorna av skam och förnedring alltför svåra att stå ut med kan du alltid ta av dig västen runt kvarteret...

Det är slut med min tjej så nu äger jag min egna kropp och bestämmer själv :banana

Helljus +

Se dessutom alla på och kring vägen som intelligensbefriade älgar och kör så att de inte har en chans att ställa sig i vägen för dig hur mycket de än försöker.

Seriöst--- "hörbart avgassystem är bättre!".

Ingen hör dig förens det är för sent... räcker med att ha radion på normal volym, så är ditt 20 000:- yoshimura värt = NADA!!!...

Eller varför inte ett varselavgassystemsomblinkar...
fan, kör med huve istället...

Ljud för cyklister och fotgängare, ljus för bilar i färdriktningen.
(Har aldrig blivit påkörd bakifrån.)

Edit: Hört talas om att elhybrider ska utrustas med elekroniskt motorljud så fotgängare slutar stiga ut i gatan mitt framför dem?

Ja, för det händer ju tätt som oftast där man sitter i sin plåtlåda i trafiken att man hör en hoj med öppna rör ...

Seriöst--- "hörbart avgassystem är bättre!".

Ingen hör dig förens det är för sent... räcker med att ha radion på normal volym, så är ditt 20 000:- yoshimura värt = NADA!!!...

Last edited:
Det är inte du som bestämmer hemma hör jag:D hihi ber du om lov för att få skita med?

nä skojjar bara klart du ska ha det! allt som gör att man syns och för att förbättra säkerheten är ett plus!

Ljud för cyklister och fotgängare, ljus för bilar i färdriktningen.
(Har aldrig blivit påkörd bakifrån.)

Edit: Hört talas om att elhybrider ska utrustas med elekroniskt motorljud så fotgängare slutar stiga ut i gatan mitt framför dem?

Tänkte faktiskt inte på fotgängare å dyl.
ger mig där..... :tuttar

Köp lite blå och gul replexfilm (typ polyeten självhäftande) lacka hojen vit och placera filem på strategiska ställen sedan kommer medtrafikanter garanterat att se dig och inte? vara ivägen :)

Kanske kan denna vara ett alternativ??? :yoparty
Den var faktiskt snygg! Till svarta byxor och svart hoj!:yoparty
Var fann du den?

Tänk om hon skulle se dig:va Då skulle det va slut diRekCt:gnissla
Tvärtom... Hon får behålla honom helt för sig själv! :D ;)

Inte snyggt men klokt med gul väst. Jag tror definitivt att man syns mer med gult än vitt i trafiken. Endel lyser så pass i sin gula väst/jacka att man får rysningar jue. :D

Last edited:
Men ärligt, har du fru behöver du väl för faen inte bry dig om hur du ser ut när du kör eller?

Känns det bättre för fru att du tar ut din <200kg >120hk supersporthoj och kör som det inte fanns en morgondag bara du tar på dig västen så på med skiten och kör!

Om den egentligen tillför något eller inte lägger jag ingen värdering i, om den ser ut som skit eller inte får coolare killar än jag värdera. Men om det lugnar din bättre hälft så varför inte. Jag vill tex att min sambo skall ha cykelhjälm när hon cyklar till jobbet (de bästa organdonatorerna är cyklister, skallen är paj alla orgen fungerar fint) och det är inte det snyggast eller mest praktiskta för frissan men det känns skönare för mig att skicka iväg henne på cykeln då.

Sen kan du väl skaffa en väst med text på. "jag har väst så du skall se min när jag kör om svensson" :yoparty
Måste du fulifiera tanten för att få ha henne i fred?

Förlovningsring.
Vigselring.
Förnedring.

Last edited:
Back