Gul väst?

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Frugan försöker tvinga mig att börja använda gul reflexväst.

Vad säger ni. Är det någon som använder väst?

Nej jag använder inte. Kör man med sunt förnuft och tänker åt andra kan jag tycka att det inte behövs...

Förutom estetiken, det självklara som folk kommer att hugga ner på här, så är det väl aldrig fel att synas bättre och därmed minska risken att bilister inte ser en. Kan man förebygga vissa klantgrejor bilar utsätter oss för så är det ju bara bra för en själv, kanske även kan rädda livet på en.

Craft...dom som tillverkar löparkläder ska tydligen ha en bra å tajt neonvästvariant som har stretch i sidan...kan ju va skönt å slippa daskande tygbitar

Funderar på att skaffa en då jag kör mycket sent/tidigt på säsongen då det kan vara rätt mörkt. Snyggt? Inte alls men om det hjälper mig synas så varför inte?

[EDIT] Den här kan ju vara ett alternativ.
halogen_b.jpg

Last edited:
gult är fult...

har mao ingen väst, tycker det ser så jävla fult ut.. men visst är det bra. man syns säkert mycket bättre med väst.

När dottern åker.

Till hennes förfäran och glädje,. Hon slipper ha och jag får se corny ut,(det senare nästan illa nog för henne). När hon åker är maximal synlighet prio. Om det skulle smälla för att någon missat mig och jag inte gjort vad jag kan för att synas...ja, hur fixar man det? Kvittar hur mycket det är "den andres" fel.

Mot egen dumhet hjälper inga reflexvästar.

/Sam Vete

Ed1:
(Skön balans, "frun försöker tvinga mig". Kan trösta dig med att hon har sagt att du inte är en toffel!).

Last edited:
Sätt på dig västen och var glad! Det är inte vackert men gör det tanten din lite lugnare och gladare så kan du väl unna henne det?

Jag kör inte med väst men jag åker kanske 2 ggr per år på gatan också... Men om det är vad som krävs för att bilisterna ska se dig och då kommer undan med livet i behåll så är det väl värt det? Se bara till att det är dragkedja frampå och inte sån där skit man drar över huvudet för det är jätte jobbigt...

Jag har en grej längst fram på min motorcykel som inte bara är gul, den är rent av lysande, 55W har jag för mig.

Ska jag svänga så har jag blinkande ytor fram på motorcykeln som indikerar det.

Sen är min motorcykel röd och jag har röda detaljer på kläderna, och i sömmarna på klderna är det reflex.

Nej, jag har inte reflexväst.

Jag tror mer på att närma mig bilar i en hastighet dom kan förutse och att vara beredd på att dom ändå gör korkade grejor.
Hittils är det ytterst få bilar som har svängt ut framför mig eller mött mig och gjort vänstersvängar som har varit farliga, dom situationer som har varit farligast för mig skulle inte en reflexväst räddat.

Dock kommer jag att köpa kläder/hjälm med mer färg nästa gång, för att synas lite bättre.

Verkar som de flesta bilister tror att man är en mc polis när man kommer med gul väst ganska kul att se när dom stannar och åker åt sidan på nästan trafikfarliga sätt när man kommer åkande.

Dock verkar dom inte hålla för :hojraket min slets sönder efter 2mån sen har det inte blivit nån ny.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2