Gubbmopedtips?

En hoj som jag aldrig sett i verkligheten men som i alla fall på pappret kan stämma med din fars önskemål är den här som Tjeckiska Java gör, det är en Rotaxbaserad 650 på 48 hästar med angiven toppfart på ca 160, låg sitthöjd, elstart.
Jag tycker att den är ful.

Sitter det inte en paralelltwin i dem också?
Jag har faktiskt tittat på dem själv (på mässa).
Mestadels pga priset och det udda utseendet.
Detaljarbetet ar katastrofalt.
Mycket såg penselmålat ut.
Kanske köper en.
Googlade.
Stånka.

Min morbror har morfars gamla BSA Goldstar från 55 stående i sitt garage. En stånka på 500cc är ju vad han sökte, dock kanske inte en hoj för motorvägsfart men ljudet bör ju räcka för att bestämma sig :tummenupp

Inte säker på att morbror:n vill sälja men tycker själv den är skitläcker och att det är en sådan "gubben" ska ha.

// Jones

Min morbror har morfars gamla BSA Goldstar från 55 stående i sitt garage. En stånka på 500cc är ju vad han sökte, dock kanske inte en hoj för motorvägsfart men ljudet bör ju räcka för att bestämma sig :tummenupp

Inte säker på att morbror:n vill sälja men tycker själv den är skitläcker och att det är en sådan "gubben" ska ha.

// Jones

En sån vill ju jag ha!

I det fallet gör jag gärna avkall på motorvägsfarten för ballhetsfaktorn, men det är en hoj för någon som vill ha en veteran, inte för någon som vill tanka och köra!

// Jones
En neurosedynskada guldstjärna är defenetivt något för motorvägsfart.
Men som vardagsmoped är det inget bra val.
Porr:
[YOUTUBE-ID]vTvNNg19cNw[/YOUTUBE-ID]

Men roliga enfalden har en mysig ton även den:
[YOUTUBE-ID]uWYcLqYU5j8[/YOUTUBE-ID]

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back