Guide till Guantanamo

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag vet inte hur många som såg den engelska dokumentären på TV igår om hur frivilliga fick vara med om en del av de metoder som används i "kampen mot terrorism" under två dygn. :zpy
Kan inte påstå att det gjorde mig stolt över att tillhöra den goda sidan. Det visade väl också hur svag gränsen är mellan Onda och Goda och att detta ofrta mer handlar om ståndpunkt och motiv än konkreta handlingar. Jag vet att det finns många som menar att i kampen är alla medel tillåtna men det klingar falskt att påstå att man handlar humant samtidigt som man definerar om ordet tortyr eller att t.ex. istället för sömndeprivation kalla det för "förändring av sömnrytm" eller att utsätta personer för stimulideprivation, tvinga folk att skita och pissa på sig offetligt utan möjlighet att tvätta av sig eller allt annat som de visde upp i programmet. :kocko
Som sagt försvarar många detta men det är för mig en skillnad på vilka metoder en terrorist som påstår sig vara emot frihet och demokrati kan använda och vilka man kan använda samtidigt som man påstår sig slåss för värderingar som frihet, demokrati och humanism.
Med tanke på alla som har en tendens att övertolka:
-Jag är emot terrorism!
-Jag är inte dum i huvudet för att jag har en annan åsikt!
-Evetuella stavfel (tidigt på morgonen) har inte med saken att göra!
-Humanism är inte ett politiskt ställningstagande, och även om jag skulle vara kommunist (vilket jag inte är) så är det ointressant som saksargument!

Star Wars hade mist en del av sin charm om även Jedi-riddarna sprängde planeter... :)

Den ultimata dokusåpan borde la utspela sig på death row va? En deltagare får "åka hem" i veckan. Vinnaren för behålla livet. Plotten skulle kunna va tappade tvålar i duschen, gängslagsmål med knivar alt. bestick, stensnideri, styrketräningstävlingar, rappa (eller heter det hipfloppa?) och att kasta äcklig mat på varandra.

Kan nog va ngt..

bonny skrev:
Star Wars hade mist en del av sin charm om även Jedi-riddarna sprängde planeter... :)

De sprängde ju dödsstjärnan ju. Det var väl en planet? Tekniskt sett (i dubbel bemärkelse).

Sad Glad skrev:
Visst är det härligt att vakna upp från hjärntvätten?

Jag vet inte om den som postar länkar till följande rubriker ska pladdra för mycket om hjärntvätt:

ZIONISM - ITS HOLD ON CHRISTIANITY

Kommunister och nazister, äntligen förenar ni er. :tummenupp

Zee skrev:
De sprängde ju dödsstjärnan ju. Det var väl en planet? Tekniskt sett (i dubbel bemärkelse).
Tekniskt sett var väl döds-stjärnan ett rymdskepp?
Liknelsen vore väl om dom fångade stormtrupperna och tvingade dom att skita på sig? Eller utföra lite tortyr alá Gimp.

Markus skrev:
Jag vet inte om den som postar länkar till följande rubriker ska pladdra för mycket om hjärntvätt:

ZIONISM - ITS HOLD ON CHRISTIANITY

Kommunister och nazister, äntligen förenar ni er. :tummenupp

Antizionism är inte antisemtism. Fast jag tror det postas en del sådana nyheter och artiklar på den sidan också, fast dem har jag aldrig läst. Det postas även en massa UFO-mumbo jumbo och liv-på-mars-fanatism på sajten. Det gäller att sålla ordentligt på Rense!

Sad Glad skrev:
Det postas även en massa UFO-mumbo jumbo och liv-på-mars-fanatism på sajten.

Tycker faktiskt att det verkar vara en representativ hemsida för de fanatiska krigsmotståndarna. Jag röstar för att den hemsidan även i fortsättningen får vara forum för era åsikter. :tummenupp

Zee skrev:
Jo men vi måste även tänka på att i första filmen så var dödsstjärnan färdigbyggd men i tredje filmen så höll den fortfarande på att byggas, tror du den byggdes av stormtroopers eller? Det enda de kan göra är att ha vita dräkter och bli skjutna. De hade nog jävligt många oskyldiga hantverkare på dödsstjärnan som fick sätta livet till. De var nog överlyckliga över att få ett skönt statligt jobb i några år och slippa oroa sig om framtiden ett tag för arbetsmarknaden på den tiden var nog inte så bra. Sen kommer det en massa rebell svin och spränger dom i luften!? What the fuck is up with that?

honkiie skrev:
Jo men vi måste även tänka på att i första filmen så var dödsstjärnan färdigbyggd men i tredje filmen så höll den fortfarande på att byggas, tror du den byggdes av stormtroopers eller? Det enda de kan göra är att ha vita dräkter och bli skjutna. De hade nog jävligt många oskyldiga hantverkare på dödsstjärnan som fick sätta livet till. De var nog överlyckliga över att få ett skönt statligt jobb i några år och slippa oroa sig om framtiden ett tag för arbetsmarknaden på den tiden var nog inte så bra. Sen kommer det en massa rebell svin och spränger dom i luften!? What the fuck is up with that?

Ja det är jävlitt skönt att det bara e på film, I'll tell ya that!

Skulle gissa att den här som kommer i repris är mer intressant än dokusåpan som bonny är sur på.

Obs! Det är säkert kommunistpropaganda det här också, men det kan likväl vara intressant. :)

Markus skrev:
Skulle gissa att den här som kommer i repris är mer intressant än dokusåpan som bonny är sur på.

Obs! Det är säkert kommunistpropaganda det här också, men det kan likväl vara intressant. :)

Jag gissar att all eventuell kritik i den dkumentären kommer sågas av dig och de andra terrorskräckslagna krigshetsarna när diskussionen kommer igång här på SH! :hihi

korvgubbe skrev:
Jag gissar att all eventuell kritik i den dkumentären kommer sågas av dig och de andra terrorskräckslagna krigshetsarna när diskussionen kommer igång här på SH! :hihi

Det gissar jag också. Sannolikt är det en enda långt propagandafilm mot kriget eftersom (s)(v)t sänder den.

Markus skrev:
Det gissar jag också. Sannolikt är det en enda långt propagandafilm mot kriget eftersom (s)(v)t sänder den.

Ja, troligen.. För de enda som egentligen är helt ärliga i sin propaganda är de som är krigsförespråkare.. Vi vet ju alla att Irak hade massförstörelsevapen, jag menar, de hittade ju en pryl som varit nedgrävd i 12 år som faktiskt kunde ha suttit på en kryssningsrobot..

Och dessutom är ju kopplingen till Al Qaida benhård. Terrornätverket älskade ju det faktum att irak var sekulariserat och tillät både kyrokor och synagogor! :hihi

...och dessutom så måste man ju slåss för frihet, demokrati och rättvisa och i den kampen är det ju nödvändigt att åsidosätta rättsäkerhet och fängsla ett par hundra under obestämd tid och tortera dem för att förhindra att fler länder struntar i de mänskliga rättigheterna!

korvgubbe skrev:
Ja, troligen.. För de enda som egentligen är helt ärliga i sin propaganda är de som är krigsförespråkare.. Vi vet ju alla att Irak hade massförstörelsevapen, jag menar, de hittade ju en pryl som varit nedgrävd i 12 år som faktiskt kunde ha suttit på en kryssningsrobot..

Och dessutom är ju kopplingen till Al Qaida benhård. Terrornätverket älskade ju det faktum att irak var sekulariserat och tillät både kyrokor och synagogor! :hihi

...och dessutom så måste man ju slåss för frihet, demokrati och rättvisa och i den kampen är det ju nödvändigt att åsidosätta rättsäkerhet och fängsla ett par hundra under obestämd tid och tortera dem för att förhindra att fler länder struntar i de mänskliga rättigheterna!

Det finns massor med bra anledningar till att vara för kriget och minst lika många att vara emot kriget men en sak är säker:
SVT kommer aldrig sända en dokumentär som är vare sig objektiv eller positiv till kriget. Eller har jag fel?

Och att du blandar in Guantanamo Resort i detta är inte helt logiskt men vi kan gärna dra en vända till om de sluskar som sitter där och skandalen med Mehdi Ghezali som frigavs och skickades till Sverige. :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg